بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

بررسی دوربین Canon EOS R100

قیمت به صرفه

دوربین EOS R100 از کانن یک دوربین با قیمت جذاب از یک برند معروف است که تصاویر قابل قبولی ایجاد می‌کند، اما نمایشگر غیر لمسی و ویژگی‌های ویدیویی متوسط آن باعث می‌شود که فروش آن به چالش کشیده شود.

 

•        مزیت‌ها

•       کوچک و سبک

•       منظره یاب روشن و واضح

•       پوشش گسترده‌ای از نقاط فوکوس

•       دارای فلاش داخلی

 

•        معایب

•       عدم وجود امکان شارژ کردن توسط بدنه

•       یک نمایشگر غیر لمسی و ثابت

•       عدم امکان تشخیص چهره یا چشم حیوانات

•       عدم استفاده از امکانات ویدیوئی جدید

 

CANON EOS R100 مشخصات

نوع باتری      Canon LP-E17

نحوه ارتباط   Bluetooth

نحوه اتصال  micro HDMI

درگاه Microphone (3.5mm)

دوربین بدون آینه EOS R100 ورودی سطح پایین کانن (قیمت تنها بدن 479.99 دلار) جانشین معنوی دوربین (Canon 2000D) SLR Rebel T7 از سال 2018 است. این مدل با سنسور کروپ 24 مگاپیکسلی خود قابلیت‌های بیشتری نسبت به ورودی‌های قدیمی‌تر دارد و به خوبی اصول تصویربرداری را انجام می‌دهد. اما موتورهای فوکوس و ویدیویی آن نسبت به جایگزین‌های معاصر میان‌رده به نظر می‌آید که قدیمی‌تر هستند. هیچ دوربین اخیر در این دسته‌بندی جایزه انتخاب ویراستاران ما را نادرست کرده است، اما خریداران با بودجه هنوز هم می‌توانند دوربین Panasonic Lumix G7 را با همان قیمتی که EOS R100 دارد تهیه کنند. این دوربین از یک سنسور Micro Four Thirds 16 مگاپیکسلی کوچک استفاده می‌کند، اما قابلیت‌های بهتری در زمینه ویدیو، کتابخانه گسترده‌ای از عدسی‌ها و صفحه نمایش لمسی چندزاوی آن آن را به انتخاب قوی‌تری برای عکاسان مبتدی تبدیل می‌کند.

 

برای دوربین EOS R100، کانن ویژگی‌های اصلی را به حداقل می‌رساند تا به قیمت شروع زیر 500 دلار برسد. بدنه کوچک و سبک این دوربین اندازه‌هایی حدود 3.4 در 4.6 در 2.7 اینچ دارد و بدون عدسی وزن آن 12.6 اونس است. محافظت از گرد و غبار و نفوذ آب چیزی است که انتظار ندارم از یک دوربین قابل تعویض با قیمت مقرون به صرفه (ILC) داشته باشم و R100 هیچ تغییری در این روند ایجاد نمی‌کند. اما از بیشتر دوربین‌ها انتظار دارم که صفحه نمایش لمسی داشته باشند، بنابراین از این نظر نیز نمایشگر ثابت و غیر لمسی دوربین R100 یک نقص است.

 

در داخل، از یک سنسور CMOS کروپ 24 مگاپیکسلی استفاده می‌شود که سیستم فوکوسی دارد که فقط از تشخیص چهره و چشم برای افراد پشتیبانی می‌کند. سیستم فوکوس از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده نمی‌کند، اما در آزمایش‌ها قابلیت‌های قابل اعتمادی داشت. اما ویژگی‌های ویدیویی دوربین R100 پیشرفت‌های زمانه را با تأخیر دنبال می‌کند. به عنوان مثال، در حالت 4K، شما را در 24 فریم بر ثانیه با برش سنگین و فوکوس کنتراستی کند.


