بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

6 نکته مهم در رابطه با لنز کانن RF50mm f/1.8 STM

لنز کانن RF50mm f/1.8 STM یک لنز کوچک و کم حجم از نوع پرایم با فاصله کانونی استاندارد است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس کانن طراحی شده است. حداقل فاصله فوکوس دهی این لنز برابر با 30 سانتیمتر و حداکثر بزرگنمایی آن 0.25x بیان شده است . وزن بدنه آن در حدود 160 گرم و حداکثر ضخامت آن 41 میلیمتر می باشد و همانند تمامی لنز های مانت RF ساخت کانن حلقه کنترل این لنز ؛ قابل تنظیم خواهد بود .

بوکه های زیبا در دیافرگام F1/8

1 – بوکه های زیبا در دیافرگام F1/8

برای بسیاری از افراد به دست آوردن بوکه های پس زمینه در دیافراگم F1/8 یکی از جذابیت هایی است که آنها را به خریدن این لنز تشویق می کند . بوکه های اپتیکال که دارای حالتی بسیار نرم و طبیعی هستند ؛ در عکاسی پرتره دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند و نسبت به بوکه های دیجیتالی که در تلفن های همراه به دست می آیند ؛ شکل و فرم دلپذیر تری را در تصویر ایجاد می کنند . این لنز با برخورداری از یک قیمت ارزان و بدنه ای کوچک و کم حجم ؛ یک گزینه ایده آل برای به دست آوردن بوکه های زیبا در عکاسی پرتره ؛ محسوب می شود .

 کیفیت تصویر مطلوب به سبب مانت RF

2 – کیفیت تصویر مطلوب به سبب مانت RF

لنز های مانت RF ساخت کمپانی کانن ؛ به سبب برخورداری از یک دهانه مانت بزرگتر ؛ نسبت به سایر لنز های همرده خود ؛ حجم بیشتری از نور را به درون خود وارد می کنند و از این روی کیفیت تصویر بالاتری را نسبت به محصولات قدیمی تر ؛ ارایه می دهند . این لنز نیز به سبب برخورداری از یک دیافراگم بسیار باز ؛ حجم زیادی از نور را جذب نموده و موجب می شود تا در تمامی گوشه های تصویر ؛ حالت شارپ و کاملا یک دست را بتوان به دست آورد .

جلوه های زیبا در فاصله کانونی 50 میلیمتر

3 – جلوه های زیبا در فاصله کانونی 50 میلیمتر

فاصله کانونی 50 میلیمتر ؛ زاویه دید همانند چشم انسان را فراهم می آورد و تصاویر ثبت شده دراین حالت ؛ از شکل و شمایل طبیعی تری برای چشم انسان برخوردار هستند . این فاصله کانونی در ثبت عکس های پرتره ؛ و حفظ شکل و حالت طبیعی پرسپکتیو ، کاملا کاربردی است و از این روی استفاده از لنز RF50mm f/1.8 STM برای به دست آوردن پرتره های طبیعی با پس زمینه کاملا نرم و خارج از فوکوس ؛ یگ گزینه ایده آل به نظر می رسد .

– بدنه کوچک ، وزن سبک ؛ حمل و نقل آسان

4 – بدنه کوچک ، وزن سبک ؛ حمل و نقل آسان

RF50mm f/1.8 STM سبک ترین و کوچکترین لنز RF است که تا به امروز تولید شده است . این لنز در زمان استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس کانن در سری R ، یک ترکیب کاملا سبک و کم حجم را ایجاد نموده و از قابلیت حمل و نقل آسانتری برای عکاسی در شرایط مختلف برخوردار می باشد .

حداقل فاصله فوکوس دهی 30 سانتیمتر

5- حداقل فاصله فوکوس دهی 30 سانتیمتر

 این لنز با حداقل قاصله فوکوس دهی 30 سانتیمتر به شما اجازه می دهد تا در نزدیک ترین فاصله نسبت به سوژه خود قرار داشته باشید و در مقایسه با محصولات مشابه در رده لنز های EF به میزان 5 سانتیمتر فاصله نزدیکتری را برای فوکوس دهی در اختیار کاربر می گذارد . این ویژگی ؛ عکاسی از مواد غذایی ؛ محصولات و اشیا کوچک را تا حد زیادی امکان پذیر می نماید .

 عکاسی آسان در شرایط کم نور

6 – عکاسی آسان در شرایط کم نور

بر اساس یک قانون معروف در عکاسی ؛ برای جلوگیری از لرزش دست درتصویر لازم است تا سرعت شاتر به میزات 1/ فاصله کانونی لنز را اعمال کنید . در حالت فاصله کانونی 50 میلیمتر ؛ سرعت شاتر 50/1 ثانیه در دیافراگم F1/8 عملکرد بسیار عالی حتی در شرایط کم نور را ایجاد می کند . این لنز در زمان استفاده به همراه دوربین هایی همچون EOS R5/R6 در ترکیب و هماهنگی با استابیلایزر داخل بدنه دوربین ؛ قادر است تا 7 استاپ کاهش لرزش تصویر را به وجود آورد . تصاویر به دست آمده با این لنز ؛ از بهترین شارپنس و جزئیات در گوشه های تصویر برخوردار خواهند بود .

ویژگی های اصلی لنز کانن RF50mm f/1.8 STM

ویژگی های اصلی لنز کانن RF50mm f/1.8 STM  به طور مختصر عبارتند از :

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونی : 50 میلیمتر

استابیلایزر : ندارد

نوع مانت لنز : Canon RF

بازترین دهانه دیافراگم : F1/8

بسته ترین حالت دیافراگم  : F/22

حداقل فاصله فوکوس دهی : 30 سانتیمتر

حداکثر بزرگنمایی : 0.25x

وزن بدنه لنز : 60 گرم

طول بدنه لنز : 41 میلیمتر

 

ارایه و ترجمه : نمایندگی تعمیر دوربین کانن