بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

بهترین کارت‌های حافظه SD برای دوربین‌ها در سال 2023

"بهترین کارت‌های حافظه SD برای دوربین‌ها در سال 2023"

شما موضوعی کاملاً مناسب پیدا کرده، تجهیزات خود را تنظیم می‌کنید، زمانی را صرف تجزیه و تحلیل گوشه‌نگاشت و گزینه‌های ترکیب می‌کنید و در نهایت دکمه شاتر را فشار می‌دهید - اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. دوربین از ضبط عکس شگفت‌انگیز انصراف می‌دهد. تنها می‌توانید کارت حافظه SD را سرزنش کنید، که یا پر است یا خراب شده است. برای جلوگیری از وقوع این وضعیت ناخوشایند، شما به یک (یا چند) کارت حافظه SD قابل اعتماد نیاز دارید. در این مقاله، ما بهترین کارت‌های حافظه SD برای دوربین‌ها و چگونگی انتخاب یکی مناسب برای خودتان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویژگی‌های مهم برای کارت‌های حافظه SD

بیشتر عکاسان در زمان خرید یک کارت حافظه SD جدید، اندازه حافظه کارت را در نظر می‌گیرند. کارت‌های با ظرفیت بزرگ تعداد بیشتری عکس و فیلم را ذخیره می‌کنند، اما همچنین گران‌تر هستند و به شما کمکی در مرتب کردن فایل‌هایتان نمی‌کنند.

در طرف دیگر، کارت‌های حافظه SD با ظرفیت‌های کوچک داده‌های کمتری را نگه می‌دارند و ممکن است در زمان‌های نامناسبی از فضا خارج شوند. اما این کارت‌ها ارزان‌تر هستند، به این معنا که می‌توانید چند تا از آن‌ها را بخرید و از آن‌ها برای مرتب‌سازی عکس‌ها و فیلم‌هایتان قبل از بازگشت به استودیو استفاده کنید. اگرچه ظرفیت یک کارت حافظه SD ویژگی مهمی است، اما این تنها ویژگی مورد نیاز نیست. در هنگام خرید کارت حافظه SD، به ویژگی‌های زیر نیز توجه کنید...

برند

اگر به دنبال یک کارت حافظه SD قابل اعتماد هستید، به دنبال یک برند معتبر بگردید که به ساخت محصولات با کیفیت بالا اثبات کرده باشد. این کارت‌ها ممکن است گران‌تر از کارت‌های حافظه بدون نام باشند، اما مدت زمان طولانی‌تری دارند و در زمانی که بیشترین نیاز به آن‌ها دارید، کمتر احتمال شکست دارند. برخی از برندهای قابل اعتماد شامل لکسار، سن‌دیسک، پروگرید و سونی هستند.

نوع

ممکن است کارت با ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ و فناوری پیشرفته‌ای داشته باشید، اما اگر دوربین شما از آن پشتیبانی نکند، بی‌فایده است. کارت‌های حافظه SD ممکن است دارای انواع مختلفی باشند که شامل کارت‌های معمولی SD، کارت‌های میکرو SD، کارت‌های SDHC (Secure Digital High Capacity) و کارت‌های SDXC (Secure Digital eXtended Capacity) هستند.

مدل‌های قدیمی‌تر دوربین‌ها احتمالاً فقط از کارت‌های معمولی SD پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های هوشمند فقط از کارت‌های میکرو SD پشتیبانی می‌کنند. دوربین‌های دیجیتال اس‌ال‌آر‌های جدیدتر از سال 2008 اغلب از کارت‌های SDHC پشتیبانی می‌کنند، و کارت‌های SDXC را نیز از سال 2012 به بعد اغلب پشتیبانی می‌کنند.

کلاس سرعت

کلاس سرعت به سرعتی اشاره دارد که کارت می‌تواند داده را ضبط کند. کارت‌های معمولی SD سرعت نوشتنی بین 2 مگابایت در ثانیه و 10 مگابایت در ثانیه ارائه می‌دهند. کارت‌های UHS (Ultra High Speed) تا 300 مگابایت در ثانیه می‌رسند. برای ضبط ویدئوهای 4K به عنوان مثال، حداقل نیاز به 30 مگابایت در ثانیه به طور مداوم دارید. به دنبال نماد V30 در کارت بگردید، یا حتی بهتر V60 یا V90 اگر قصد دارید ویدئوها را با رزولوشن بالاتر ضبط کنید. نماد V30 اعلام می‌کند که کارت حافظه SD هرگز زیر 30 مگابایت در ثانیه نخواهد رفت.

