بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

خراب شدن سنسور دوربین

 

خراب شدن سنسور دوربین یکی از اشکالات بسیار بزرگ است که برای هر دوربین میرورلس یا DSLR ممکن است به وجود آید. عوامل زیادی در خراب شدن سنسور دوربین موثر هستند و در این مطلب از نمایندگی تعمیر دوربین کانن ؛ مهمترین علل و عوامل موثر در خراب شدن سنسور دوربین را مورد اشاره قرار می دهیم .

تعمیر دوربین کانن

1 – پرتو نور لیزر

لیزر و یا پرتو نور متراکم آن از جمله اصلی ترین علل و عواملی هستند که موجب بروز خرابی سنسور دوربین می شوند . اصابت پرتو نور لیزر به سطح سنسور  موجب سوختن و از بین رفتن پیکسل های سطحی آن می شود و هر اندازه میزان و شدت برخورد نور لیزر با سطح سنسور بیشتر باشد ؛ آسیب بیشتری نیز به وجود می آید .

سنسور لیزر خورد قابل تعمیر نیست و آسیب های به وجود آمده از پرتو نور لیزر به صورت نرم افزاری قابل رفع نمی باشد و از این روی , تعویض سنسور دوربین یکی از اصلی ترین راهکارها برای رفع این مشکل بوده و به طور معمول از هزینه نسبتا بالایی برخوردار می باشد .

در مهمانی ها ؛ کنسرت ها و یا تالار های نمایش که نمایش لیزر افشانی برگزار می شود ؛ همیشه خطر برخورد نور لیزر با سطح سنسور دوربین وجود دارد و انجام عکاسی و تصویر برداری در این شرایط ؛ از اختمال بسیار بالایی برخوردار است .

پرتو نور لیزر

2 – تابش نور شدید خورشید

عکاسی کردن از خورشید یا هر نوع منبع نور شدید و قوی نیز تاثیری همانند لیزر خوردگی به وجود می آورد . پرتو شدید نور خورشید پس از عبور از لنز به صورت متراکم شده بر روی سطح سنسور می تابد و این نور شدید علاوه بر آسیب رساندن به شاتر دوربین ؛ سطح سنسور را نیز از بین می برد .

3 – گرد و غبار

نشستن و چسبیدن گرد و غبار بر روی سطح سنسور یکی از علل و فاکتور های تاثیرگذار بر عملکرد کیفی سنسور است .

به مرور زمان و در اثر عکاسی در شرایط و محیط های پر گرد و غبار ؛ مقداری از ذرات معلق در محیط به درون بدنه دوربین نفوذ نموده و بر سطح سنسور آن می چسبند . لکه های گرد و غبار ممکن است در درون تصاویر دیده شوند و این امر به مقدار زیادی بر کیفیت نهایی عکس های تولید شده با دوربین اثر می گذارد .

گرد و غبار

دوربین های دیجیتال دارای سیستم هایی برای از بین بردن گرد و غبار موجود بر سطح سنسور خود هستند . تمیز کننده خودکار سنسور ؛ در هر مرتبه از خاموش یا روشن شدن دوربین ؛ گرد و غبار موجود بر سطح سنسور را زدوده و آنرا تمیز می کند . همچنین با استفاده از گزینه Dust Delet Data امکان از بین بردن تاثیر غبار از روی عکس فراهم می آید .

بدون توجه به امکانات داخلی دوربین ؛ رعایت اصول ایمنی برای عکاسی در محیط های بدون گرد و غبار و پرهیز از عکاسی در شرایط وزش شدید باد  و گرد و غبار به جلوگیری از خراب شدن سنسور در اثر چسبیدن این ذرات به آن ؛ کمک می نماید .

تعمیر دوربین کانن

4 – آسیب فیزیکی به سنسور

سنسور دوربین یک قطعه حساس و بسیار آسیب پذیر است . هر گونه تماس اشیا خارجی با آن موجب آسیب دیدن سطح سنسور و از بین رفتن پیکسل های آن می شود . تمیز کردن سطح سنسور با استفاده از ابزار های غیر استاندارد و یا انجام آن از سوی افراد نا آگاه , به راحتی موجب از بین رفتن سطح و آسیب بر پیکسل های آن می شود.

استفاده از وسایل غیر استاندارد به راحتی موجب ایجاد خراش بر سطح سنسور دوربین می شود . همچنین علاوه بر سنسور ؛ قسمت های آینه و شاتر نیز ممکن است مورد آسیب قرار گرفته و از کار بیفتند .

در صورت عدم آگاهی با نکات فنی تمیز کردن سنسور دوربین ؛ از دست زدن به آن شدیدا خودداری نمایید .

 

تعمیر دوربین کانن

 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن