بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

تکنیک فیلمبرداری هایپرلپس با استفاده از دوربین کانن

فیلمبرداری هایپرلپس یک تکنیک دشوار و چالش برانگیز به شمار می آید اما زمانی که به آن تسلط می یابید ؛ یک شیوه لذتبخش برای تولید فیلمهایی متفاوت است .در این مطلب به بیان روش فیلمبرداری هایپرلپس با استفاده از یک دوربین کانن M50 می پردازیمو البته این روش با بسیاری از دوربین های DSLR نیز قابل انجام می باشد.

فیلمبرداری هایپر لپس

 

1 – مسیر فیلمبرداری را تعیین کنید .

قبل از شروع فیلمبرداری ؛مسیر مورد نظر برای تصویر برداری را به صورت دقیق مشخص نمایید .نقطه شروع و نقطه پایان تصویر برداری و همچنین فاصله بین ثبت هر تصویر باید به دقت تعیین شده باشد .بنابراین حتی مقدار فاصله پیموده شده میان ثبت هر یک از فریم ها نیز باید به دقت تعیین شود .هر اندازه که فاصله طی شده بین ثبت هر فریم کوتاه تر باشد؛ هایپرلپس نرم تر و روان تری را می توان به دست آورد .

مسیر فیلمبرداری هایپر لپس

 

2 – دوربین را در وضعیت کاملا پایدار قرار دهید .

برای انجام حرکت آسان و تنظیم دقیق دوربین ؛ آنرا روی تک پایه قرار داده و از زاویه دید  مقابل چشم استفاده کنید .منو تایم لپس داخل دوربین را فعال نموده و از فاصله گذاری 3 ثانیه برای ثبت هر فریم استفاده کنید .

 

3 – گام به گام حرکت کنید.

دوربین را روی تک پایه قرار دهید . ابتدا یک عکس بگیرید. مقداری حرکت نموده و عکس بعدی را ثبت کنید .و این کار را برای شات های بعدی  نیز تکرار کنید .اطمینان حاصل نمایید که در فاصله بین ثبت هر فریم , یک مسیر مشخص را طی نموده باشید .اگر دوربین شما قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K داشته باشد ؛ تصاویر به دست آمده سرشار از رنگ خواهند بود .

گام به گام حرکت هایپر لپس

4 – مسیر را پاکسازی کنید .

برای به دست آوردن یک هایپر لپس زیبا ؛ تمتامی مسیر حرکت را به دقت بررسی نموده و اطمینان حاصل نمایید که هیچ گونه مانع یا ترافیک در مسیر حرکت شما قرار نداشته باشد .فیلمبرداری به روش هایپرلپس ممکن است یک فرایند خسته کننده به نظر برسد اما نتیجه کار قطعا شگفت انگیز خواهد بود .

 

تهیه و تنظیم - نمایندگی تعمیر دوربین کانن