مقاومت

به طور عمومی کارت‌های حافظه SD ضدآب نیستند و در شرایط بسیار گرم یا یخ‌زده عملکرد خوبی ندارند. اگر می‌دانید دوربین و تجهیزات عکاسی خود را به شرایط حدی می‌برید، به دنبال کارت‌های حافظه SD با محافظتی در برابر دمای حدی، ضربه یا آب بگردید.

 

بهترین کارت‌های حافظه SD برای دوربین‌ها

کارت حافظه SanDisk Extreme PRO UHS-II با ظرفیت 128 گیگابایت، سرعت خواندن 300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 260 مگابایت بر ثانیه

کارت حافظه SDXC Extreme PRO UHS-II با ظرفیت 128 گیگابایت

 

چرا ما این کارت را انتخاب کردیم: این بسیار سریع است، مقاومت بالایی دارد، توسط یک برند محبوب تولید شده است و انواع گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی دارد.

ویژگی‌های کلیدی:

برند: SanDisk

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی: 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

نوع حافظه فلش: SDXC

حداکثر سرعت انتقال: 260 مگابایت بر ثانیه (نوشتن)، 300 مگابایت بر ثانیه (خواندن)

کارت حافظه SanDisk Extreme Pro V90 یک کارت حافظه کلاس سرعت ویدیویی SDXC V90 بسیار سریع است که سرعت نوشتن بین 90 مگابایت بر ثانیه تا 260 مگابایت بر ثانیه دارد، به دلیل وجود اتصال UHS-II. سرعت نوشتن بالا، عکاسی با رزولوشن بسیار بالا (شامل عکسبرداری در فرمت RAW و حالت عکاسی پیاپی) و ضبط ویدئوهای 4K، 8K و Full HD را پشتیبانی می‌کند. با این حال، برای دستیابی به حداکثر سرعت انتقال (300 مگابایت بر ثانیه)، شما به یک خواننده سازگار نیاز دارید که بتواند چنین سرعت‌هایی را حفظ کند. خواننده SD UHS-II USB-C SanDisk Extreme PRO بهترین گزینه است، اما شما باید آن را به طور جداگانه خریداری کنید.

شما می‌توانید از انواع زیادی از گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی انتخاب کنید و به دلیل کیفیت ساخت معتبر SanDisk، از گارانتی مادام‌العمر کارت حافظه بهره مند شوید. کارت 32 گیگابایتی مناسب یک جلسه عکاسی است و شما می‌توانید چند تای آن را در دسترس داشته باشید. کارت 512 گیگابایتی برای یک سفر طولانی با دسترسی محدود به دانلود عکس‌هایتان کافی است.

کارت حافظه SanDisk Extreme Pro V90 یک انتخاب بسیار خوب برای عکاسانی است که در محیط‌های حدی مانند طبیعت، حیات وحش و عکاسان منظره عکاسی می‌کنند. این کارت مقاوم در برابر ضربه، آب، پرتو ایکس و دماهای حدی است. علاوه بر این، دارای یک دکمه‌ی نوشتن محافظ داخلی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن را هنگام خروج از دوربین خاموش کرده‌اید.

چرا ما این کارت را انتخاب کردیم: این کارت به راحتی می‌تواند ویدئوهای Full-HD 1080p، 3D و 4K را مدیریت کند و با خواننده SD UHS-II برای سرعت‌های انتقال سریعتر سازگار است.

 

ویژگی‌های کلیدی:

برند: Lexar

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی: 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

نوع حافظه فلش: SDXC

حداکثر سرعت انتقال: 260 مگابایت بر ثانیه (نوشتن)، 300 مگابایت بر ثانیه (خواندن)

کارت حافظه Lexar Professional 2000x یک کارت حافظه است که می‌توانید در بسیاری از کیت‌های دوربین پیدا کنید. این بسیار سریع است و به بهترین شکل قادر به مدیریت عکس‌های با رزولوشن بالا و ویدئوهای Full-HD 1080p، 3D و 4K است. کارت حافظه Lexar Professional 2000x با دستگاه‌های UHS-I و UHS-II سازگار است، اما همچنین با دستگاه‌های بدون پشتیبانی از UHS-I کار می‌کند که در آن‌ها با سرعت کلاس 10 اجرا می‌شود. با این حال، برای اطمینان از بهره‌مندی از سرعت انتقال بهینه، می‌توانید کارت حافظه Lexar Professional 2000x را با یک خواننده SD UHS-II همراه کنید. این بسته کارت و خواننده سرعت کار شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بیشتر وقت خود را صرف عکاسی کنید تا آزاد کردن فضای کارت حافظه.

