بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

اولین اقدامات بعد از افتادن و ضربه خوردن دوربین‌های عکاسی

اقدامات اولیه بعد از افتادن دوربین: چگونه از خرابی جلوگیری یا آن را کاهش دهیم؟

وقتی دوربینتان از دستتان می‌افتد، اولین واکنش‌ها معمولاً اضطراب و نگرانی است. آیا لنز شکسته؟ سنسور دوربین آسیب دیده؟ آیا تعمیر آن ممکن است؟ افتادن دوربین یکی از ترسناک‌ترین اتفاقات برای عکاسان است، اما با انجام چند اقدام ساده می‌توانید از آسیب‌های جدی جلوگیری کنید یا احتمال خرابی را کاهش دهید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بعد از افتادن دوربین چه کارهایی باید انجام دهید تا دستگاه ارزشمندتان در بهترین حالت ممکن باقی بماند.

افتادن دوربین می‌تواند برای هر عکاسی لحظه‌ای استرس‌زا باشد. اما با انجام چند اقدام ساده، می‌توان آسیب‌های احتمالی را کاهش داد. اولین و مهم‌ترین کار این است که به طور دقیق دوربین را بررسی کنید و ببینید آیا نشانه‌ای از خرابی وجود دارد یا خیر. در این مقاله، مراحل ضروری را برای بررسی دوربین پس از افتادن به طور خاص برای دوربین‌های Canon توضیح خواهیم داد.

اولین بررسی: بررسی بدنه دوربین

۱. بررسی فیزیکی دوربین

بدنه دوربین معمولاً از مواد مقاومی ساخته شده، اما حتی یک ترک کوچک می‌تواند منجر به نفوذ گرد و غبار یا آب به داخل دستگاه شود. هر گونه ترک یا تغییر شکل در بدنه دوربین باید جدی گرفته شود و از ادامه استفاده از دوربین تا رفع مشکل خودداری کنید.

اولین اقدامی که باید پس از افتادن دوربین انجام دهید، بررسی ظاهر بیرونی دستگاه است:

  • محافظ بیرونی: ترک‌ها یا شکستگی‌های احتمالی در بدنه دوربین را بررسی کنید.
  • لنز دوربین: مطمئن شوید لنز بدون هیچ‌گونه شکستگی یا خط‌وخش باشد.
  • صفحه نمایش LCD: اگر از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنید، ببینید آیا صفحه نمایش درست کار می‌کند یا نشانه‌های شکستگی دارد.

نکته مهم: قبل از هر اقدامی، شرایط گارانتی یا بیمه دوربین خود را بررسی کنید. هر گونه اقدام نادرست ممکن است باعث باطل شدن گارانتی شود. بهتر است در این مواقع از سرویس‌های حرفه‌ای تعمیرات استفاده کنید.

دومین بررسی: تست روشن شدن دوربین

آیا همه چیز درست کار می‌کند؟

حالا فرض می‌کنیم هیچ مشکلی در ظاهر آن نیست. زمان آن است که عملکرد دوربین را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست کار می‌کند. دکمه پاور را بزنید و ببینید آیا دوربین روشن می‌شود یا خیر....

اقدامات اولیه در صورت روشن نشدن دوربین:

  • اگر دوربین روشن نشد این دو کار را امتحان کنید شاید بتوانید دوربین را روشن کنید:
  1. کلید روشن و خاموش دوربین را به روی حالت خاموش بگذارید.
  2. ۱۵ ثانیه صبر کنید.
  3. دوربین را دوباره روشن کنید.

اگر دوربین روشن شد که چه بهتر اما اگر باز هم روشن نشد و یا با اعلام مشکلات زیر روشن شد؛

  • لنز به درستی باز یا بسته نمی‌شود،
  • یا صفحه نمایش LCD تصویری نشان نمی‌دهد، این احتمال وجود دارد که خطای موقتی رخ داده باشد.

بایستی دوربین را طبق مراحل زیر ریست کنید:

  1. دوربین را دوباره خاموش کنید.
  2. کارت حافظه و باتری را خارج کنید.
  3. ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  4. باتری و کارت حافظه را دوباره در جای خود قرار دهید.
  5. دوربین را روشن کنید.

اگر دوربین دوباره به درستی کار کرد، مشکلی وجود نداشته و به مرحله بعدی می‌روید. اما اگر همچنان مشکل باقی ماند، باید اقدام‌های بیشتری انجام دهید.

