بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

بررسی دوربین عکاسی کانن EOS 70D

 

Canon 70D که در ابتدا در پاییز 2013 عرضه شد، به راحتی یکی از مورد انتظارترین دوربین های عرضه شده در آن سال بود. رسما جایگزین 60D قدیمی تر است. اما، از بسیاری جهات، به طور همزمان جایگزین 7D اصلی نیز می شود.

اگر تمایل به خرید این دوربین را دارید برای تست سلامت آن به سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین مراجعه کنید.

با عرضه این دوربین، Canon نوید بهبودهای قابل توجه و چندین ویژگی برجسته را می دهد که قبلاً در هیچ دوربین DSLR دیده نشده بود. و بر روی کاغذ، به نظر می‌رسد تغییرات آن را به یک رقیب جدی در بازار دوربین‌های DSLR میان‌رده و مناسب برای رقابت با D7100 نیکون تبدیل می‌کند. با این حال، آیا این دوربین طوری ساخته شده است که در زمان طولانی مدت همچنان پاربرجا بماند؟

 

Canon EOS 70D

 

 

برخی از خوبی ها و بدی های دوربین عکاسی Canon EOS 70D چیست؟

 

تعریف طرفداران از دوربین عکاسی کانن 70D:

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر نسبت به نسخه قبلی به طرز چشمگیری بهبود یافته است. کانن سرانجام سنسور 18 مگاپیکسلی قدیمی را کنار گذاشته و در عوض آن را با یک سنسور 20.2 مگاپیکسلی CMOS همراه با پردازنده تصویر به روز شده Digic 5 جایگزین کرده است. سنسور جدید اکنون تشخیص فاز روی تراشه را نیز برای عکاس ارائه می دهد که عملکرد فوکوس خودکار را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

 

این دوربین همچنین سرعت عکسبرداری مداوم تا 7 فریم در ثانیه و بافر سالم 65 JPEG یا 16 RAW را ارائه می دهد. تمامی این موارد در ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین تست و مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 

کیفیت ویدیو

Canon چندین پیشرفت قابل توجه را با این تکرار اعمال کرده است تا دوربین را کاملاً به عنوان یک دوربین فیلمبرداری توانمند کند. فیلمبرداری p 1080 فول اچ دی تا 30 فریم بر ثانیه. با این حال، اکنون سفارشی سازی بیشتری را در مورد نحوه ضبط تصاویر در کارت، مشابه D Mark III5 و 6D ، فراهم می کند. این سفارشی سازی به صورت نرخ داده متغیر در حین ضبط ارائه می شود.

 

کاربران می توانند بین کیفیت بالا با فشرده سازی کمتر یا کیفیت پایین تر با فشرده سازی بیشتر یکی را انتخاب کنند که انعطاف پذیری بیشتری در ویرایش فراهم می کند. این دوربین همچنین نسبت فشرده سازی بهتری را ارائه می دهد، جایی که اکنون هر دو روش فشرده سازی IPB و All-I را ارائه می دهد. به طور کلی، کیفیت ویدیو نیز تا حدودی بهبود یافته است، البته نه به طور چشمگیری، اما خب فیلم کمی واضح تر از نسخه قبلی است.

 

بر خلاف سایر تکرارهای این سری، اکنون سطوح صدا را در حین ضبط ویدیو نمایش می دهد، مشابه 5D Mark II که کنترل بهتری بر روی ضبط صدا نیز فراهم می کند.

 

 

Dual Pixel AF EOS 70D

 

با توجه به جدید بودن سری جدید دوربین های کانن مانند 70D بسیاری از کاربران هنگام روبرو شدن با ایراداتی در دوربین خود از تحویل آن به تعمیرکاران حراس دارند. اما نیازی به نگرانی نیست، تیم تعمیرات ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین با تعمیرکاران حرفه ای و پیشرفته ترین تجهیزات برای انواع خدمات تعمیری و تعویضی قطعات دوربین های عکاسی روز دنیا در خدمت شما هستند.

