بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

تعمیر صفحه ال سی دی دوربین کانن

 

هر آن چیزی که در درون دوربین ما اتفاق می افتد ، در صفحه نمایش LCD آن نشان داده میشود و از این روی صفحه ال سی دی دوربین یکی از بخشهای بسیار مهم است که استفاده از دوربین بدون آن تقریبا غیر  ممکن است . صفحه ال سی دی دوربین به دلیل ماهیت حساس و شکننده ای که دارد بسیار آسیب پذیر است و هر گونه وارد آمدن نیروی اضافی بر روی آن موجب بروز ایرادات جدی در حالت نمایش تصویر صفحه ال سی دی دوربین می شود. متخصصین تعمیرات دوربین در تعمیرگاه مرکزی دوربین کانن ، فرایند تعمیر یا تعویض صفحه ال سی دی دوربین را برای شما انجام می دهند .

صفحه نمایش LCD دوربین کانن

آیا صفحه LCD دوربین قابل تعمیر است؟

دوربین دیجیتال. برای تعمیر صفحه نمایش معیوب، مانند مشکل صفحه نمایش، پیکسل های مرده، صفحه نمایش LCD شکسته، مشکلات رنگ اشتباه استفاده می شود. نصب بسیار آسان است، فقط ال سی دی را ببندید و وارد کنید. صفحه نمایش LCD آسیب دیده را تعویض کنید و ظاهر جدیدی به دستگاه خود بدهید.

هزینه تعمیر صفحه نمایش LCD روی دوربین چقدر است؟

با خیال راحت از اینکه خود دوربین اوکی است، راه افتادم تا آن را تعمیر کنم! اگر DSLR خود را به یک فروشگاه دوربین ببرید، تعمیر آن به راحتی می تواند بیش از 250 دلار هزینه داشته باشد، به علاوه اگر در شهر کوچکتری مانند من زندگی می کنید، باید آن را بفرستید. این تعمیر حدود 20 دلار هزینه دارد و به معنای واقعی کلمه 5 دقیقه طول می کشد.

هزینه تعمیر LCD دوربین کانن

چه چیزی باعث آسیب صفحه نمایش LCD می شود؟

اگر مراقب صفحه ال سی دی دوربین خود نباشید  عوامل بسیار زیادی وجود دارند که به راحتی به آن آسیب می رسانند. گرد و غبار همچنین می تواند از شکاف های صفحه نمایش نفوذ کند و باعث آسیب به صفحه نمایش LCD شود.

 آسیب آب یا مایعات: اگر دوربین خود را در معرض رطوبت ، محیط مرطوب یا بخار هوا قرار دهید ، ممکن است مقداری از آن به داخل بخشهای مختلف صفحه ال سی دی دوربین نفوذ کند و به صفحه LCD آسیب برساند.

مواردی که باعث اسیب LCD میشود

گارانتی کانن چقدر است؟

36 ماه

در کنار ضمانت محدود محصولات کانن شما، گزینه های VIP برای پوشش یک یا دو ساله به شما امکان می دهد تا از تاریخ خرید محصول کانن، محصول کانن خود را با حداکثر سه سال خدمات کامل و پشتیبانی پوشش دهید.

 

چرا دوربین کانن  DSLR من یک صفحه سیاه نشان می دهد؟

مطمئن شوید که دوربین روشن است. اگر دوربین روشن نشد، عیب‌یابی بیشتری لازم است. در صورت لزوم، قبل از گرفتن عکس مطمئن شوید که پوشش لنز برداشته شده است. ... اگر دوربین دارای دکمه DISPLAY است، دکمه را چند بار فشار دهید تا ببینید صفحه LCD کار می کند یا خیر

دلیل سیاه نشان دادن LCD دوربین کانن

آیا یک صفحه نمایش LCD خود به خود می تواند ترک بردارد؟

ترک، خراش یا شکستگی شیشه : شیشه LCD روی نمایشگر با مشخصات و استانداردهای دقیق ساخته شده است و معمولاً در استفاده معمولی خود به خود ترک نمی‌کند یا نمی‌شکند . ضربه یا وارد آوردن فشار بیش از اندازه بر روی صفحه ال سی دی دوربین کانن ممکن است موجب شکسته شده یا ترک برداشتن آن شود . همواره باید مراقب باشید تا فشار یا نیروی بیش از اندازه بر روی صفحه LCD دوربین شما وارد نشود.