افرادی که در محیط‌های حدی کار می‌کنند باید بدانند که کارت حافظه Lexar Professional 2000x در دماهای بین 32 تا 158 درجه فارنهایت (صفر تا 70 درجه سانتی‌گراد) کار می‌کند. بنابراین، حتی اگر در دماهای زیر صفر درون کیف نگهداری شود، در دماهای بسیار سرد کار نمی‌کند. با این حال، بیشتر عکاسان و ویدئوگرافرها در شرایطی راحت‌تر کار می‌کنند.

بیشترین گزینه ظرفیت ذخیره‌سازی برای کارت حافظه Lexar Professional 2000x 256 گیگابایت است. اگر تخمین می‌زنید که در یک جلسه عکاسی بیشتر از این مقدار نیاز دارید، یک کارت SD دوم بیاورید. به طور جایگزین، می‌توانید چند کارت با ظرفیت کوچک‌تر (مثلاً 128 گیگابایت) در دسترس داشته باشید.

چرا ما این کارت را انتخاب کردیم: برای عکاسی با رزولوشن بسیار بالا و ضبط ویدیوهای 8K عالی است.

ویژگی‌های کلیدی:

برند: PNY

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

نوع حافظه فلش: SDXC

حداکثر سرعت انتقال: 280 مگابایت بر ثانیه (نوشتن)، 300 مگابایت بر ثانیه (خواندن)

در زمینه سرعت، کارت حافظه PNY X-PRO 90 یکی از سریع‌ترین‌هاست. این کارت دارای کلاس سرعت 10، U3 و V90 است و بسیار خوب با دستگاه‌های 8K و 4K Ultra HD، Full HD و HD سازگاری دارد. سرعت نوشتن بیشینه آن 280 مگابایت بر ثانیه است که تضمین می‌کند محتوای با رزولوشن بالا مانند عکس‌های HD در حالت پیاپی و ضبط بدون وقفه ویدئوی 8K Ultra HD با رزولوشن 7680 × 4320 را پشتیبانی کند. حداقل سرعت انتقال آن 90 مگابایت بر ثانیه است.

کارت حافظه PNY X-PRO 90 با دوربین‌های دیجیتال اس‌آر و آینه‌ای و دوربین‌های ویدئویی حرفه‌ای سازگار است که از UHS-II پشتیبانی می‌کنند. همچنین از مدل‌های قدیمی‌تری که فقط از UHS-I پشتیبانی می‌کنند، نیز پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید از سرعت خواندن بیشینه 300 مگابایت بر ثانیه آن بهره‌برید، به یک خواننده اختصاصی نیاز دارید (در بسته نمی‌آید).

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی موجود در این کارت در محدوده متوسط ​​قرار دارند، با حداکثر 256 گیگابایت، بنابراین برای ویدئوگرافی، ممکن است نیاز به یک کارت حافظه دوم باشد. PNY گارانتی مادام‌العمر برای این محصول ارائه می‌دهد و آمده است که این کارت مقاوم در برابر مغناطیس، دما، ضربه و آب است. مانند سایر کارت‌های حافظه SD در همان محدوده بازار، PNY X-PRO 90 دارای یک دکمه قفل‌کردن/بازکردن برای حفاظت هنگام عدم استفاده است.

چرا ما این کارت را انتخاب کردیم: این کارت چندکاره، مقرون به‌صرفه و قابل اعتماد است و دارای دکمه نوشتن-محافظت‌شده داخلی برای جلوگیری از از دست دادن داده‌ها به طور تصادفی است.

 

ویژگی‌های کلیدی:

برند: ProGrade

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

نوع حافظه فلش: SDXC

حداکثر سرعت انتقال: 130 مگابایت بر ثانیه (نوشتن)، 250 مگابایت بر ثانیه (خواندن)

اگر به دنبال سرعت‌های بسیار بالا نیستید و ترجیح می‌دهید یک کارت حافظه مقرون به‌صرفه، قابل اعتماد و با ظرفیت بالا داشته باشید، ProGrade Digital ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. این کارت حافظه یک کارت حافظه SDXC UHS-II، U3، کلاس 10، V60 است که عکس‌های با کیفیت بالا و ویدئوهای 4K، Ultra High Definition (UHD) و ویدئوهای با بیت‌ریت بالا MPEG-4 را پشتیبانی می‌کند. حداقل سرعت نوشتن تضمین شده 60 مگابایت بر ثانیه است، در حالی که حداکثر سرعت نوشتن 130 مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت خواندن 250 مگابایت بر ثانیه است. برای افرادی که به اصلی‌ترین عکس‌ها را می‌گیرند، این کافی است.

