بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

نکات مراقبت از لنز و بدنه دوربین ( بخش اول )

دوربین های DSLR تجهیزاتی نسبتا گران قسمت هستند که در نگهداری از آنها باید دقت نمود . رعایت برخی از اصول در نگهداری از دوربین کمک می کند تا ضمن افزایش طول عمر دوربین ؛ از نیاز به تعمیرات ناخواسته ؛ کاسته شده و نسبت به در اختیار داشتن بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات ؛ اطمینان داشته باشیم . در این مطلب برخی از نکات در رابطه با نگهداری از دوربین و لنز را مورد اشاره قرار می دهیم .

تعمیر دوربین کانن

ابزار های مورد نیاز :

زیر دستی برای قرار دادن دوربین بر روی آن

برس نرم با اندازه مناسب

دستگاه دمنده هوا دستی

پارچه نرم

 

این ابزار ها به شما کمک می کنند تا هر گونه لکه ؛ گرد و غبار یا عوامل خارجی از روی بدنه دوربین و لنز زدوده شوند.

تعمیر دوربین کانن

مرحله اول :

برای نظافت دوربین خود , حتما از یک زیر دستی مناسب استفاده کنید. سطح بدنه دوربین بسیار حساس و آسیب پذیر است و قرار دادن آن بر روی سطوح خشن ؛ موجب ایجاد خط و خش در آن می شود. برخورداری از یک زیر دستی مناسب ؛ متضمن آن است که از بروز هر گونه خط و خش و آسیب در بدنه خارجی دوربین و لنز ؛ جلوگیری شود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

دستگاه دمنده هوا دستی :

دستگاه دمنده هوا به صورت دستی ؛ یکی از بهترین ابزار های موجود برای دور کردن ذرات گردو غبار از روی بدنه دوربین و لنز است . همچنین این دستگاه به شما کمک می کند تا بدون نیاز به دست زدن به قسمت آینه و سنسور ؛ ذرات گرد و غبار را از روی آنها برطرف نمایید. برای تمیز کردن قسمت سنسور ؛ دوربین را در وضعیت تمیز کردن سنسور به صورت دستی تنظیم نموده و دوربین را رو به سمت پایین قرار دهید و هوای پر فشار را با دستگاه دمنده , به آن وارد کنید .

دستگاه دمنده هوا ، برای تمیز کردن تمام بخش های خارجی بدنه دوربین و لنز ؛ قابل استفاده می باشد.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برس نرم

از برس نرم برای زدودن و جدا کردن ذرات و گرد و غبار های چسبیده به بدنه دوربین و لنز استفاده می شود . برای تمیز کردن سطح بدنه لنز ؛ آنرا در حالت زوم قرار دهید تا همه قسمت های بدنه آن قابل مشاهده باشد. در رابطه با بدنه دوربین ؛  فلاش و صفحه نمایش دوربین را در وضعیت باز شده قرار دهید تا تمامی قسمت های آن قابل تمیز کردن باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

پارچه نرم

پارچه های نرم مخصوص تمیز کردن دوربین در مراکز سرویس و تعمیر دوربین ؛ ارایه می شوند. بااستفاده ازاین پارچه مخصوص ؛ هرگونه ذرات یا گردو غبار چسبیده بر روی بدنه دوربین را می توان تمیز نمود . پارچه را به آرامی روی بدنه دوربین و به سمت خارج از لبه های آن بکشید . برای تمیز کردن هر بخش از دوربین یا لنز ؛ از یک پارچه مجزا استفاده کنید. در صورت کثیف شدن پارچه مخصوص ؛ آنرا بلافاصله تعویض کنید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

نباید ها

برای تمیز کردن دوربین یا لنز خود ؛ هرگز از محصولات خانگی استفاده نکنید. مواد شیمیایی موجود در شوینده ها و پاک کننده های خانگی ؛ برای سطح بدنه دوربین مضر هستند و ممکن است باعث ایجاد خوردگی یا ترک بر روی بدنه دوربین شوند.

از به کار بردن دستمال توالت , پارچه لباس ، یا هر پارچه غیر مخصوص دیگر برای تمیز کردن سطح بدنه دوربین و لنز ؛ جدا خودداری نمایید . حتی اگر در شرایط بسیار اضطراری قرار دارید ؛ از به کار بردن لباس خود برای تمیز کردن دوربین ؛ خودداری کنید .

دستگاه دمنده هوا دستی یک وسیله بسیار عالی برای نظافت دوربین و لنز است اما هرگز از هوای فشرده شده و اسپری هوا برای تمیز کردن دوربین استفاده نکنید . بخش های داخلی دوربین ؛ قسمت های بسیار ظریفی هستند و در صورت برخورد هرگونه هوای پرفشار با آنها ؛ احتمال بروز آسیب بسیار بالا خواهد بود .

 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تعمیرات دوربین کانن