یک روش‌ غیرمعمول برای رفع اشکال روشن نشدن؛ (اما تا حدودی کاربردی)

اگر دوربین روشن می‌شود اما ، لنز دوربین (در دوربین‌های کامپکت) به درستی باز و بسته نمی‌شود یا صفحه نمایش LCD همچنان سیاه است، می‌توانید یک راه‌حل غیرمعمول را امتحان کنید. این روش ممکن است به طور موقت به رفع مشکل کمک کند:

  1. باتری و کارت حافظه را دوباره خارج کنید.
  2. درب‌های باتری و کارت حافظه را ببندید.
  3. دوربین را با دست در سمتی که کارت حافظه قرار دارد، نگه دارید.
  4. به آرامی ولی محکم به طرف مقابل دوربین (سمتی که کارت حافظه قرار دارد) ضربه بزنید. این کار را چند بار انجام دهید.
  5. دقت کنید که نیروی زیادی استفاده نکنید.
  6. این روش برای برخی کاربران مؤثر بوده است و ممکن است قطعه‌ای که به اشتباه جابجا شده، به جای خود برگردد.
  7. سپس کارت حافظه و باتری را دوباره وارد کنید و دوربین را روشن کنید.

***

اگر دوربین شما پس از افتادن همچنان روشن نمی‌شود و هیچ‌کدام از روش‌های قبلی مؤثر نبود، لازم است اقداماتی جدی‌تر انجام دهید. در این بخش، نکات و راه‌حل‌های کاربردی برای زمانی که دوربین هنوز روشن نمی‌شود یا مشکلات عملکردی دارد، ارائه می‌شود.

    1.  تماس با تولیدکننده یا پشتیبانی فنی شرکت گارانتی کننده:

اگر دوربین روشن نمی‌شود، بهتر است ابتدا با پشتیبانی فنی شرکت تولیدکننده، مانند Canon، تماس بگیرید. بسیاری از تولیدکنندگان ایده‌ها و راه‌حل‌های خودکاری برای رفع مشکلات دارند. در صورتی که این راهکارها نتیجه‌بخش نبود، وقت آن است که دوربین را به تعمیرگاه ببرید.

    1. دریافت تخمین از تعمیرگاه دوربین ایده‌آل دوربین:

اگر مشکل جدی‌تری وجود دارد، بهتر است از یک تعمیرگاه تخصصی دوربین، مانند ایده‌آل دوربین، کمک بگیرید و تخمین هزینه تعمیر را دریافت کنید. ممکن است در این مرحله به فکر تعویض دوربین یا لنز نیز بیفتید.

 

اقدامات اولیه در صورت روشن شدن دوربین:

الف) سنسور را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دوربین دیجیتال، سنسور آن است. اگرچه دسترسی به سنسور دشوارتر است، اما اگر دوربین تصاویر غیرعادی تولید می‌کند یا پیغام خطا نمایش می‌دهد، احتمالاً سنسور آسیب دیده است.

برای این کار:

  1. یک موضوع ثابت انتخاب کنید که تمام فریم را پر کند.
  2. تنظیمات دوربین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه تاری یا اشکالی در تنظیمات وجود ندارد.
  3. یک عکس بگیرید و تصویر را در صفحه نمایش LCD بررسی کنید.  در صورت صحت سنسور، نباید هیچگونه خرابی و تضاد رنگی در تصویر نمایش داده شده وجود داشته باشد.

برای بررسی دقیق‌تر، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی ایده‌آل دوربین مراجعه کنید.

ب) کارت حافظه و باتری

حتی اگر بدنه و لنز دوربین سالم باشند، کارت حافظه و باتری هم باید مورد بررسی قرار گیرند. کارت حافظه‌های آسیب‌دیده می‌توانند تصاویر و ویدئوهای ارزشمند شما را نابود کنند. بنابراین، بهتر است بعد از افتادن دوربین، کارت حافظه را جدا کرده و با استفاده از دستگاه‌های دیگر بررسی کنید که آیا اطلاعات آن سالم است یا خیر.

 

سومین بررسی:  تست سلامت لنز دوربین

  1. وضعیت ظاهری لنز را بررسی کنید

لنز یکی از حساس‌ترین قطعات دوربین است. اگر افتادن دوربین همراه با نصب لنز بوده است، ابتدا از سلامت لنز اطمینان حاصل کنید. خراش‌ها، شکستگی‌ها یا حرکت‌های غیرعادی در فوکوس لنز می‌تواند نشانه آسیب باشد. در صورتی که لنز آسیب دیده، هرگز رینگ‌های آن را برای تست نپیچانید و بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ استفاده از لنز آسیب‌دیده و چرخاندن رینگ‌های فوکوس و تله زوم ، می‌تواند مشکلات بیشتری به وجود آورد.

