بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

روش استفاده از Creative Assist برای کنترل حالت های کنتراست و غلظت رنگ در دوربین کانن

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

رنگ و کنتراست از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر مود و حالت یک عکس به شمار می آیند . با استفاده از قابلیت Creative Assist در دوربین کانن ؛ به مقدار زیادی می توان این دو عامل را به صورت دلخواه تنظیم نمود و به یک سبک شخصی و خلاقانه برای به دست آوردن عکس های مطلوب در درون دوربین ؛ دست پیدا کرد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تنظیم رنگ و تنالیته برای جذاب تر شدن عکس

 

در برخی از آموز شهای عکاسی استفاده از ویژگی Creative Assist برای تنظیم حالت وضوح یا محو شدن پس زمینه و یا تنظیم میزان روشنایی تصویر را توضیح داده ایم . علاوه بر این موارد ؛ حالت های رنگ و تنالیته آن نیز ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند . و با تنظیم این موارد ؛ عکسهایی با تاثیر گذاری بیشتر و بهتر را می توان به دست آورد .

 

به طور کلی بسیاری از نرم افزار های ویرایش عکس نیز امکاناتی را برای تنظیم رنگ و تنالیته ها در اختیار کاربران قرار می دهند اما در هر صورت و در زمان استفاده از فرمت های تصویری همچون JPEG مقداری از اطلاعات تصویر در زمان ویرایش از بین می روند و این شرایطی است که موجب از دست رفتن بخش زیادی از کیفیت عکس در پردازش نهایی خواهد شد .

 

ویژگی Creative Assist در دوربین کانن به شما امکان می دهد تا تا رنگ ها و تنالیته ها را بر اساس میل و نظر خود تنظیم نمایید و اطمینان داشته باشید که در پردازش و ذخیره سازی تصویر ؛ تمامی این موارد به طور کامل حفظ خواهند شد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

کنتراست : تضاد میان نور و تاریکی

 

در زمان استفاده از کنتراست بالاتر در مود Creative Assist ؛ نقاط روشن تصویر به صورت روشن تر و نقاط تاریک آن به صورت تاریکتر دیده خواهند شد و در این شرایط تصویر به صورت برجسته تر و تاثیرگذار تر به چشم می آید . در زمانی که از یک کنتراست پایین تر استفاده می کنید ؛ تفاوت و تضاد میان نواحی تاریک و روشن تصویر , کاهش می یابد و در این حالت تصویر از حالت شارپ کمتری برخوردار خواهد بود . این تفاوت ها بر نگرش مخاطب از تصویر نیز تاثیر گذار می باشد

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 روش تنظیم کنتراست در Creative Assist

 

1- دوربین را در مود عکاسی کاملا خودکار قرار دهید .

دکمه SET را فشار دهید .

در پیام ظاهر شده گزینه OK را انتخاب کنید .

2 – آیکون گزینه کنتراست "Contrast"  را انتخاب کنید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

3 – برای تنظیم حالت کنتراست ؛ نوار لغزاننده کنتراست را به هریک از جهت های دلخواه ؛ حرکت دهید .

حرکت نوار در جهت + موجب افزایش کنتراست و حرکت در جهت – موجب کم تر شدن کنتراست های موجود در تصویر خواهد شد .

 

اشباع رنگ

“Saturation” گزینه ای است که شدت رنگ های موجود در تصویر را توضیح می دهد و در زمانی که شما تمایل دارید تا رنگ های موجود در سوژه هایتان از قدرت بیشتری برخوردار باشند ؛ گزینه ای همچون “Vivid” شدت رنگ بیشتری را در تصاویر شما به وجود خواهد آورد. در میان گزینه های موجود در تنظیم شدت رنگ ؛ حالت “Neutral” موجب خنثی تر شدن رنگ ها و کاهش شدت اثر آنها می گردد .

 

روش تنظیم اشباع رنگ ها در Creative Assist

 

1 – دوربین را در وضعیت کاملا خودکار قرار دهید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

دکمه SET را فشار داده و در پیام ظاهر شده گزینه OK را انتخاب کنید .

2 – گزینه اشباع رنگ با آیکون “Saturation”  را انتخاب کنید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

3 – نوار لغزاننده تنظیم اشباع رنگ را به سمت حالت مورد نظر خود حرکت دهید .

حرکت نوار در جهت + موجب افزایش غلظت رنگ و حرکت در جهت – موجب کم تر شدن غلظت رنگ  های موجود در تصویر خواهد شد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

نکته : در تنظیمات سنتی دوربین های عکاسی کانن ؛ گزینه ای به نام Picture Style  وجود دارد که از آن برای تنظیم حالت های کنتراست و غلظت رنگ تصویر می توان استفاده نمود . در مود های پیشرفته عکاسی ( P,AV,TV,M ) با استفاده از تنظیمات Picture Style بسیاری از موارد مربوط به رنگ , کنتراست و جزئیات درونی تصویر قابل تنظیم خواهند بود .

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی تعمیر دوربین کانن