چرا صفحه دوربین دیجیتال من سفید است؟

ممکن است یک لنز گیر کرده (شکسته)، CCD شکسته یا کابل LCD شکسته باشد. (نور سفید به این معنی است که نور پس زمینه کار می کند. شما فقط باید دکمه "اطلاعات" را فشار دهید. این باید نمایشگر LCD را فعال کند. دکمه MENU دسترسی به گزینه زمان نمایش شما را برای "صرفه جویی در انرژی" ارائه می دهد. راه حل دیگری که مطمئناً برای شما کار می کند، «بازیابی تنظیمات پیش فرض دوربین» است.

چگونه می توانم صفحه LCD خود را بدون تعویض آن تعمیر کنم؟

به طور کلی، شما نمی توانید یک صفحه نمایش LCD را تعمیر کنید و اگر به شدت ترک خورده، خراشیده یا شکسته است، بهترین گزینه تعویض صفحه نمایش است.

آیا صفحه LCD شکسته بدون تعویض قابل تعمیر است؟

صفحه ال سی دی دوربین کانن قابل تعمیر و یا قابل تعویض است . این مسئله را کارشناس تعمیرات دوربین کانن تشخیص می دهد . اگر صفحه ال سی دی قابل تعمیر باشد ، کارشناسان ما در واحد تعمیرات دوربین کانن آن را بری شما تعمیر می کنند تا هزینه های کمتری را بپردازید اما در صورت نیاز به تعویض ، این قطعه با یک ال سی دی کاملا جدید و اورجینال تعویض می شود.

تعویض یدک LCD اورجینال

چرا داخل دوربین من مه آلود است؟

تراکم رطوبت در بخشهای مختلف لنز یا صفحه ال سی دی دوربین موجب مه آلود شدن صفحه ال سی دی یا ویزور دوربین می شود.  حذف رطوبت از لنز و ال سی دی دوربین امکان پذیر است و برای جلوگیری از آسیب باید فوراً تلاش کرد. ... رطوبت دشمن اصلی دوربین است و در صورت باقی ماندن رطوبت در درون بخشهای مختلف بدنه دوربین ، به زودی موجب از کار افتادن آن خواهد شد .

چرا دوربین کانن من مدام خاموش می شود؟

دوربین شما مجهز به یک عملکرد ذخیره انرژی است. اگر دوربین را برای مدت معینی کار نکنید، [مانیتور LCD] و برق دوربین ممکن است به طور خودکار خاموش شوند.

 

چرا تصویر روی صفحه ال سی دی دوربین کانن سیاه است ؟

اگر دوربین را در حالت تنظیمات دستی با تنظیمات اشتباه باشد ، عکس سیاه می شود زیرا نوردهی بیش از حد تاریک است و LCD پشتی دوربین شما نیز سیاه می شود زیرا نوردهی تاریکی را که تنظیم کرده اید شبیه سازی می کند.

دلیل سیاه بودن LCD دوربین

خرابی های LCD دوربین کانن

صفحه خالی : صفحه نمایش هیچ تصویری را نمایش نمی دهد.

اگر صفحه LCD در Canon یک صفحه خالی را در حالی که دوربین روشن است نشان می دهد، ممکن است بخواهید دکمه Display را فشار دهید. عملکرد دکمه Display روشن و خاموش کردن صفحه LCD است. این دکمه در کنار صفحه نمایش LCD در پشت دوربین قرار دارد و با عنوان DISP مشخص شده است. گاهی اوقات هنگامی که دوربین وارد حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می شود یا اگر دکمه Display به طور تصادفی فشار داده شود، نمایشگر روی صفحه LCD خاموش می شود.

اگر صفحه LCD هنوز تصویری را نمایش نمی دهد این حالت ممکن است به خاطر باتری کم باشد. باتری دوربین خود را شارژ نموده و یا از یک باتری کاملا جدید استفاده کنید و سپس دوربین را روشن کنید و دکمه نمایش را فشار دهید.

بعد از اینکه مراحل عیب یابی قبلی را امتحان کردید و مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است بخواهید راهنمای تعمیر صفحه نمایش LCD را برای بررسی اتصالات سیم داخلی معیوب که به منبع تغذیه، صفحه نمایش LCD و مادربرد متصل هستند، در نظر بگیرید. اگر صفحه LCD را تعویض کرده اید و اتصالات سیم ها پس از بررسی سالم است، ممکن است بخواهید مادربرد را تعویض کنید.

