بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

نکاتی در رابطه با سرویس و نظافت لنز کانن (2 )

 

لنز  های مورد استفاده به همراه دوربین های کانن برای ارایه بهترین عملکرد خود در طول زمان های عکاسی ؛ به مرور زمان به فرایند های سرویس و نگهداری نیاز پیدا می کنند. خدمات سرویس و نگهداری برای هر یک از لنز  های حرفه ای یا نیمه حرفه ای ؛ روش  های متفاوتی را در بر میگیرند . در این مطلب برخی از نکات عمومی در رابطه با سرویس و نظافت لنز های کانن را مورد اشاره قرار می دهیم .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

به طور کلی توصیه می شود تا سرویس و نظافت لنز را زمانی انجام دهید که واقعا کثیف و آلوده شده باشد و مهمتر از همه آنکه ؛ نظافت و تمیزکاری لنز را با استفاده از ابزار و وسایل تایید شده از سوی کانن ؛ انجام دهید .

 

مواردی که برای نظافت یک لنز مورد نیاز خواهند بود عبارتند از :

1 – دستگاه دمنده هوای فشرده

2 – پارچه مخصوص نظافت لنز

3 – سطح یا میز کار کاملا تمیز و عاری از آلودگی

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برای تمیز کردن و نظافت لنز خود ؛ موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

1 – لنز را از بدنه دوربین جدا نموده و سپس هر گونه فیلتر یا هود متصل با لنز را از آن جدا نمایید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

2 – بااستفاده از برس مخصوص تمیز کردن لنز و یا با استفاده از دستگاه دمنده هوا هرگونه گرد و غبار قابل مشاهده بر روی لنز را از آن برطرف نمایید .این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا باقی ماندن ذرات گرد و غبار بر روی لنز موجب می شود تا در زمان استفاده از پارچه مخصوص ؛ این ذرات بر سطح عدسی یا بدنه لنز کشیده شده و موجب ایجاد خراش بر روی آنها می شوند .

 

سطح مورد نظافت از لنز را رو به پایین نگه دارید تا هر گونه ذراتی که در اثر دمیدن هوای فشرده یا در زمان استفاده از برس مخصوص از لنز جدا می شوند ؛ بلافاصله از آن دور شوند . در زمان تمیز کردن لنز با استفاده از دستگاه دمنده هوا ؛ دقت نمایید تا ذرات گرد و غبار جدا شده از بدنه ؛ بر روی عدسی های لنز ننشینند.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

3- با استفاده از پارچه مخصوص تمیزکردن لنز ؛ سطح عدسی  های قابل مشاهده را به آرامی تمیز کنید . در این رابطه توصیه می شود تا حتما از پارچه های مخصوص تمیز کردن لنز که از سوی کانن مورد تایید واقع شده اند استفاده نمایید . پارچه های متفرقه ممکن است موجب ایجاد خراش بر سطح خارجی عدسی های لنز شوند .

 

در هنگام استفاده از پارچه مخصوص ؛ سطح عدسی های لنز را به آرامی و به نرمی تمیز نموده و از وارد آوردن هر گونه فشار اضافی خودداری نمایید . تمیز کردن سطح لنز را با حرکت های دورانی انجام دهید زیرا اینکار موجب می شود تا ذرات آلودگی و گرد و غبار به سمت قسمت های خارجی لنز و عدسی ها هدایت شوند .

4 – تمیز کردن فیلتر ها و سایر بخش های قابل اتصال بر روی لنز نیز با روش مشابه قابل انجام می باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

5 – از درپوش مخصوص لنز استفاده کنید .

 

ابتدایی ترین عدسی لنز ؛ یکی از در معرض خطر ترین قسمت های لنز به شمار می آید. این عدسی بزرگ همیشه در معرض برخورد با اجسام خارجی بوده و یا احتمال برخورد سنگریزه یا ذرات معلق در فضا با آن وجود دارد . خراشیده شدن سطح عدسی ابتدایی لنز ؛ تاثیرات نامطلوبی را در تصاویر به دست آمده با لنز به وجود می آورد . درپوش قسمت ابتدایی لنز یکی از بهترین وسایل برای مراقبت از عناصر جلو لنز است و ازاین روی کانن توصیه می نماید که در زمان های عدم استفاده از لنز ؛ حتما درپوش قسمت جلو لنز را مورد استفاده قرار دهید .

 

درپوش قسمت انتهای لنز را برای محافظت از اتصال دهنده لنز با بدنه دوربین مورد استفاده قرار دهید  .

 

قسمت های الکتریکی اتصال دهنده لنز با بدنه دوربین در قسمت انتهایی لنز قرار دارند . این اتصال دهنده های الکتریکی بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و در زمان برخورد با اجسام  خارجی به سرعت از بین می روند . برای محافظت از این قسمت ها در زمان های جدا نمودن لنز از بدنه دوربین ؛ حتما از درپوش قسمت انتهایی لنز استفاده کنید . همچنین این درپوش مانع از ورود گرد و غبار به قسمت های انتهایی لنز می شود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

خدمات و سرویس های حرفه ای

در صورت ورود گرد و غبار به قسمت های داخلی لنز ؛ به خدمات و سرویس های حرفه در نمایندگی تعمیرات لنز کانن نیاز خواهید داشت . در این شرایط بدون انجام هرگونه دستکاری اضافه تر ؛ به مرکز سرویس کانن مراجعه نمایید .

به این نکته توجه داشته باشید که در صورت باز شدن قسمت های مختلف لنز از سوی مراکز یا افراد غیر مجاز ؛ سرویس  های مرتبط با بیمه یا گارانتی لنز و دوربین کانن غیر فعال می شوند و دستیابی به خدمات و سرویس های حرفه ای ؛ مستلزم پرداخت هزینه های بیشتری خواهند بود .

 

منبع : نمایندگی تعمیرات کانن