این کارت دارای دکمه نوشتن-محافظت‌شده داخلی است و از دستگاه‌های UHS-I و کلاس 10 پشتیبانی می‌کند. همچنین نظارتی بر روی نوشتن و انتقال داده دارد و هدف آن شناسایی و اصلاح هر خطا یا اشتباه ممکن است. تولید کننده اعلام کرده است که کارت حافظه با دقت آزمایش شده است، از جمله ردیابی تشخیصی از جزئیات کلیدی و داده‌های تولیدی. ProGrade Digital برای استفاده بلندمدت ساخته شده است.

این کارت حافظه مقاوم در برابر پرتو ایکس و ضربه بوده و در دماهای بین -13 تا 185 درجه فارنهایت (-25 تا +85 درجه سانتی‌گراد) کار می‌کند. این کارت دارای ساختار محکمی است و ارزش عالی را برای پول ارائه می‌دهد.

چرا ما این کارت را انتخاب کردیم: این کارت عملکرد عالی را در شرایط حدی فراهم می‌کند و دارای ساختار مطمئنی است.

 

ویژگی‌های کلیدی:

برند: Sony

گزینه‌های ظرفیت ذخیره‌سازی: 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

نوع حافظه فلش: SDHC

حداکثر سرعت انتقال: 299 مگابایت بر ثانیه (نوشتن)، 300 مگابایت بر ثانیه (خواندن)

Sony سری SF-G را برای افرادی طراحی کرده است که بهترین عملکرد را در شرایط بدترین به شما می‌دهند. بنابراین، TOUGH مقاومت خمشی 18 برابر بیشتر از کارت‌های SD استاندارد دارد، در دماهای بین -13 تا 185 درجه فارنهایت (-25 تا 85 درجه سانتی‌گراد) کار می‌کند و بالاترین درجه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (IP68) را دارد. این کارت مقاومت در برابر غمرفت در عمق 16.4 فوت آب تا 72 ساعت، اشعه ایکس، میدان‌های مغناطیسی و اشعه ماوراء بنفش را نیز دارد. تولید کننده همچنین تمام قطعات ضعیف را حذف کرده و دکمه نوشتن-محافظت‌شده را بهبود داده است. با هدف ارائه بهترین پایداری در هر شرایط، TOUGH همراه ماجراجویی‌های بعدی شماست.

علاوه بر این، TOUGH بسیار سریع است. این دارای حداکثر سرعت نوشتن شگفت‌انگیزی به میزان 299 مگابایت بر ثانیه (حداقل 90 مگابایت بر ثانیه) و حداکثر سرعت خواندن به میزان 300 مگابایت بر ثانیه (حداقل 95 مگابایت بر ثانیه) به دلیل وجود اتوبوس UHS-II است. این کارت برای عکاسی پیاپی و عکاسی با رزولوشن بالا و ضبط ویدئوی 8K تضمین شده است.

داشتن یک کارت حافظه Sony به شما دسترسی به دو محصول نرم‌افزاری ارزشمند می‌دهد. ابزار اسکن SD به طور منظم کارت‌های SD خود را اسکن می‌کند و شما را هنگام ظاهر شدن مشکلات آگاه می‌کند. ابزار بازیابی فایل به شما در بازیابی فایل‌هایی که به اشتباه حذف کرده‌اید کمک می‌کند.

 

نتیجه

شاید کارت حافظه آخرین لوازم جانبی باشد که به آن فکر می‌کنید، اما با این حال یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی است. خرابی کارت حافظه می‌تواند کار چند روزه عکس‌ها و ویدئوهای بی‌قابل جایگزین شما را پاک کند. ظرفیت ناکافی یا سرعت انتقال کم ممکن است محدودیت‌های هنری شما را ایجاد کرده و با جریان کار شما مداخله کند. یک کارت حافظه که در دماهای زیر صفر کار نمی‌کند، ممکن است شما را از عکاسی نورهای شمالی منع کند. بنابراین خطرات غیرضروری را نپذیرید و یک کارت حافظه قابل اعتماد برای دوربین خود انتخاب کنید.