بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

5 نکته مهم در رابطه با لنز کانن EF16-35mm f/4L IS USM

لنز کانن EF16-35mm f/4L IS USM که تولید آن از سال 2014 آغاز شده است یکی از محبوبترین گزینه ها برای استفاده از سوی عکاسان طبیعت و فضای باز به شمار می آید . در این مقاله ؛ 5 نکته مهم در رابطه با این لنز را مورد اشاره قرار می دهیم.

EF16-35mm f/4L IS USM

1 – قابل استفاده به همراه دوربین های رزولوشن بالا

تا قبل از تولید لنز EF16-35mm f/4L IS USM ، بیشتر لنز های واید انگل قدیمی تر برای استفاده به همراه دوربین های رزولوشن پایین مناسب بودند . اما با پیشرفت دوربین های DSLR و با قوی تر شدن سنسور دوربین های حرفه ای ؛ لنز های قدیمی تر قادر به انجام کار با آنها نیستند و از این جهت کمپانی کانن لنز EF16-35mm f/4L IS USM را به گونه ای طراحی نموده است که به همراه دوربین های فول فریم حرفه ای و رزولوشن بالا نیز قابل استفاده باشد .

 

عملکرد اپتیکال لنز ؛ کیفیت پیرامونی تصویر ؛ و به حداقل رسیدن اعوجاج ها از جمله مزیت های استفاده از این لنز به همراه دوربین های رزولوشن بالا به شمار می آیند .

 

2 – عدم افت کیفیت در هر یک از گوشه های تصویر

افت کیفیت تصویر در هر یک از گوشه های آن ؛ از جمله اشکالاتی است که معمولا در زمان کار با لنز های واید انگل مشاهده می شود . اما در طراحی اپتیکال لنز EF16-35mm f/4L IS USM ؛ دو نکته به طور خاص مورد توجه قرار گرفته اند :

الف : مسطح شدن صفحه کانونی

ب : کاهش حالت های اعوجاج

دستیابی به اهداف فوق در تولید لنز های EF16-35mm f/4L IS USM موجب شده است تا این لنز ها از کیفیت تصویر نسبتا بالایی برخوردار باشند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

3 – فناوری کاملا جدید

در طراحی و ساخت این لنز از یک عدسی ابتدایی نسبتا بزرگ استفاده شده  است و در فناوری های تولید لنز های واید انگل ؛ این نخستین نمونه است که برای تولید آن از یک عدسی محدب دو طرفه با قطر زیاد ؛ استفاده شده است . تولید عدسی های بزرگ و دو طرفه فرایندی پیچیده است و به دقت بسیار زیادی نیاز دارد .

 

طراحی فناوری لازم برای ساخت این لنز یک پیشرفت بزرگ در صنایع تولید لنز به شمار آمده و برای نخستین باز از سوی کانن مورد استفاده قرار گرفته است .

 

4 – اولین لنز اولترا واید انگل که دارای استابیلایزر است

در درون بدنه لنز EF16-35mm f/4L IS USM از یک استابیلایزر پر قدرت استفاده شده است که قادر است تا 4 استاپ سرعت شاتر ؛ موجب تثبیت تصویر شود . این امر بدان معنا می باشد که در زمان استفاده از سرعت شاتر 8/1 ثانیه ؛ تصویر شما از حالت شارپ همانند سرعت شاتر 125/1 ثانیه برخوردار است . این پیشرفت در فناوری و تولید لنز های واید انگل موجب شده است تا عکاسی در محیط های کم نور نیز به نحو موثرتری قابل انجام باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

5 – زوم داخلی

عناصر و عدسی های این لنز به گونه ای طراحی شده اند که فرایند زوم کردن با آن را در داخل ساختار بدنه انجام دهند و برای انجام زوم ؛ نیازی به افزایش طول بدنه لنز وجود ندارد . استفاده از این طراحی موجب می شود تا پدیده ( خزش لنز ) به حداقل رسیده و به لحاظ عملکرد های مکانیکی نیز مزایایی را دارد :

الف : این حالت موجب می شود تا ترتیب قرارگیری المنت های داخلی لنز به صورت ثابت و دقیق حفظ شود و این امر برای دستیابی به حداکثر کیفیت تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد .

ب : عدسی های مهم و گران قیمت قسمت های داخلی لنز ؛ مورد محافظت بیشتری قرار گرفته و در برابر آسیب ها در امان هستند .

 

منبع : نمایندگی تعمیر دوربین کانن