بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

بررسی میدانی ویژگی های دوربین کانن Canon EOS 1DX Mark III

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 

اکنون چند روزی از عرضه و معرفی دوربین کانن EOS-1D X Mark III می گذرد و در این فرصت کارشناسان نمایندگی کانن توانسته اند تا در رابطه با این پرچمدار جدید کمپانی کانن ؛ بررسی های بیشتری را انجام دهند .

دوربین جدید کانن EOS-1D X Mark III به عنوان یک دوربین بزرگ با گریپ دوگانه و بسیار پیشرفته  شناسایی می شود . این دوربین ؛ در رده پر سرعت ترین و در عین حال مقاوم ترین و پیشرفته ترین محصولات کانن قرار داده شده است و اگر چه در نگاه اول ممکن است با مدل قدیمی تر  MK II اشتباه گرفته شود اما انجام برخی از تغییرات جزئی در درون این دوربین ؛ پیشرفت های بسیار بزرگی را به وجود آورده اند .

EOS-1D X Mark III

اتوفوکوس ؛ شاتر ؛ سنسور و پردازشگر

اولین و بزرگترین پیشرفت به وجود آمده در دوربین کانن EOS-1D X Mark III ، استفاده از یک سیستم اتوفوکوس کاملا جدید و پیشرفته برای زمانی است که با ویزور اپتیکال این دوربین عکاسی می شود . سطح پوشش این سیستم عینا همانند مدل قدیمی تر MK II می باشد اما از میان 191 نقطه فوکوس این دوربین تعداد 155 عدد از آنها دارای حالت کراس می باشند . برای نخستین بار در طراحی یک دوربین کانن ؛ از یک سنسور ثانویه برای پیکسل های مربعی شکل اتوفوکوس استفاده شده است .

در این دوربین ؛ فوکوس با ویزور با استفاده از ترکیب لنز های تله فتو و مبدل های حالت تله ؛ در شرایط استفاده تا دیافراگم F/8 امکان پذیر خواهد بود . در مجموعه این سیستم یک پیشرفت بزرگ ایجاد شده است و به وسیله آن این دوربین از طریق فرایند یادگیری ماشینی قادر خواهد بود تا بدن و چهره افراد را به طور مناسب تشخیص دهد . همچنین در این دوربین تعداد موارد قابل تنظیم برای سیستم اتوفوکوس به صورت ساده ای کاهش داده شده اند و در زمان استفاده از مود 'Case Auto' دوربین به صورت خودکار پارامتر های مورد نیاز خود را تنظیم نموده و به دخالت کاربر برای انجام تنظیمات هیچ نیازی نخواهد داشت .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

مکانیسم عملکرد شاتر دوربین نیز مورد بازنگری قرار داده شده است و هدف از انجام این بازنگری ها کاهش دادن حالت های جا ماندن شاتر در زمان استفاده از سرعت بالا در حالت عکاسی متوالی می باشد . شاتر این دوربین نیز دارای عملکرد 500 هزار شات برای عکس گرفتن می باشد و از این روی ؛ یک شاتر بسیار مقاوم به شمار آورده می شود . در درون منو ها وتنظیمات این دوربین ؛ گزینه هایی برای استفاده از شاتر الکترونیک در نظر گرفته شده اند

اگر چه هنوز از یک سنسور 20 مگاپیکسلی در ساختار این دوربین  نیز استفاده می شود اما با استفاده از به روز رسانی های انجام شده ؛ این دوربین از سرعت خوانش و پردازش بسیار بالاتری برخوردار گردیده است . بنابراین اگر شما تمایل داشته باشیدتا از مزیت شاتر الکترونیکی کاملا بدون صدا استفاده نمایید , در زمان استفاده از آن حالت های سیاه شدن تصویر , به مقدار زیادی کاهش یافته است .

استفاده از پردازشگر جدید Digic X موجب شده است تا سرعت پردازش این دوربین در مقایسه با حالت استفاده از Digic 6+ ؛ چندین برابر سریعتر باشد. سنسور 20 مگاپیکسلی به همراه پردازشگر بسیار پر سرعت موجب می شوند تا سرعت عکاسی متوالی 20 فریم بر ثانیه به همراه اتوفوکوس و نوردهی خودکار در حالت نمای زنده ( 16 فریم بر ثانیه در حالت ویزور ) با استفاده از این دوربین قابل دستیابی باشد  .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

فیلمبرداری

دوربین کانن EOS-1D X Mark III را یکی از بهترین دوربین های دوگانه در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری باید به شمار آوریم . سوئیچ تغییر وضعیت از حالت عکاسی به فیلمبرداری به کاربر امکان می دهد تا تغییر وضعیت میان این دو حالت را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد . و این در حالی قابل انجام است تنظیمات نوردهی و فوکوس در حافظه دوربین ذخیره می شود و در صورت تغییر وضعیت میان حالت های عکاسی و فیلمبرداری ؛ تنظیمات هر یک از آنها تغییری نمی یابند .

