بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

مهمترین ویژگی های موجود در دوربین کانن Canon EOS R3

 

در 14 سپتامبر 2021، Canon رسما EOS R3 را معرفی کرد. تیزرهایی که پس از اعلام توسعه این دوربین منتشر شدند، از مشخصات جذابی مانند عکاسی پیاپی با سرعت بالای 30 فریم در ثانیه و عملکردهای فوکوس خودکار با کنترل چشم، پرده برداری کردند که انتظارات زیادی را در مورد چیزهای دیگری که دوربین به ارمغان خواهد آورد را به همراه داشت. و البته هنور مقدار بسیار زیادی از جرئیات در مورد این دوربین  وجود دارند که باید به آنها اشاره نمود.  در این مقاله که اولین مقاله از مجموعه ای در مورد EOS R3 و فناوری های آن است، به بررسی برجسته ترین ویژگی های EOS R3 می پردازیم که اولین دوربین حرفه ای در سیستم EOS R و همچنین اولین دوربینی است که دارای یک گریپ یکپارچه  در میان دوربین های سری EOS R است.

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

صفحه نمایش منظره یاب بدون خاموشی؛ عکاسی بسیار سریع با سرعت بالای 30 فریم در ثانیه

این ویژگی  در مورد ثبت لحظات نیست بلکه به شما قدرت ثبت بهترین لحظات را می دهد .

برای عکاسان ورزشی، عکاسان حیات وحش، و سایر عکاسانی که اقدام به عکاسی از صحنه های بسیار پر سرعت می نمایند ، ثبت قاطعانه لحظه حیاتی است، و عکاسی مداوم با سرعت بالا در این دوربین ، این امکان را فراهم می‌کند.

بزرگترین نقطه قوت EOS R3 به عنوان یک دوربین حرفه ای، قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت بالا است. با عکاسی پیاپی تا سرعت 30 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی و حداکثر سرعت 12 فریم در ثانیه در زمان کار  با شاتر مکانیکی آن (هم شامل ردیابی سوژه و هم نوردهی)، می توانید زیباترین لحظات را انتخاب نموده و آنها را ثبت کنید.

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

سنسور تصویر CMOS انباشته با نوردهی از پشت و قدرت  بازخوانی سریع‌تر

در حالی که پرچم‌دار دوربین های  DSLR کمپانی کانن یعنی  EOS-1D X Mark III، شاتر مکانیکی سریع‌تری دارد (16 فریم در ثانیه)، دوربین کانن  EOS R3 از نظر سرعت عکاسی پیوسته با شاتر الکترونیکی (30 فریم در ثانیه در مقابل 20 فریم در ثانیه) با حداقل اعوجاج شاتر از آن پیشی می‌گیرد. این امر با استفاده از حسگر تصویر CMOS توسعه‌یافته با  قابلیت نوردهی از پشت   امکان‌پذیر شد، و این در  جایی است که مدار داخلی در لایه‌هایی در پشت فتودیودهای (محل جمع‌آوری نور) حسگر تصویر به جای قسمت  جلوی آنها قرار می‌گیرد.

 

با به وجود آمدن فضای بیشتر برای قرار گیری مدارها، بازخوانی سریعتر سیگنال امکان پذیر گردیده و اطلاعات به دست آمده در سنسور به سرعت توسط پردازشگر تصویر DIGIC X پردازش می شوند. هر دو دوربین  EOS R3 و EOS-1D X Mark III از پک پردازشگر مشابه استفاده می کنند، بنابراین می توانید پتانسیل موجود در آنها را به خوبی تصور کنید!

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

بازخوانی سنسور سریعتر، سرعت شاتر الکترونیکی سریعتر

به دلیل نحوه عملکرد شاتر الکترونیکی، بازخوانی سریعتر سیگنال از سنسور به معنای به دست آوردن سرعت شاتر الکترونیکی بیشتر است.هنگام عکاسی از سوژه های بسیار سریع  با شاتر الکترونیکی، یکی از نگرانی های کلیدی همیشه اعوجاج شاتر غلتشی بوده است، که زمانی رخ می دهد که بازخوانی پیکسل در حال انجام است و سوژه  نیز حرکت می کند. با سرعت بازخوانی بیشتر، شاتر نوردی تقریباً به یک چهارم سرعت شاتر الکترونیکی EOS-1D X Mark III کاهش می یابد.