صفحه نمایش فریز شده در دوربین

فریز شدن صفحه نمایش به این معنی است که تصویر به صورت ثابت روی آن باقی مانده است وهیچ حرکتی را نمایش نمی دهد .هنگامی که دوربین به طور مکرر به ورودی کاربر پاسخ نمی دهد، چند دقیقه صبر کنید تا دوربین اجازه دهد تا هر فرآیندی را که انجام می دهد به پایان برساند.

دلیل صفحه نمایش فریز شده دوربین چیست

 اگر زمان قابل توجهی سپری شد و دوربین همچنان پاسخگو نبود، با استفاده از دکمه روشن/خاموش، برق را بازیافت کنید و باتری ها را بردارید و دوباره در دوربین قرار دهید. وقتی دوربین دوباره روشن شد، بررسی کنید که آیا تصویر ثابت شده حذف شده است یا خیر.

اگر تصویر ثابت روی صفحه LCD جدیدترین عکس است، سوئیچ دوربین و حالت ضبط فیلم را بالا و پایین کنید. سوئیچ حالت در گوشه سمت چپ بالای پنل پشتی دوربین قرار دارد.

بعد از اینکه مراحل عیب یابی قبلی را امتحان کردید و مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است بخواهید راهنمای تعمیر صفحه نمایش LCD را برای بررسی اتصالات سیم داخلی معیوب که به منبع تغذیه، صفحه نمایش LCD و مادربرد متصل هستند، در نظر بگیرید. اگر صفحه LCD را تعویض کرده اید و اتصالات سیم ها پس از بررسی سالم است، ممکن است بخواهید مادربرد را تعویض کنید.

سوسو زدن صفحه نمایش ال سی دی

هنگام گرفتن عکس، فلاش های نور روی صفحه LCD ظاهر می شوند.

زمانی که لنز بر نور منبع نور فلورسنت تمرکز می کند، معمولاً لنز باعث سوسو زدن صفحه نمایش LCD می شود. به سادگی دور شوید یا از منبع نور حرکت کنید یا نور منطقه را کاهش دهید و از سوسو زدن صفحه جلوگیری کنید.

آسیب صفحه نمایش LCD

مربع های سیاه ریز در سراسر صفحه نمایش پراکنده شده است.

یک لکه بزرگ و سیاه روی صفحه LCD وجود دارد.

اگر متوجه یک مربع سیاه بسیار کوچک یا پراکنده شدن تعداد زیادی از آنها در صفحه LCD شوید، ممکن است یک یا چند پیکسل مرده داشته باشید. اگر یک لکه سیاه بزرگ دیدید، صفحه LCD شما ترک خورده است و قسمت مایع روی صفحه شیشه ای ریخته شده است. اگر هر یک از این موارد رخ داد، هیچ گزینه دیگری جز تعویض صفحه نمایش LCD دوربین ندارید.

نور پس زمینه شکسته

تصویر وجود دارد، اما تاریک است.

اگر  دوربین کانن شما یک صفحه نمایش تیره یا کم نور دارد اما دوربین دیجیتال هنوز کار می کند، ممکن است نور پس زمینه آن سوخته باشد. متأسفانه، هیچ تنظیمات تنظیم روشنایی صفحه LCD در منوی تنظیمات وجود ندارد. ممکن است بخواهید این موضوع را با جدا کردن دوربین و تعویض صفحه LCD تأیید کنید. اگر مشکل ادامه یابد، ممکن است آسیب قابل توجهی به مربوط به مادربرد وارد شود. برای تعویض مادربرد از راهنمای تعویض مادربرد استفاده کنید.

شکسته شدن نور پس زمینه

یک خط قرمز مایل به ارغوانی روی صفحه نمایش

یک خط مستقیم قرمز مایل به بنفش روی صفحه LCD ظاهر می شود.

اگر یک خط قرمز روشن یا بنفش ثابت و مستقیم در عرض یا عمودی ظاهر شود، به راهنمای تعویض صفحه نمایش LCD مراجعه کنید تا اتصالات سیم بین مادربرد و LCD را بررسی کنید و/یا صفحه LCD را جایگزین کنید.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین کانن