بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

روش ایجاد بوکه های چند لایه با استفاده از لنز های تله فتو

 

روش ایجاد بوکه های چند لایه با استفاده از لنز های تله فتو

 

به دست آوردن بوکه های نرم و روان در پیش زمینه و پس زمینه تصویر ؛ یکی از تکنیک های جذاب و دلپذیر است که موجب می شود تا بتوان ححالت های زیبایی شناختی متفاوتی را در درون کادر تصویر به وجود آورد. لنز های تله فتو ؛ یکی از ابزار هایی هستند که به شما کمک می کنند تا بر عمق میدان و به وجود آوردن حالت های بوکه در تصویر خود ؛ کنترل بهتری را اعمال نمایید . در این مطلب به روش استفاده از لنز های تله فتو برای ایجاد بوکه های چند لایه در زمان عکاسی فضای باز می پردازیم .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

نقش دیافراگم

توجه به مسئله پس زمینه در زمان های عکاسی در محیط و فضای باز ؛ یکی از مسائل بسیار مهمی است که ذهن عکاس را به خود مشغول می نماید. وجود پس زمینه های شلوغ و نا منظم در محیط های بیرونی یکی از مشکلات پیش روی عکاس می باشد و یکی از آسانترین روش ها برای از بین بردن حالت های شلوغی موجود در پس زمینه ؛ نزدیک شدن به سوژه و یا پر کردن کادر با استفاده از خود سوژه می باشد. در این شرایط اندازه نماهای کلوز آپ در از بین بدن حالت های نامطلوب پس زمینه ؛ نقش مهمی را بازی می کنند .

لنز های تله فتو به شما کمک می کنند تا کنترل بیشتری را بر حالت های موجود در پیش زمینه یا پس زمینه تصویر خود اعمال نمایید . این بنز  ها با محدود کردن زاویه دید ؛ بخش زیادی از پس زمینه را از کانون دید مخاطب پنهان می نمایند . همچنین این لنز ها در زمان استفاده از حالت تله فتو ؛ به مقدار زیادی سوژه را از درون پس زمینه بیرون می کشند . در این حالت ؛ یک کادر متراکم و فشرده در درون تصویر شما به وجود آورده می شود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

به طور کلی برای در فوکوس قرار دادن سوژه و به دست آوردن بهترین جزئیات از آن ؛ استفاده از دیافراگم هایی نظیر f/5.6 - 6.3 را توصیه می نماییم . این تنظیمات به شما اجازه می دهند تا در وضعیت تله فتو ؛ ضمن حفظ جزئیات سوژه خود ؛ مقدار زیادی از پس زمینه آنرا در حالت بوکه قرار دهید .

 

توصیه می شود تا در زمان عکاسی فضای باز ؛ نقاط نورانی و لکه های براق را در پس زمینه سوژه خود قرار دهید  . به عنوان مثال درتصویر زیر ؛ لکه های نورانی و بازتاب حالت های نور بر روی برگ ها ؛ موجب ایجاد حالت بوکه های نورانی در تصویر شده است .

 

تکنیک

برای استفاده موثر از لنز و به  دست آوردن حالهای بوکه در پیش زمینه ؛ توصیه می شود تا لنز خود را به پیش زمینه تصویر نزدیک نمایید . استفاده از حالت نمای زنده ( Live View  ) نیز به شما اجازه می دهد تا کنترل موثر تری بر حالت های فوکوس دوربین داشته و ایجاد حالت های بوکه در پیش زمینه یا پس زمینه را به نحو واضح تری مشاهده نمایید .

 

ایجاد لایه های مختلف از پیش زمینه و پس زمینه با قرار دادن لنز در نزدیک ترین نقطه نسبت به پیش زمینه ؛ امکان پذیر می شود . به عنوان مثال برای عکاسی از چند ردیف گل و گیاه ؛ زمانی که لنز خود را به ردیف جلو گل ها نزدیک نموده و نقطه ای در ردیف وسط را در فوکوس قرار می دهید ؛ مقدار زیادی از پیش زمینه و پس زمینه از فوکوس خارج می شود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

توانایی عکاس برای کنترل نقاط فوکوس اهمیت زیادی دارد و شما باید از مهارت کافی برای جابه جا نمودن نقاط فوکوس با استفاده از امکانات داخلی دوربین نیز برخوردار باشید ..

 

همچنین آگاهی از مفهوم عمق میدان و روش های کنترل آن نیز در به دست آوردن لایه هایی از حالت بوکه  ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد و بنابراین توصیه می شود تا برای استفاده از تکنیک ایجاد بوکه  های چند لایه ؛ ابتدا نسبت به مفاهیم مورد استفاده در عمق میدان دید ؛ آگاهی کاملی را به دست آورید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

نتیجه گیری :

ایجاد بوکه در پس زمینه یا پیش زمینه تصویر , یک تکنیک لذتبخش به شمار می آید و لنز های تله فتو به شما این امکان را می دهند تا آنها را به نحوی موثر در درون تصاویر خود ایجاد نمایید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

لنز های تله فتو دارای انواع مختلفی هستند و به طور معمول لنز هایی که از دیافراگم های بسیار باز برخوردارند ؛ قیمت و هزینه بالاتری نیز دارند . اما برای ایجاد حالت های بوکه چند لایه ؛ لنز های تله فتو ارزان قیمت نیز این ویژگی را در اختیار شما قرار می دهند زیرا در این روش با استفاده از ویژگی های تله فتو و بدون نیاز به استفاده از یک دیافراگم نسبتا باز ؛ به ایجاد بوکه ها اقدام می نمایید .

تعمیرات دوربین کانن

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تعمیرات لنز کانن