شرکت ایده‌آل دوربین بزرگترین مرکز تعمیرات دوربین و لنز دوربین‌های کانن میرورلس سری R در خاورمیانه


اشتباه نکنید:

قیمت پایین این دوربین ویژگی اصلی آن است. دوربین‌های ورودی به مرور زمان همچنین گران‌تر شده‌اند، بنابراین R100 از این نظر رقابت مستقیم زیادی ندارد. اما در مورد جایگزین‌ها، دوربین کانن EOS R50 (679.99 دلار) به همان اندازه کوچک است اما صفحه نمایش لمسی دورانی را اضافه می‌کند و تکنولوژی تصویربرداری تازه‌تری دارد. R10 (979.99 دلار) بیشتر یک بدنه میان‌رده است، اما محبوب‌ترین مدل کانن برای مبتدیان به طور کلی است. در همین حین، دوربین‌های شروع از سایر برندها مانند Fuji X-T30 II (899.95 دلار)، Nikon Z 50 (859.95 دلار) و Sony a6100 (749.99 دلار) همگی هزینه‌ بالاتری دارند.

کانن دوربین R100 را با چند عدسی کیت به عنوان یک گزینه برای کسانی که تازه شروع به عکاسی می‌کنند، عرضه می‌کند. شما می‌توانید دوربین را با عدسی RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM با قیمت 599.99 دلار خریداری کنید، یا با هر دو عدسی 18-45mm و RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM با قیمت 829.99 دلار. مجموعه لنز‌های کانن شامل چندین عدسی کوچک RF است که با دوربین R100 به خوبی ترکیب می‌شوند، از جمله عدسی فوق‌العاده RF 28mm F2.8 STM با قیمت 299.99 دلار، اگرچه بسیاری از عدسی‌های دیگر آن بزرگتر و گران‌تر هستند.

 

اگر به لنزهای با بودجه بالاتر علاقه دارید، احتمالاً بهترین گزینه استفاده از یک دوربین با مونت Micro Four Thirds یا Sony E-mount خواهد بود، زیرا این پلتفرم‌ها مدت طولانی‌تری و از حمایت گسترده شرکت‌های سومی بهره‌مند شده‌اند. از سوی دیگر، اگر قبلاً عدسی‌های کانن EF SLR را دارید، می‌توانید از آن‌ها با دوربین R100 با استفاده از آداپتور EF-EOS R استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آداپتور برخی حجم اضافی به دوربین اضافه می‌کند.

در آزمایش‌های انجام شده بر روی دوربین R100، گزینه‌های کیت مذکور و عدسی RF 28mm با هم سازگاری خوبی داشتند، اما دسته کوچک دوربین از افت کافی برای عدسی‌های تله‌فوتو بزرگ و لنزهای با دیافراگم باز بزرگ‌تر محروم می‌کند. دوربین EOS R10 کمی بزرگتر است (3.5 در 4.8 در 3.3 اینچ وزن 15.1 اونس) و اگر می‌خواهید از عدسی‌های بزرگتر استفاده کنید، گزینه منعطف‌تری است.

 

ساختار کنترلی دوربین R100 برای کسانی که از یک دوربین دیجیتال کانن SLR یا بدون آینه استفاده کرده‌اند، باید آشنا باشد. دیسک حالت در بالای دستگاه بین حالت‌های خودکار، دیافراگم، دستی، برنامه، شاتر و چندین حالت ابداعی متغیر می‌کند. در کنار این دیسک یک کلید روشن/خاموش یکپارچه دارد، در حالی که دکمه عکاسی، دیسک تنظیم تنها در دسترسی به تنظیمات دیافراگم و دکمه ضبط ویدیو کنترل‌های بالا را تکمیل می‌کنند.