 

عکاسی با فلش با شاتر الکترونیکی: اکنون امکان پذیر است

سرعت بالاتر موجود در  پرده شاتر الکترونیکی ، عکاسی با فلاش همزمان با شاتر الکترونیکی را ممکن می‌سازد – و این چیزی است که در EOS-1D X Mark III پشتیبانی نمی‌شود. سناریوهای بیشتر برای استفاده از شاتر الکترونیکی، فرصت های بیشتری برای استفاده کامل از حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 30 فریم در ثانیه را به وجود می آورند .

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

اتوفوکوس قابل کنترل با چشم : هر جا را که نگاه کنید دوربین فوکوس می کند .

سیستم اتوفوکوس قابل کنترل با چشم احتمالا یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های موجود در دوربین کانن EOS R3 می باشد.  اما در هر صورت باید توجه داشته باشیم که این سیستم یک فناوری کاملا جدید نیست و پیش از این نیز در دوربین های SLR فیلمی ساخت کمپانی کانن نیز آنرا شاهد بوده ایم . اما سیستم اتوفوکوس جدید به کار رفته در این دوربین با قدرت خواندن و پردازش بسیار سریعتری همراه شده است و عملکرد بسیار عالی ویزور الکترونیکی دوربین نیز موجود شده است تا کنترل اتوفوکوس با چشم ؛ پیشرفته تر از هر زمان دیگری در اختیار ما قرار داشته باشد.

AF کنترل چشم چگونه کار می کند؟

در این فناوری پیشرفته ، مسیر نگاه کردن کاربر با استفاده از انعکاس قرنیه چشم توسط LED های مادون قرمز در منظره یاب تشخیص داده می شود. این تشخیص حتی اگر عینک زده باشید نیز توسط دوربین امکان پذیر است.

در این سیستم ؛ خط دید شما با یک نشانگر چشمی نارنجی متشکل از دو دایره متحدالمرکز نشان داده می شود. در طول زمان های عکاسی، حسگر کنترل چشم مطابق با نگاه شما حرکت می کند. برای جابجایی فریم AF به همان موقعیت، کافی است یک دکمه از پیش تعیین شده برای «شروع AF با کنترل چشم» را فشار دهید، و کادر AF به نزدیک‌ترین سوژه به نسبت  خط دید شما منتقل می‌شود. این یک ویژگی است که در کنار قابلیت‌های تشخیص سوژه و ردیابی قدرتمند دوربین برای انجام فوکوس خودکار که تقریباً به نظر می‌رسد ذهن عکاس را می‌خواند، کار می‌کند.

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تشخیص سوژه با یادگیری عمیق

تشخیص وسیله نقلیه برای ورزش های موتوری؛ تشخیص انسان را بهبود بخشید

EOS R3 از سیستم Dual Pixel CMOS AF II استفاده می کند. "II" نشان می دهد که این سیستم دارای EOS iTR AF X است که تشخیص و ردیابی سوژه را از طریق فناوریهای  بهبود یافته با استفاده از قابلیتهای  یادگیری عمیق انجام می دهد. اکثر کاربران از قدرت بسیار بالای دقت در سیستم اتوفوکوس  Dual Pixel CMOS AF آگاه هستند، و این سیستمی است که تشخیص فاز و تصویربرداری را با استفاده از هر یک از پیکسلهای موجود بر  روی سنسور تصویر از طریق نه یک، بلکه دو فتودیود روی هر پیکسل انجام می دهد. در دوربین های کانن  EOS R5 و EOS R6، سیستم اتوفوکوس  Dual Pixel CMOS AF II ویژگی‌های دیگری مانند تشخیص چهره، چشم و بدن حیوانات را نیز ارایه می دهد . در EOS R3، قابلیت‌های تشخیص سوژه EOS iTR AF X حتی به اوج می‌رسد.