  1. بروز برخی مشکلات برای لنز پس از افتادن آن  و راه‌حل‌های پیشنهادی
  • اگر تصاویر شما دارای محدوده نوری هستند یا به درستی فوکوس نمی‌شوند، ممکن است لنز دچار مشکل شده باشد.
  • اگر از لنزهای قابل تعویض استفاده می‌کنید:لنز را از دوربین جدا کنید.دوباره لنز را با دقت بررسی کنید، به خصوص اگر به نظر می‌رسد سالم است.با استفاده از هوای فشرده (به دور از شیشه لنز)، ذرات گرد و غبار را از اطراف بشکه لنز پاک کنید.
  • لنز را با پارچه میکروفایبر تمیز کنید تا هرگونه خرده‌ریز و آلودگی از شیشه و قاب بیرونی لنز پاک شود.لنز را دوباره به دوربین متصل کرده و تنظیمات را چک کنید.
  • و در نهایت یک عکس دیگر بگیرید و صحت عکس را بررسی کنید.

اگر مشکل محدوده نوری برطرف شد، مشکل را حل کرده‌اید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، ممکن است لنز نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

  1. آیا عدسی شیشه‌ای در لنز آسیب دیده قابل تعمیر است؟

بله، بسیاری از لنزهای دوربین که پس از افتادن آسیب می‌بینند، قابل تعمیر هستند. اگر شیشه لنز شکسته است، بهتر است آن را به یک تعمیرگاه حرفه‌ای مانند تعمیرگاه ایده‌آل دوربین ببرید. در برخی موارد می‌توان شیشه را جایگزین کرد، درست است که گاهی امکان بازگرداندن لنز به حالت اولیه وجود ندارد اما در مراکز اصلی تعمیرات لنز کانن، مانند ایده‌آل دوربین با توجه به استفاده از قطعات اورجینال و همچنین استفاده از تجهیزات کالیبراسیون و ادجاست به روز شده، کیفیت تصویر اکثریت لنزهای شکسته درست مانند روز اول (و حتی گاهی اوقات بهتر از قبل) خواهد شد.

  1. تعمیر پایه فیلتر و پایه‌ی مانت لنز

گاهی در اثر سقوط دوربین به همراه لنز، ضربه‌ای که به لنز می‌خورد، موجب شکسته شدن ، پایه چرخشی نصب فیلتر و یا پایه‌های مانت لنز می‌شود .

اگر پایه فیلتر لنز آسیب دیده باشد ، این مشکل قابل حل است و هزینه زیادی نیز ندارد. به ویژه اگر لنز شما گران‌قیمت باشد، تعمیر آن به‌صرفه است. البته اگر تجربه کار با جزئیات دقیق و ابزارهایی مانند اپوکسی دارید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید.

 

توجه مهم (با توجه به حساس بودن پایه، بهتر آن است که کار تعویض را به تعمیرکاران مجرب ایده‌آل دوربین بسپارید، چرا که در صورت نداشتن تجربه ، ممکن است نه تنها نتوانید این بخش را تعویض کنید که ممکن است به قسمت‌های دیگر دوربین نیز آسیب بزنید)

نحوه تعمیر پایه آسیب دیده لنز:

آسیب دیدن پایه مانت لنز می‌تواند برای هر عکاسی نگران‌کننده باشد. خوشبختانه، با استفاده از ابزارهای مناسب و کمی دقت، می‌توانید خودتان این مشکل را حل کنید. در ادامه نحوه تعمیر پایه لنز آسیب‌دیده به صورت گام به گام شرح داده شده است:

مواد و ابزار مورد نیاز:

  1. پایه لنز جایگزین: می‌توانید این قطعه را از سازنده اصلی (مانند Canon) تهیه کنید.
  2. پیچ‌گوشتی کوچک مخصوص: ترجیحاً از پیچ‌گوشتی‌های استاندارد صنعتی ژاپنی (JIS) استفاده کنید تا پیچ‌ها و لنز را خراش ندهید.
  3. ظرف کوچک برای نگهداری پیچ‌ها: از ظرفی کوچک برای نگه‌داشتن پیچ‌های کوچک پایه استفاده کنید تا گم نشوند.