تعمیرات دوربین R100 جزء پیچیده‌ترین تعمیرات دوربین‌های عکاسی محسوب می‌شود ، تعمیر دوربین R100 خود را به تعمیرکار نماها نسپارید چرا که عموماً نه تنها مشکل اصلی از طرف آن‌ها رفع نمی‌گردد، بلکه بارها مشاهده‌ شده که این تعمیرکار نماهای کانن ایراد جدیدی نیز به دوربین اضافه می‌کنند که تعمیر این ایرادات جدید هزینه‌ای مضاعف را به دوش صاحب دوربین تحمیل می‌کند.


کنترل‌های پشتی دستگاه با دکمه‌های AE-L (*) و انتخاب فوکوس در لبه راست ناحیه انگشتان شروع می‌شود. دکمه‌های اطلاعات، منو و پخش همچنین در زیر آنها قرار دارند، همراه با یک دیسک کنترل چهارجهتی برای تنظیم نقطه فوکوس و مرور منوها. دیسک چهارجهتی همزمان با دکمه‌های توابع دوربین (EV/Delete، فلش، ISO و تایمر خودکار/درایو) استفاده می‌شود و دکمه Q/Set در وسط آن قرار دارد.

 

RF 28mm F2.8 STM, f/2.8, 1/1,250-second, ISO 100

دوربین دو رابط کاملاً متمایز دارد، یکی برای مبتدیان و دیگری برای متخصصان. دوربین R100 به طور پیشفرض از رابط مبتدی Guided که بیشتر به صورت گرافیکی طراحی شده است استفاده می‌کند. این رابط مبتدی یک صفحه آغازین به هر بخش از منو اضافه می‌کند که هدف آن را توضیح می‌دهد. از آنجا، شما می‌توانید یک فیلتر پیش‌تنظیم شده تنظیم کنید، پس‌زمینه را تنظیم کنید، روشنایی و تضاد را تنظیم کنید، یا یک تغییر رنگ یا تن رنگی به عکس‌ها اعمال کنید.

 

مبتدیان می‌توانند دوربین را در حالت هوش مصنوعی (Intelligent Auto) گذاشته و به حالت صحنه (Scene) برای مقابله با شرایط و موضوعات خاص (مانند پرتره یا غذا) یا به حالت فیلترهای خلاقانه (Creative Filters) برای اعمال یک فیلتر هنری (مانند Fish-Eye، تصویر سیاه و سفید با دانه‌ها، HDR، مینیاتور، تمرکز نرم، دوربین اسباب‌بازی یا تابلوآبیاری) تغییر دهند.

 

اگر شما اطلاعات کافی در زمینه دوربین دارید، می‌توانید از رابط هدایت شده به رابط استاندارد کانن برگردید. این کار باعث حذف صفحات آغازین از منوی اصلی و فعال شدن منوی Q می‌شود. منوی Q دارای دو ستون است و دسترسی سریع به اموری مانند تنظیمات فوکوس اتوماتیک، حالت درایو، الگوی اندازه‌گیری و تعادل رنگ سفید و غیره را ارائه می‌دهد. شما نمی‌توانید توابع هیچ یک از امکانات رابط Q را تغییر دهید، اما می‌توانید توابع دکمه‌های فیزیکی را از طریق منوی تنظیمات جابجا کنید.


ایده آل دوربین بزرگترین خدمات تعمیر دوربین در ایران


یک نمایشگر غیر لمسی و ثابت

دوربین EOS R100 دارای یک صفحه نمایش LCD 3.0 اینچی با 1.04 میلیون نقطه است که به خوبی قابل مشاهده در فضای باز است و حتی از زوایای خاصی تصویر واضح و رنگارنگی را نشان می‌دهد. اما متأسفانه این نمایشگر قابلیت چرخش و تغییر جهت ندارد، مانند اکثر دوربین‌های مدرن دیگر. بزرگ‌ترین مشکل این دوربین عدم وجود صفحه نمایش لمسی است. کانن ممکن است مشکلی داشته باشد در جلب خالقان جوانی که به استفاده از گوشی‌های هوشمند عادت دارند یا هر کسی که از راحتی ضربه‌زدن برای تنظیم فوکوس یا مرور منوها لذت می‌برد.

