بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

معرفی مانت لنز های کانن

 

نمایندگی تعمیرات کانن

تمامی دوربین های کانن در رده EOS دارای مانت لنز EF هستند و از دوربین قدیمی Canon EOS 20D به بعد و به طور خاص برای دوربین های نیمه حرفه ای و غیر حرفه ای کانن از مانت لنز EF-S استفاده شده است . به طور خاص چنین می توان بیان نمود که دوربین های دارای سنسور APS-C از لنز هایی با مانت EF-S می توانند استفاده نمایند . همچنین این امر بدان معناست که از لنز های EF-S برای دوربین های فول فریم نمی توان استفاده نمود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

همچنین در سیستم و خط تولید دوربین های سری EOS لنز های TS-E نیز وجود دارند . این لنز ها که به نام لنز تیلت – شیفت شناخته می شوند ؛ انواع خاصی از لنز ها می باشند که در آنها قسمت سر لنز دارای حرکت به سمت بالا یا پایین می باشد .

دراین دسته از لنز ها ؛ حرکت دادن سر لنز به سمت بالا یا پایین موجب تغییر عمق میدان دید در عکس می شود و در این شرایط تغییرات خلاقانه ای را در نقطه فوکوس می توان به وجود آورد . حالت شیفت ( حرکت سر لنز در سمت چپ و راست ) حالتی است که به کنترل پرسپکتیو در طول زمان عکاسی کمک می نماید . استفاده از این ویژگی به طور خاص برای عکاسی از بنا ها و معماری بسیار مفید و موثر می باشد.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

همچنین برخی از لنز ها با مانت MP-E نیز وجود دارند واین دسته از لنز  هایی هستند که به طور خاص برای انجام عکاسی ماکرو مورد استفاده قرار میگیرند .

لنز های TS-E و MP-E برای تمامی دوربین ها در رده EOS قابل استفاده می باشند اما در زمان استفاده از آنها باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که این لنز ها فاقد اتوفوکوس هستند .

 

زاویه دید در لنز های EF-S

در زمان استفاده از یک لنز EF ( که برای دوربین های فول فریم طراحی شده است ) بر روی یک دوربین با سنسور APS-C ؛ هیچ تغییری در شکل و ساختار لنز به وجود نمی آید . اموری مثل فاصله کانونی ؛ دیافراگم و مسائل فنی لنز به وسیله دوربین قابل تغییر نمی باشند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

اما به هر حال زمانی که از یک لنز مخصوص فول فریم بر روی یک بدنه با سنسور APS-C استفاده می شود ؛ فاصله کانونی معادل با فول فریم ، در دوربین APS-C در ضریب کراپ سنسور دوربین ؛ ضرب می شود .

به عنوان مثال فاصله کانونی 50 میلیمتر بر روی یک دوربین فول فریم؛ در زمان استفاده بر روی یک دوربین کراپ فریم ؛ در ضریب کراپ 6/1 ضرب می شود .

این حالت در واقع در اثر کوچکتر بودن سنسور  در این دوربین ها به وجود می آید و اصلی ترین تاثیر آن است که زاویه دید لنز ؛ نسبت به آنچه انتظار داریم محدود تر خواهد شد .

لنز های سری L

عکاسان حرفه ای همیشه تمایل دارند تا لنز هایی با کیفیت و جزئیات بسیار بالا را در اختیار داشته باشند . و این بدان معناست که علاوه بر نوردهی و ترکیب بندی در زمان عکاسی ؛ دستیابی به یک تصویر کاملا شارپ ؛ شفاف و با جزئیات کامل اهمیت بسیار زیادی دارد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

لنز های سری L از کمپانی کانن ؛ لنز هایی هستند که کیفیت ؛ جزئیات و بهترین حالت شارپ تصویر را در میان تمامی لنز های ساخت این کمپانی به وجود می آورند .

برای به دست آوردن یک تصویر شارپ و کاملا شفاف ؛ در ساختار و تولید لنز های سری L از سه فناوری استفاده می شود .

عدسی های فلوریت ؛ عدسی های کروی شکل و عدسی های شیشه ای UD از جمله عواملی هستند که در این لنز ها مورد استفاده قرار می گیرند .

در میان تمامی لنز های کانن ؛ لنز های سری L با علامت حلقه قرمز رنگ مشخص می شوند و وجود حلقه قرمز در این لنز ها ؛ تشخیص آنها از سایر محصولات لنز کانن را آسان می نماید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

مقاومت بالا

طراحی عماصر اپتیکال برای دستیابی به یک تصویر با کیفیت تنها بخشی از داستان است . یک لنز حرفه ای که برای استفاده از سوی عکاسان حرفه ای طراحی شده است باید از توانایی و مقاومت کافی برای استفاده در هر نوع از شرایط برخوردار باشد .

این مسئله به آن معناست که لنز های حرفه ای باید دارای یک بدنه مقاوم باشند واز مهر و موم کافی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار نیز برخوردار باشند. 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

عملکرد در محیط های کم نور

به طور معمول عکاسان حرفه ای در بسیاری از شرایط چالش برانگیز به لحاظ نور عکاسی می کنند و در این شرایط به نوعی از لنز احتیاج دارند که از قدرت عملکرد بالا برای عکاسی در شرایط کم نور برخوردار باشد. لنز های سری L  با ارایه یک دیافراگم نسبتا باز ؛ قدرت عکاسی در شرایط نسبتا کم نور را در اختیار عکاس قرار می دهند .