مراحل تعمیر:

  1. برداشتن پیچ‌های پایه آسیب دیده:
    با استفاده از پیچ‌گوشتی، هشت پیچ نگهدارنده پایه آسیب دیده را باز کنید. این پیچ‌ها را در ظرف کوچک قرار دهید تا گم نشوند.
  2. برداشتن پایه آسیب دیده:
    پایه قدیمی را به آرامی جدا کنید. اگر پایه به تماس‌های CPU متصل است، با دقت این قسمت را به گونه‌ای که آسیب نبیند، جدا کنید.
  3. تعویض پایه آسیب دیده با پایه جدید:
    پایه جدید را جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات به درستی و بدون جابجایی در جای خود قرار گرفته‌اند. سپس پیچ‌های جدید را در جای خود ببندید. توجه کنید که پیچ‌ها را بیش از حد سفت نکنید تا به لنز آسیب نرسد.
  4. بازگرداندن قطعات داخلی لنز:
    قطعات داخلی پایه و تماس‌های CPU را به دقت به جای خود برگردانید و مطمئن شوید که به درستی نصب شده‌اند.
  5. تست لنز:
    لنز تعمیر شده خود را به دوربین متصل کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

تنظیم لنزهای تعمیر شده:

هنگامی که لنز تعمیر شد، باید آن را برای عملکرد بهتر به دوربین خود تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود که تماس‌های CPU به درستی شناسایی شده و لنز با بهترین تنظیمات ممکن عمل کند. ایده‌آل دوربین می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی Canon، این تنظیمات را به طور دقیق انجام دهد تا لنز و دوربین شما عملکرد بهینه‌ای داشته باشند.

چگونگی کالیبره کردن لنزهای Canon برای دستیابی به بالاترین وضوح

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای به کالیبراسیون لنزهای خود با دوربین فکر نمی‌کنند، اما این فرآیند برای بهبود وضوح تصاویر شما بسیار حیاتی است. به خصوص اگر لنز خود را تعمیر کرده باشید، باید مطمئن شوید که لنز به درستی با دوربین کالیبره شده است تا از خطای فوکوس جلوگیری شود.

 

چرا کالیبره کردن لنز اهمیت دارد؟

کالیبراسیون لنز به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که هر بار لنز را به دوربین خود متصل می‌کنید، فوکوس دقیق روی سوژه‌ ثبت می‌شود. بدون این تنظیمات، ممکن است فوکوس دوربین شما دچار خطا شود و تصاویر شما وضوح کافی نداشته باشند.

ابزارهای لازم برای کالیبراسیون لنز

برای کالیبره کردن لنزهای Canon خود، به یک ابزار کالیبره فوکوس نیاز دارید. ابزارهای مختلفی مانند JJC Professional Focus Calibration Tool.برای این منظور وجود دارد، این ابزار دارای سطح دقیق برای قرارگیری صاف و مطمئن است که امکان فوکوس دقیق را فراهم می‌کند.

 

مراحل کالیبره کردن لنز

  1. آماده‌سازی ابزار و دوربین:
    دوربین خود را روی یک سه‌پایه یا سطح صاف قرار دهید. فاصله دوربین از ابزار باید به اندازه‌ای باشد که در هنگام عکاسی با همان فاصله معمول از سوژه‌ها فوکوس می‌کنید. برای لنزهای تله‌فوتو، ممکن است فاصله ۲۰ تا ۳۰ فوت مناسب باشد، اما برای لنزهای ماکرو، فاصله نزدیک به یک اینچ کافی است.
  2. تنظیمات دوربین:
    حالت نمای زنده (Live View) را خاموش کنید و از طریق ویوفایندر (Viewfinder) عکاسی کنید. این کار به دوربین کمک می‌کند تا بر اساس فوکوس خودکار عمل نکند و شما بتوانید دستی فوکوس دقیق انجام دهید.
  3. عکس‌برداری و بررسی فوکوس:
    دیافراگم لنز را به بیشترین بازشدگی ممکن تنظیم کنید. سپس فوکوس را روی خط مرکزی ابزار کالیبره متمرکز کنید و عکس بگیرید. حالا تصویر را بزرگ‌نمایی کنید تا ببینید فوکوس دقیقاً کجاست. اگر فوکوس بالای خط مرکزی قرار دارد، یعنی بک‌فوکوس (Back Focus) دارید و اگر پایین خط است، دچار فرانت فوکوس (Front Focus) شده‌اید.
  4. تنظیمات AF Fine Tune:
    بسته به اینکه فوکوس شما بالای خط یا پایین خط است، تنظیمات AF Fine Tune را تغییر دهید. اگر بک‌فوکوس دارید، تنظیمات را با -2 شروع کرده و اگر فرانت فوکوس دارید، تنظیمات را با +2 تغییر دهید. چندین بار این کار را تکرار کنید تا فوکوس دقیق در مرکز قرار گیرد.
  5. ذخیره تنظیمات:
    پس از تنظیم فوکوس، تنظیمات را ذخیره کنید تا در دفعات بعدی لنز و دوربین شما به درستی کالیبره باشند.

