بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

نکات و دستورالعمل های ایمنی در زمان شروع به کار با دوربین کانن

نکات و دستورالعمل های ایمنی در زمان شروع به کار با دوربین کانن

نکات و دستورالعمل های زیر به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب در خود یا دیگران ارایه می شوند . قبل از استفاده از دوربین های کانن ؛   این نکات را به دقت مطالعه نمایید .

نکات و دستورالعمل های ایمنی در زمان شروع به کار با دوربین کانن

هشدار مهم : دستورالعمل های زیر را جدی بگیرید . در صورت عدم رعایت نکات ایمنی امکان آسیبهای بدنی یا خطر مرگ وجود خواهد داشت

برای پیشگیری از آتش سوزی ؛ گرن شدن بیش از اندازه ، نشت مواد شیمیایی و یا شوک های الکتریکی نکات ایمنی زیر را رعایت کنید :

  • از بکارگیری باتری ، شارژر یا هر گونه وسیله جانبی متفرقه به جز موارد بیان شده در این دستور العمل جدا خودداری نمایید . ار مصرف هرگونه باتری دست ساز یا غیر استنادارد خودداری نمایید .
  • از باز کردن کاور باتری یا ایجاد اتصال های کوتاه در آن خودداری نمایید . از حرارت دادن یا سرواخ نمودن باتری خودداری کنید . باتری را در آب یا آتش نیندازید . باتری را در معرض شوک های الکتریکی قوی قرار ندهید
  • قطب مثبت و منفی باتری را به صورت جا به جا وارد نکنید .
  • از شارژ کردن باتری در دمای خارج از محدوده تعیین شده خودداری نمایید . عمل شارژ کردن باتری بیش از مدت زمان تعیین شده را متوقف نمایید.
  • از وارد نمودن هرگونه جسم فلزی در محل های اتصال باتری خودداری نمایید .

باتری

برای دور انداختن باتری ، کنتاکت های الکتریکی آنرا با نوار چسب بپوشانید . در صورت اتصال با مواد فلزی و یا سایر رسانا ها ممکن است موجب انفجار یا آتش سوزی شوند .

در زمان شارژ باتری ، در صورت مشاهده دود ، کف ، بوی نامطبوع و یا نشت مواد شیمیایی ؛ فورا شارژر را از برق خارج نمایید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

از برخورد و تماس مواد شیمیایی خارج شده از باتری با چشم ها و پوست بدن  جدا خودداری نمایید . در صورت برخورد مواد شیمیایی باتری با پوست بدن ، لباس یا چشم ها ، محل آغشته شده را با آب تمیز و زیاد بدون مالیدن ، بشویید . در صورت تماس مواد شیمیایی با چشم ها سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

هرگز دوربین را برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت نگهداری نکنید . حتی در شرایط عدم وجود حرارت و دمای بالا در بدنه دوربین تماس طولانی مدت آن با اندام های بدن ممکن است موجب التهاب ، قرمزی پوست و یا خارش شود . برای افرادی که مبتلا به عوارض گردش خون یا حساسیت های پوستی هستند ، استفاده از سه پایه به همراه دوربین توصیه می شود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

از تاباندن نور فلاش بر رانندگان یا افرادی که در حال رانندگی هستند خودداری کنید .

در زمان های عدم استفاده از دوربین و ابزار های جانبی ؛ باتری را از بدنه خارج نموده و و هرگونه جریان برق متصل را قطع کنید . این کار برای پیشگیری از بروز شوک های الکتریکی ، حرارت بیش از اندازه و یا آتش سوزی یا خوردگی قطعات می بایست انجام شود .

در صورت شکسته شدن هر یک از پوشش ها یا بخش های بدنه ، از دست زدن به قسمت های داخلی نمایان شده خودداری نمایید . احتمال انتقال شوک الکتریکی وجود دارد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

قطعات و بخش های مختلف دوربین را از هم جدا نکنید . بخش های داخلی دوربین دارای ولتاژ الکتریکی بالایی هستند و احتمال ایجاد شوک الکتریکی وجود دارد .

با لنز یا بدنه دوربین به سمت منابع نور شدید مثل خورشید نگاه نکنید . اینکار ممکن است موجب آسیب در چشم ها شود .

دوربین و قطعات جانبی آن را از دسترس اطفال دور نگه دارید . خطر بروز شوک الکتریکی ، آسیب های بدنی یا زخم و خراش در اثر برخورد با اجزای دوربین وجود دارد . در صورتی که هر یک از قطعات دوربین توسط اطفال به دهان فرو برده شود ، فورا به پزشک مراجعه نمایید .

از قرار دادن ابزار ، دوربین و قطعات جانبی در مکان های مرطوب جدا خودداری نمایید . باتری را از بخش های فلزی جدا نموده و برای پرهیز از هر گونه اتصالی آنرا در پوشش محافظ مخصوص قرار دهید . اینکار برای جلوگیری از آتش سوزی ، انفجار ، سوختگی و یا شوک هاتی الکتریکی ضروری است .

قبل از استفاده از دوربین در مکانهایی همچون داخل هواپیما ، بیمارستان ، فرودگاه و .. ابتدا مجوز های لازم را کسب نمایید . امواج الکترومعناطیسی دوربین ممکن است موجب اختلال در سیستم های پروازی یا تجهیزات بیمارستانی شوند .

برای پیشگیری از بروز شوک های الکتریکی موارد زیر را رعایت نمایید :

  • از دست زدن به سیم های اتصای با دست مرطوب خودداری نمایید
  • برای خارج کردن سیم از منبع نیرو ، آنرا از قسمت دوشاخه در دست بگیرید و از کشیدن سیم خودداری نمایید .
  • از ایجاد خراش ، شکاف ؛ یا بریدن و جدا کردن قسمت های مختلف سیم برق شارژر جدا خودداری نمایید .
  • از پیچ و تاب دادن سیم برق خودداری نمایید
  • برای خارج کردن ذرات گرد و غبار و تمیز کردن شارژر و سیم ؛ آنرا از منبع نیرو جدا نمایید .
  • نمایندگی تعمیر دوربین کانن

از قرار دادن لنز و متعلقان آن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب خودداری نمایید .همواره درپوش های لنز را بر روی آن نصب کنید .در صورت تابش شدید آفتاب به پایه های اتصال لنز احتمال آتش سوزی وجود دارد .

از قرار دادن بدنه ، لنز و یا متعلقات در پارچه های معمولی خودداری نمایید . احتمال سرایت آتش در این شرایط بسیار بالا است .

از سرایت آب و رطوبت به دوربین و قطعات و ملحقات آن جدا خودداری نمایید . در صورت فرو افتادن هر یک از بخشها در آب ، فورا باتری را خارج نمایید . اینکار برای جلوگیری از آتش سوزی ، ایجاد شوک الکتریکی و سوختگی ضروری می باشد .

برای تمیز کردن دوربین و قطعات هرگز از موادی مثل بنزین ، تینر ، یا حلال های ارگانیک استفاده نکنید .

از قرار دادن دوربین در مکان های بسیار گرم ؛ یا داخل اتومبیل در معرض تابش آفتاب مستقیم خودداری کنید . احتمال ایجاد گرمای شدید و سوختگی در این شرایط وجود دارد . آفتاب شدید موجب خارج شدن مواد شیمیایی داخل باتری و آسیب در عملکرد آن خواهد شد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

از جابجا کردن دوربین در زمان قرار داشتن بر روی سه پایه خودداری نمایید . احتمال ایجاد شکستگی در بدنه و فرو افتادن دوربین وجود دارد .

از قرار دادن دوربین در دمای پایین برای مدت طولانی خودداری نمایید . دمای انجماد ممکن است باعث اسیب در بخش های بدنه دوربین شود .

از باز کردن و فعال کردن فلاش در فاصله نزدیک به چشم ها خودداری کنید و ممکن است باعث آسیب در چشم ها شود .

منابع :
نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تعمیرات دوربین کانن

تعمیرات لنز کانن