عملکرد کم نور

در مقایسه با نسخه قبلی و 7D اصلی، عملکرد در نور کم اندکی بهبود یافته است، اما نه به طور قابل توجهی. پردازنده به روز شده Digic 5 به دوربین این امکان را می دهد که اکنون دارای محدوده ISO بومی از 100 تا 12800 باشد که تا 25600 قابل ارتقا است. کاربران می‌توانند انتظار تصاویر قابل استفاده تا ISO 6400 را داشته باشند که در آن تنها کاهش جزئی نویز پس از تولید مورد نیاز است.

 

عملکرد فوکوس

با این حال، قابل توجه ترین پیشرفت این دوربین، فناوری جدید Dual Pixel CMOS AF است که آن را به اولین دوربینی تبدیل می کند که این ویژگی را ارائه می دهد. اکنون کانن یک تشخیص فاز روی تراشه اختصاصی را روی سنسور نصب کرده است. به طور موثر، لایه دیگری از پردازش فوکوس خودکار اختصاصی را اضافه می کند که عملکرد ردیابی و دقت کلی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. دوربین اکنون به کاربران اجازه می دهد در حالت های Live View و ویدیو فوکوس کنند. به طور کلی، این سیستم نسبت به سلف و سایر دوربین‌های SLR تا این مرحله پیشرفت زیادی داشته است.

 

ردیابی سوژه تقریباً شبیه دوربین فیلم‌برداری فوق‌العاده سریع، روان و دقیق است زیرا سوژه‌ها در سراسر کادر حرکت می‌کنند،. و مطمئن باقی می ماند، که آن را برای استفاده همیشه مناسب می کند. حتی زمانی که با لنز USM کند استفاده می شود، فوکوس همچنان سریع است و به ندرت دنبال می شود. به طور کلی، عملکرد در اینجا به راحتی با دوربین‌های فیلمبرداری سنتی رقابت می‌کند، و بهترین دوربین‌های SLR برای فوکوس نمایش زنده در زمان انتشار، بدون هیچ‌کدام بود. و فناوری که به طور کامل فوکوس کند Live View را که معمولاً تا این لحظه در SLR ها آزار می داد، حذف کرد.

 

این دوربین همچنین در هنگام عکاسی از طریق منظره یاب از یک سیستم فوکوس خودکار به روز بهره می برد که اکنون دارای 19 نقطه است که همه آنها با نوع متقاطع سازگار هستند. به طور کلی، این سیستم بسیار قوی است و از نظر عملکرد تا حد زیادی شبیه به 7D است. فوکوس در تمام شرایط نوری سریع است و نور کم را نیز در بر می گیرد. مرکزی ترین نقطه نیز از نوع متقاطع با f/2.8 است که آن را دقیق ترین نقطه برای عکاسی می کند و یک لایه دقت اضافی به کل سیستم اضافه خواهد کرد.

 

با استفاده از صفحه نمایش لمسی دوربین، فوکوس صاف و طبیعی را نیز در اختیار داریم.

 

عملکرد باتری

این دوربین از باتری قدیمی LP-E6 استفاده می کند که کانن آن را برای 920 عکس در هر بار شارژ رتبه بندی می کند.

 

 

 

نمایشگر و ویزور ( چشمی )

دارای یک صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی TFT با وضوح کامل M 1.04 نقطه ای است که آن را به گزینه ای ایده آل برای فیلمبرداری خود یا عکسبرداری در زوایای نامناسب تبدیل می کند. این صفحه نمایش لمسی همچنین از فوکوس لمسی، ردیابی لمسی، نزدیک کردن به زوم و پیمایش منو پشتیبانی می کند.

 

همچنین دارای منظره یاب اپتیکال با پوشش 98 درصدی ناحیه تصویر و بزرگنمایی 0.95 برابری است.

 

رابط کاربری

منوهای استاندارد Canon را به اندازه بسیاری از دوربین‌های قبل از خود حفظ می‌کند، که کاربران به راحتی به استفاده از حالت بصری آن تسلط پیدا می‌کند. کاربران قبلی پیمایش با این دوربین را بسیار آسان می‌دانستند و برای مبتدیان نیز یادگیری آن بسیار ساده است.