AF تشخیص چشم (انسانی)

- بهتر از قبل در تشخیص چشم ها حتی اگر سوژه در حالت متمایل نسبت به دوربین باشد یا اگر  روی صورتش سایه داشته باشد یا آرایش سنگین یا ماسک صورت داشته باشد نیز دوربین قادر به تشخیص چشم و فوکوس روی آن می باشد.

فوکوس خودکار تشخیص بدن

- تشخیص و ردیابی بهتر سوژه هایی که حرکات سریع و پیچیده بدن مانند حرکات ژیمناستیک را انجام می دهند با استفاده از این دوربین امکان پذیر است .

AF تشخیص سر

- حتی روی سوژه هایی که از کلاه ایمنی، عینک و سایر انواع روسری استفاده می کنند که دیدن چشم ها و صورت را دشوار می کند،  این سیستم اتوفوکوس به آسانی کار می کند.

الگوریتم قدرتمند تشخیص سوژه موجو در پشت همه این امکانات در مدت زمان کوتاهی از طریق یادگیری عمیق ایجاد شده و از تصاویر متعدد افراد برای "آموزش" سیستم داخلی خود بهره می برد .

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

سیستم جدید اتوفوکوس با قابلیت تشخیص وسیله نقلیه

دوربین کانن EOS R3 برای پشتیبانی بهتر از قابلیت های عکاسی در ورزشهای موتوری به سیستم اتوفوکوس تشخیص وسایل نقلیه با قابلیت پشتیبانی از حالت یادگیری عمیق ، مجهز شده است . این سیستم قادر است تا انواع موتور سیکلت و اتومبیل های مورد استفاده از مسابقات را تشخیص داده و آنها را در فوکوس قرار دهد. این سیستم قادر است تا موتور سیکلت و راکب آنرا به صورت همزمان تشخیص دهد.

 

یک تجربه جدید از  فوکوس خودکار که به شما امکان می دهد روی جنبه هنری چیزها تمرکز کنید

ترکیبی از قابلیت‌های EOS iTR AF X و Eye Control AF یک تجربه عکاسی کاملاً جدید را به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، وقتی چندین سوژه در درون کادر تصویر شما وجود دارند، می‌توانید فقط به سوژه‌ای که می‌خواهید روی آن فوکوس کنید خیره شوید تا نشانگر چشم را به جایی که می‌خواهید حرکت دهید. وقتی فریم فوکوس خودکار را جابه‌جا می‌کنید، سیستم EOS iTR AF X سوژه را در موقعیت نشانگر چشمی تشخیص می‌دهد، روی آن قفل می‌کند و به ردیابی آن ادامه می‌دهد. در این دوربین عملیات فوکوس خودکار ساده شده است، و شما را قادر می سازد تا روی جنبه های دیگری مانند دریافت بهترین ترکیب در زمان مناسب تمرکز کنید.

لحظه ای که می خواهید در تصویر شما به صورت ثابت دیده شود ،  چقدر زودگذر است؟ دوربین کانن EOS R3 می‌تواند نوردهی‌هایی را با سرعت 1.64000 ثانیه با شاتر الکترونیکی خود ثبت کند - پیشرفت فوق‌العاده‌ای که با بازخوانی سریع‌تر سیگنال به دلیل سنسور تصویر CMOS پشته‌ای جدید و پردازشگر تصویر DIGIC X امکان‌پذیر شده است.

تعمیر دوربین کانن - نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برای عکاسی در شرایط روشن نیز خوب است

اگر پرتره‌هایی با دیافراگم کاملا باز در نور شدید روز گرفته‌اید، به این امید که از دیافراگم بازتر برای ایجاد بوکه زیبا استفاده کنید، ممکن است مواقعی را تجربه کرده باشید که حتی حداکثر سرعت شاتر مکانیکی معمول در 1.8000  ثانیه همچنان منجر به عکس‌هایی با نوردهی بیش از حد می‌شود. در سرعت شاتر 1.64000 ثانیه، حتی اگر از فیلتر ND استفاده نکنید گرفتن نوردهی مناسب مشکل کمتری خواهد داشت.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران