بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

معرفی و آشنایی با لنز کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM

 

لنز کانن Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM یک لنز زوم تله فتو با بدنه ای کوچک و کم حجم است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس کانن طراحی شده است . استابیلایزر داخلی این لنز قادر به کاهش لرزش تصویر به میزان 5 استاپ سرعت شاتر است و بنا بر اعلام کمپانی کانن ؛ حداقل فاصله فوکوس دهی 13 سانتیمتر در حالت فوکوس دستی و 20 سانتیمتر در حالت فوکوس خودکار با استفاده  از این لنز , قابل دستیابی می باشند.

لنز کانن Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

در فناوری تولید لنز کانن Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM از یک موتور STM برای به حرکت در آوردن قسمت های فوکوس دهی به صورت نرم و روان استفاده شده است . حلقه کنترل موجود بر روی این لنز ؛ قادر به تغییر وضعیت فوکوس دستی است ؛ اما سایر تنظیمات دوربین را نیز بر روی این حلقه می توان قرار داد.

 

305 گرم سبکتر از لنز کانن Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

در رده بندی و خط تولید لنز های RF کانن در حال حاضر سه لنز بسیار عالی وجود دارند که فواصل کانونی 24 تا 70 میلیمتر را تحت پوشش خود قرار می دهند. این لنز ها  RF24-70mm f/2.8L IS USM و  RF24-105mm f/4L IS USM و  RF24-240mm f/4-6.3 IS USM می باشند . اما در هر صورت بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند تا برای به دست آوردن این فاصله کانونی ؛ از یک لنز سبک تر و کوچکتر استفاده نمایند .

لنز جدید کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM با برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم ؛ وزن بسیار سبکی هم دارد و در ترکیب با دوربینهای فول فریم میرورلس کانن از قبیل دوربین های EOS R و EOS RP , به خوبی قابل استفاده می باشد . این ترکیب از لنز و دوربین میرورلس به کاربران اجازه می دهد تا تجهیزات خود را به آسانی حمل و نقل نموده و از آنها برای عکاسی و تصویر برداری فضای باز و محیط های خارجی ؛ استفاده نمایند.

305 گرم سبکتر از لنز کانن

لنز کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM 305 گرم سبکتر از لنز RF24-105mm f/4L IS USM در حالت اتصال با دوربین کانن EOS RP است .

کیفیت تصویر عالی

در حالت زوم و خارج شدن از زوم ؛ بدنه این لنز به سما خارج و داخل گسترش می یابد حداکثر قطر بدنه این لنز برابر 6/76 میلیمتر است و با توجه به قطر بدنه 8/88 میلیمتری آن در حالت جمع شده ؛ یک لنز کاملا کوچک و کم حجم را می توان مشاهده نمود .

اما یک لنز با این بدنه بسیار کوچک چگونه قادر است تا کیفیت تصویر بسیار عالی را به دست آورد ؟

پاسخ به این سئوال را باید از بررسی دهانه انتهایی لنز به دست آوریم . یکی از عناصر کلیدی در طراحی لنز به جهت کاهش حالت های اعوجاج و پراکنش نور ؛ آن است که بتوان حالتی را به وجود آورد که پرتو های نور به صورت بسیار نرم و آرام خم شوند و این حالتی است که با افزایش قطر دهانه انتهایی لنز به وجود می آید .

طراحی خاص مورد استفاده برای تولید مانت لنز های RF موجب می شود تا دهانه انتهایی لنز دارای قطر بیشتری بوده و در عین حال فاصله فوکوس دهی کمتری برای این لنز ها به وجود آورده شود . در نتیجه تمامی این حالت ها و طراحی ها به همراه هم موجب می شوند تا لنز کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM از رزولوشن بسیار بالا و تصویر کاملا شارپ در تمامی گوشه های تصویر برخوردار بوده و در عین حال حالت های اعوجاج نور در این لنز به حداقل ممکن کاهش داده شوند.

کیفیت تصویر عالی

دامنه زوم کاربردی

دامنه زوم با فاصله کانونی کاربردی 24 تا 105 میلیمتر در این لنز به شما امکان می دهد تا در زمان کادر بندی و ترکیب بندی ؛ از قدرت مانور نسبتا خوبی برخوردار باشید . در ادامه برخی از کاربردی ترین حالت های فواصل کانونی در این لنز را بیان می کنیم .

 

دامنه زوم کاربردی

 

24 میلیمتر ( واید انگل )

این فاصله کانونی برای عکاسی فضای باز و عکاسی از مناظر طبیعی مناسب است .

تصاویر به دست آمده در این فاصله کانونی ؛ از تاثیر پرسپکتیو لنز های واید انگل بهره مند می شوند.

این فاصله کانونی ؛ امکان عکاسی از فضاهای داخلی گسترده و ساختمان های بزرگ را به آسانی فراهم می آورد .

 

35 تا 50 میلیمتر

این فاصله کانونی برای عکاسی خیابانی کاملا مناسب است.

صحنه هایی را که تمایل دارید تا با زاویه دید چشم انسان به تصویر بکشید ؛ در این فاصله کانونی به دست می آورید .

 

70 تا 105 میلیمتر ( تله فتو متوسط )

این فاصله کانونی برای عکاسی از موارد زیر مناسب است :

 پرتره ؛

عکاسی از سوژه های ثابت ؛

عکاسی از محصولات صنعتی

هر گونه صحنه یا سوژه ای که تمایل دارید تا شکل و حالت واقعی آن در تصویر حفظ شود .

عکاسی پرتره با ایجاد بوکه در پس زمینه

 

همانگونه که مشاهده می شود ؛ این محصول یک لنز همه کاره است که به شما اجازه می دهد تا از طیف وسیعی از صحنه ها و سوژه ها عکاسی کنید . سبک های مختلف عکاسی با استفاده ازاین لنز قابل انجام می باشند و از عکاسی در آتلیه تا عکاسی در سفر و عکاسی منظره و طبیعت را با آن می توان انجام داد .

70 تا 105 میلیمتر ( تله فتو متوسط )

قابلیت عکاسی ماکرو

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های موجود در لنز کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM  توانایی آن برای انجام عکاسی ماکرو است . در طول زمان استفاده از سیستم اتوفوکوس ؛ قدرت بزرگنمایی به میزان 0.4x این لنز در حالت تله فتو 105 میلیمتر ؛ ویژگی های کافی برای عکاسی نمای بسته از سوژه های بسیار کوچک را فراهم می آورد .

حتی در طول زمان استفاده از حالت فوکوس دستی ؛ که امکان دستیابی به بزرگنمایی 0.5x را به وجود می آورد ؛ به میزان بیشتری می توان به سوژه نزدیک شد و در این شرایط از فاصله 2.5cm از سوژه های ماکرو می توان عکاسی نمود . تمامی این حالت ها به همراه هم به شما اجازه می دهند تا از گزینه Center Focus Macro استفاده نمایید . در حالت واید انگل ؛ این گزینه به شما اجازه می دهد تا از حالت شارپ کامل در نقطه فوکوس مرکزی تصویر برخوردار شده و بوکه های زیبایی را در گوشه های تصویر خود به وجود آورید .

قابلیت عکاسی ماکرو

به طور کلی ؛ لنز های مخصوص عکاسی ماکرو هم حالت بزرگنمایی به میزان  0.5x را ارایه می دهند و مشابه همین حالت را به آسانی در لنز RF24-105mm f/4-7.1 IS STM نیز می توان به دست آورد.

105mm (AF/MF)

نزدیکترین فاصله فوکوس دهی : 34 سانتیمتر

بیشترین بزرگنمایی : 0.40x

24mm (AF)

نزدیک ترین فاصله فوکوس دهی : 20 سانتیمتر

بیشترین بزرگنمایی : 0.21x

24mm (MF)

نزدیکترین فاصله فوکوس دهی : 13 سانتیمتر

بیشترین بزرگنمایی :  0.50x

 

 

فیلمبرداری با کیفیت عالی :

آیا می دانید که لنز کانن RF24-105mm f/4-7.1 IS STM از بالاترین سرعت اتوفوکوس در میان تمام لنز های RF برخوردار است .

بله ؛ واحد فوکوس دهی موجود در این لنز به وسیله یک موتور فوکوس نرم و بدون صدا به حرکت درمی آید . از کنترل بسیار کاملی بر عملکرد فوکوس دهی دراین لنز برخوردار است . این موتور , حالت فوکوس سریع در زمان عکاسی و فوکوس نرم و بدون صدا در طول زمان فیلمبرداری را به وجود می آورد.

فیلمبرداری با کیفیت عالی

سیستم تثبیت تصویر این لنز نیز با برخورداری از فناوری  Dual Sensing IS اطلاعات لرزش دوربین به دست آمده از سنسور ژیرو موجود در لنز مورداستفاده قرار داده و با استفاده از تحلیل اطلاعات به دست آمده از سنسور CMOS دوربین ؛ یک حالت تثبیت تصویر کاملا دقیق را به وجود می آورد . این استابیلایزر در مجموع قادر به کاهش لرزش تصویر به میزان 5 استاپ سرعت شاتر است و به کاربران کمک می کند تا در زمان استفاده از دوربین بر روی دست ؛ تصاویری کاملا شارپ و بدون لرزش را تولید کنند . در طول زمان فیلمبرداری ؛ عملکرداستابیلایزر لنز به همراه سیستم کاهش لرزش 5 محور دیجیتال دوربین ؛ تصویر برداری با کیفیت با دوربین روی دست را امکان پذیر می نماید.

کلیه حقوق تهیه این مطلب برای نمایندگی تعمیر دوربین و نمایندگی تعمیر دوربین  کانن محفوظ است . هرگونه کپی و انتشار ؛ فقط با ذکر منبع تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین مجاز می باشد .