 

  • رابط لمسی روی صفحه و کنترل‌ها را از T5i دریافت می‌کند که کاملاً شهودی و بسیار پاسخ‌گو است.

  • همچنین دارای منوی Q (Quick) است که یک منوی متنی واحد است که انواع پارامترهای حیاتی را برای سهولت دسترسی در خود جای داده است.

  • دارای منوی شخصی‌سازی شده است، که در آن می‌توان حداکثر شش مورد از منوی اصلی و تنظیمات عملکرد سفارشی را ثبت کرد.

  • در مجموع 23 عملکرد سفارشی را ارائه می دهد.

 

طراحی فیزیکی و ارگونومی

در طراحی، شباهت های زیادی با خروجی 60D که جایگزین آن شده است، دارد. با این حال، کمی کوچکتر است و اکنون تنها 675 گرم وزن دارد. از نظر ساختار و ارگونومی، بین بدنه‌های 5 بعدی و 7 بعدی حرفه‌ای رده بالا و خط شورشی سطح پایه‌تر آنها قرار می‌گیرد. بنابراین، به طور کلی، کیفیت ساخت خوب است، اما بهترین پیشنهادات کانن نیست. و در حالی که از همان شاسی آلیاژ منیزیم بسیار مقاومی که 7D استفاده می کند لذت نمی برد، اما مقاومت در برابر آب و هوا را به خوبی ارائه می دهد.

 

چیدمان دکمه هی این دوربین شبیه به دوربین عکاسی کانن 5D Mark III است با این تفاوت که تغییراتی مانند گزینه های خودکار کمتر و سویچ ارتقا یافته به حالت Live View  و یک مولتی کنترلر قفل کننده برای جلوگیری از تغییرات تصادفی ایجاد شده است. اگر قبلا دوربین Canon 60D را داشته اید این دوربین بلافاصله برای شما آشنا خواهد بود.

 

برای اطلاعات بیشتر و درک هرچه بهتر دوربین کانن 70D می‌توانید با بخش مشاوره و یا با ثبت نام در کلاس های رایگان ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین نحوه کار با دوربین از این امکانات بهره مند شوید.

 

قابلیت های اضافه بیشتر

  • دارای یک فلش پاپ آپ داخلی است.

  • دارای اتصال بی سیم داخلی برای انتقال تصویر، شبیه به 6D. با این حال، از نظر توانایی کاملاً محدود است.

  • دارای HDR داخلی و پیاده سازی آن نسبتاً قوی و شبیه به D Mark III5 است.

  • ورودی میکروفون دارد.

  • پردازش RAW داخلی را ارائه می دهد.

 

معایب:

 

قابلیت های ویدیویی

دوربین فاقد خروجی HDMI برای استفاده با ضبط کننده های خارجی است.

 

اگر اندازه فایل در حین ضبط از 4 گیگابایت بیشتر شود، دوربین به طور خودکار فایل‌ها را جدا می‌کند، که نیاز به ترکیب آنها در پست برای یک کلیپ مداوم دارد. این یک مرحله غیر ضروری به گردش کار پس از تولید اضافه می کند که  کاملا خسته کننده است.

 

عملکرد فوکوس خودکار

کانن 19 نقطه فوکوس خودکار را در یک پیکربندی فشرده در اطراف مرکز قاب قرار داده است. با آن، ترکیب مجدد فوکوس یک تکنیک حیاتی برای اطمینان از ترکیب بندی مناسب و فوکوس دقیق خواهد بود.

 

ارگونومی

دوربین فاقد دکمه اختصاصی تعادل سفیدی است. و، متأسفانه، شما نمی توانید یک دکمه عملکرد را برای انجام این عملیات خاص نیز سفارشی کنید.

 

دکمه پیش نمایش عمق میدان در موقعیت نسبتاً دشواری قرار دارد که دسترسی به این عملکرد را کمی چالش برانگیز می کند.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - تعمیرگاه مرکزی دوربین های عکاسی