 

خدمات تنظیم و کالیبراسیون در ایده‌آل دوربین

اگر به دنبال کالیبراسیون حرفه‌ای لنزهای Canon خود هستید، ایده‌آل دوربین به عنوان مرکز تخصصی خدمات پس از فروش Canon در ایران می‌تواند این کار را با دقت بالا انجام دهد. با استفاده از دستگاه‌های ادجاست و همچنین نرم‌افزارهای پیشرفته تنظیم فوکوس، تیم فنی ایده‌آل دوربین به شما کمک می‌کند تا لنزهای خود را به دقیق‌ترین حالت ممکن تنظیم کنید.

همچنین، برای مشتریان ساکن تهران، خدمات ارسال رایگان برای تعمیرات و کالیبراسیون لنز نیز فراهم است. این خدمات می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما شود و تضمین کند که لنزهای Canon شما به بالاترین سطح عملکرد برسند.


موارد مهم در خرید لنز جدید بجای لنز شکسته:

در صورتی که به مدت طولانی در عکاسی فعالیت کرده‌اید، احتمالاً قبل از نیاز به تعویض لنز، دوربین خود را تعویض خواهید کرد. اما اگر لنز شما دچار آسیب شده یا عملکرد مناسبی ندارد، گاهی خرید یک لنز جدید بهتر از منطقی‌تر از تعمیر آن می‌باشد و ما با تعویض لنز ، می‌توانیم بهبود قابل توجهی در کیفیت تصاویر ایجاد کنیم. در اینجا نکاتی را که باید هنگام انتخاب لنز جدید مدنظر داشته باشید، بررسی می‌کنیم:

    1. مواد ساخت لنز

کیفیت شیشه لنز یکی از مهم‌ترین عوامل در عملکرد آن است. بسیاری از لنزهای ارزان‌تر با شیشه‌های پلاستیکی ساخته می‌شوند که معمولاً کیفیت تصویر پایین‌تری دارند. توصیه می‌شود به دنبال لنزهایی با شیشه‌های با کیفیت و مقاوم باشید. همچنین مواد به کار رفته در ساخت بدنه لنز نیز اهمیت دارد؛ لنزهایی که از فلزات مستحکم مانند آلومینیوم ساخته شده‌اند، معمولاً دوام بیشتری دارند.

    1. طول کانونی لنز

طول کانونی لنز میزان میدان دید آن را تعیین می‌کند. هرچه طول کانونی کمتر باشد، دید لنز گسترده‌تر است و برای عکاسی از منظره‌ها یا صحنه‌های وسیع مناسب است. برعکس، لنزهای با طول کانونی بالا (مانند لنزهای تله‌فوتو) برای عکاسی از فاصله‌های دور مناسب هستند.

    1. دیافراگم لنز

دیافراگم لنز تعیین می‌کند که چه مقدار نور به سنسور دوربین می‌رسد. هرچه دیافراگم بزرگ‌تر باشد، می‌توانید در شرایط نوری کم عکس‌های بهتری بگیرید. دیافراگم‌ها به صورت کسری از طول کانونی لنز نشان داده می‌شوند و می‌توانید بین دیافراگم‌های ثابت یا متغیر انتخاب کنید. دیافراگم‌های متغیر انعطاف‌پذیری بیشتری دارند، اما لنزهای با دیافراگم ثابت معمولاً عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارند.

    1. مانت لنز

اطمینان حاصل کنید که لنز جدید شما با نوع مونت دوربین‌تان سازگار است. بیشتر دوربین‌های مدرن از مونت بیونت استفاده می‌کنند که امکان اتصال سریع و مطمئن لنز به دوربین را فراهم می‌کند. همچنین اگر از لنزهای برندهای دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید یک آداپتور لنز بخرید تا این لنزها را با دوربین خود سازگار کنید.

    1. ویژگی استابیلایزیشن تصویر

استابیلایزیشن تصویر یا لرزشگیر لنز می‌تواند به کاهش اثر لرزش دوربین کمک کند، به خصوص زمانی که از سوژه‌های متحرک یا در نور کم عکاسی می‌کنید. البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی مصرف باتری بیشتری دارد و همیشه تمام لرزش‌ها را برطرف نمی‌کند.

ایده‌آل دوربین برای جایگزینی لنز شکسته با لنز جدید چه خدماتی دارد؟

ایده‌آل دوربین به عنوان یکی از نمایندگی‌های رسمی برندهای معتبر مانند Canon، به واسطه‌ی تعمیرگاه مرکزی قدرتمندی که دارد ، تا جایی که امکان داشته باشد ، سعی می‌کند با کمترین هزینه‌، لنز شکسته را تعمیر کند تا علاوه بر داشتن کیفیت سابق ، صاحب لنز در پیچ و تاب خرید لنز جدید نیفتد.

اما اگر به هر دلیلی امکان تعمیر مجدد لنز نبود، یا صاحب لنز ترجیحش به خرید لنز جدید بود ، ایده آل دوربین خدمات مشاوره جهت خرید لنزهای متنوعی را ارائه می‌دهد که کاربر با در نظر گرفتن نیازش ، با پرداخت کمترین هزینه‌، بتواند بهترین لنزهای موجود را خریداری کند.

اگر نیاز به راهنمایی برای انتخاب لنز جدید دارید یا به دنبال جایگزینی لنز شکسته خود هستید، تیم پشتیبانی ما آماده ارائه مشاوره و خدمات پس از فروش است.

 

سخن آخر

چگونه از خرابی دوربین به واسطه‌ی از افتادن پیشگیری کنیم؟

احتمالاً همگی جمله‌ی پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده‌اید، جلوگیری از افتادن دوربین همیشه ممکن نیست، اما برای پیشگیری از آن می‌توانید با رعایت برخی نکات ،‌احتمال افتادن و در نتیجه خرابی‌های بعد از آن را کاهش دهید.

 استفاده از کیف‌های محافظ، بند دوربین و هولدرها و سه‌پایه‌های پایدار و قابل اعتماد می‌تواند تا حد زیادی از افتادن دوربین جلوگیری کند.

همچنین برای پیشگیری از خرابی‌های دوربین به واسطه‌ی استمرار در استفاده کردن از آن‌ها می‌توان اقدام به اعمال سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری مناسب و پایش عملکرد دوربین زیر نظر کارشناسان ایده‌آل دوربین نمود و اینگونه عمر دوربین را افزایش داد. بررسی ، سرویس و پایش عملکرد دوره‌ای در شرکت ایده‌آل دوربین رایگان است.

تعمیرات کانن در ایده‌آل دوربین

اگر دوربین کانن شما آسیب دیده است و نیاز به تعمیر دارد، ایده‌آل دوربین به عنوان تنها مرکز تخصصی تعمیرات و تنظیمات برند کانن در ایران، خدمات بی‌نظیری ارائه می‌دهد. این مجموعه با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای تخصصی تنظیمات کانن و تکنسین‌های حرفه‌ای، دوربین شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر و تنظیم می‌کند. همچنین، خدمات ارسال رایگان برای تعمیرات در تهران ارائه می‌شود که شما را از رفت‌وآمد و مشکلات ناشی از ترافیک و آلودگی هوا بی‌نیاز می‌سازد.

با انتخاب ایده‌آل دوربین، می‌توانید از کیفیت بالای تعمیرات و خدمات پس از فروش مطمئن باشید و دوباره با اطمینان از دوربین خود استفاده کنید.

بیمه ایده‌آل دوربین ، هزینه‌ی ناشی از آسیب‌دیدگی لنز و دوربین شما را به پایین‌ترین حد خود می‌رساند:

بیمه تکمیلی ایده‌آل دوربین یک خدمت ویژه برای مشتریان این مجموعه است که به منظور تأمین آرامش خاطر و پوشش کامل‌تر در برابر آسیب‌های احتمالی به دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی ارائه می‌شود. این بیمه علاوه بر گارانتی استاندارد، خسارات ناشی از حوادثی نظیر سقوط، آب‌خوردگی، ضربه و مشکلات فنی را شامل می‌شود. با بیمه تکمیلی ایده‌آل دوربین، کاربران می‌توانند از تعمیرات تخصصی و استفاده از قطعات اورجینال اطمینان داشته باشند و همچنین از خدمات پشتیبانی و تعمیرات سریع‌تر و با اولویت بالاتر بهره‌مند شوند.