نکته شگفت آور اینکه دوربین کانن 1D X Mark III قادر است تا فیلمبرداری با کیفیت 5.5K/60p را به صورت RAW انجام دهد . برای استفاده از این ویژگی فوق العاده تنها لازم است به خاطر داشته باشید که یک کارت حافظه 128 گیگابایت ؛ تنها 6 دقیقه فیلم با این کیفیت را در درون خود جای می دهد . اما در هر صورت شما قادر خواهید بود تا فیلمبرداری 4K/60p با فرمت فشرده سازی All-I  یا IPB و 4:2:2 10-bit Log را در صورت نیاز در اختیار داشته باشید . همچنین در صورت تمایل از کیفیت های فیلمبرداری 4K/30p یا مود Super 35' crop در صورت نیاز می توان استفاده نمود .

این دوربین مجهز به سوکت های هدفون و میکروفون برای انجام صدا برداری در طول زمان فیلمبرداری است و استابیلایزر الکترونیکی آن به شما امکان می دهد تا حالت تثبیت تصویر را در حد متعادلی به دست آورید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

کنترل کننده هوشمند AF

دکمه AF-ON در این دوربین دارای نوعی طراحی خاص و ویژه است . این دکمه به گونه ای طراحی شده است که می توان انگشت دست را روی آن کشید  و در این شرایط محل قرار گیری نقطه فوکوس در هر دو حالت عکاسی با ویزور یا نمای زنده را می توان به صورت دقیق تنظیم نمود. به دلیل استفاده از فناوری اپتیکال در طراحی این دکمه ؛ میزان حساسیت عملکرد آن  قابل تنظیم می باشد و حتی در حالت استفاده از دستکش نیز ؛ به کار گیری این دکمه به راحتی قابل انجام می باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

سایر ویژگی های بدنه

قسمت پشتی بدنه این دوربین درست همانند همان طراحی است که پیش از این در دوربین کانن EOS 1DX MK II دیده بودیم اما در هر صورت در این دوربین جدید ؛ دکمه های پشتی دارای حالت نور دار هستند و از این روی در شرایط کم نور کار کردن با آنها آسانتر خواهد بود . در صفحه ال سی دی لمسی آن عملکرد های به روز رسانی شده ای دیده می شوند و علاوه بر آن کنترل نواحی اتوفوکوس علاوه بر منو ها از طریق عملکرد زوم لمسی صفحه نمایش نیز امکان پذیر شده است .

درگاه ورودی میکروفون و اسپیکر های دوربین نیز در قسمت پشتی آن واقع شده  اند و در شرایط خاص امکان ثبت پیام های صوتی برای فایل های داخلی دوربین نیز وجود خواهد داشت . برای آن دسته از عکاسان ورزشی که مجموعه ای از صد ها عکس را در هر موقعیت ثبت می کنند ؛ این حالت به صورت ویژه قابل استفاده خواهد بود.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

صفحه فوقانی

در قسمت فوقانی این دوربین نکات شگفت انگیز چندان زیادی دیده نمی شوند .دکمه روشن کننده صفحه ال سی دی فوقانی دوربین ؛ دکمه های پشتی دوربین را نیز روشن می نماید و صفحه ال سی دی فوقانی ؛ تقریبا تمامی تنظیمات به کار رفته در دوربین را مورد نمایش قرار می دهد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

کارت حافظه CFexpress

در طراحی بدنه دوربین کانن 1D X Mark III از دو درگاه کارت حافظه CFexpress استفاده شده است. این نوع از کارت های حافظه دارای سرعت بسیار بالایی هستند و این سرعت بالا به دوربین امکان می دهد تا فیلمبرداری 5.5K را در حالت RAW انجام دهد . همچنین استفاده از این نوع کارت حافظه به دوربین امکان میدهد تا تقریبا نوعی بافر بدون محدودیت را در اختیار داشته باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

باتری

در دوربین کانن 1D X Mark III نیز از همان باتری آشنا و قابل استفاده در مدل های قدیمی تر سری 1D می توان استفاده نمود . باتری مدل LP-E19 در این دوربین به شما امکان می دهد تا در هر مرتبه شارژ کامل تعداد 2850 شات عکس از طریق ویزور به ثبت برسانید که در مقایسه با تعداد 1210شات در مدل  1DX II یک پیشرفت کاملا قابل ملاحظه به شمار آورده می شود . در حالت عکاسی با نمای زنده از تعداد 260 شات در مدل قدیمی تر به 610 شات رسیده ایم .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 

آخرین نکته قابل ذکر در مورد این دوربین آن است که EOS-1D X Mark III مجهز به درگاه شبکه gigabit Ethernet است و این امکان به همراه انتقال دهنده وایرلس WFT-E9 به کاربران اجازه می دهد تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به انتقال تصاویر خود به پایگاه های خبری اقدام کنند.

درگاه USB type C و اتصال دهنده HDMI و درگاه سینک فلاش نیز از جمله درگاه های موجود در این دوربین هستند.  این دوربین قادر به استفاده از چندین پروتکل شبکه است و همانند تمام دوربین های امروزی ؛ قابلیت اتصال با وای فای و FTP server نیز برای این دوربین  وجود خواهد داشت .

 

تعمیرات دوربین کانن