 

ویوفایندر الکترونیکی (EVF) بالاتر از میانگین است، به ویژه برای یک دوربین ورودی. بزرگ‌نمایی 0.60x آن بزرگتر از آنچه در دوربین‌های قدیمی مانند Rebel T7 (0.51x) قابل مشاهده است و با مدل‌های میان‌رده مانند EOS R10 (0.60x) و Fuji X-S20 (0.62x) همخوانی دارد. EVF نرخ تازه‌سازی 60 فریم بر ثانیه و دقت کافی برای اندازه‌اش (2.4 میلیون نقطه) را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید یک دوربین با ویوفایندر بهتری به دست آورید، باید بیش از 1000 دلار هزینه کنید.

 

دوربین‌های حرفه‌ای معمولاً از فلاش درون‌بدن صرف نظر می‌کنند، اما فلاش درون‌بدن دوربین R100 برای افزودن نور پر کننده به صحنه بسیار مناسب است. طراحی دستی آن به معنای نیاز به بلند کردن و کم کردن فیزیکی آن از طریق یک مفصل است، اما این مشکل کوچکی است. همچنین دوربین دارای یک پایه گرمی است، بنابراین می‌توانید یک فلاش Canon Speedlite یا فلاش شرکت‌های سومی مانند Godox V1 را اضافه کنید، اگر بخواهید.

این دوربین امکان شارژ باتری از طریق دوربین را ندارد

دوربین R100 از باتری ورودی سطحی Canon با نام LP-E17 استفاده می‌کند. این باتری برای هر شارژ تا 340 عکس با استفاده از ویوفایندر و 430 عکس با استفاده از نمایشگر عقبی قابل استفاده است. استفاده از فلاش درونی، استفاده از وای-فای و ضبط ویدیو ممکن است به این تخمین‌ها ضربه بزند، اما با استفاده از حالت عکاسی مداوم با نرخ 6.5 فریم بر ثانیه می‌توان به راحتی از زمان استفاده بیشتری برخوردار شد. عمر باتری مشابه دوربین‌های بدون آینه دیگری مانند Sony a6100 (400 عکس در هر شارژ) است، اما دوربین R100 یک ویژگی را از دست داده است که بیشتر رقبا ارائه می‌دهند: شارژ درون دوربین از طریق USB. به جای این، شما باید باتری را از بدنه دوربین خارج کرده و به شارژر دیواری ارائه شده اعتماد کنید تا باتری را شارژ کنید. از فراموش کردن آن هنگام بسته‌بندی برای تعطیلات جلوگیری کنید، زیرا یک بانک انرژی قابل حمل به شما کمکی نخواهد کرد.

برای ذخیره‌سازی، دوربین R100 یک شکاف کارت حافظه از نوع UHS-I SDXC دارد که در داخل بخش باتری قرار دارد. شما می‌توانید تصاویر را از طریق پورت داده USB-C منتقل کنید، اما به دوباره تأکید می‌شود که این اتصال از شارژ پشتیبانی نمی‌کند. دوربین R100 همچنین از پشتیبانی از وبکم UVC/UAC برخوردار نیست؛ اگر می‌خواهید سیگنال ویدیویی را از دوربین ارسال کنید، باید یک ملزومه واسطه‌ای برای پورت میکرو HDMI مانند Atomos Connect تهیه کنید. دوربین دارای ورودی میکروفون 3.5 میلیمتری است، اما گزینه‌ی مانیتورینگ هدفون وجود ندارد. یک کانکتور 2.5 میلیمتری نزدیک، کنترل‌های از راه دور سیمی را پشتیبانی می‌کند.

 

رادیوهای داخلی بلوتوث 4.2+LE و وای‌فای 2.4 گیگاهرتز امکان کنترل از راه دور بی‌سیم و اتصال به نرم‌افزار Canon Camera Connect (در دسترس برای Android و iOS) برای انتقال فایل، کنترل از راه دور و به‌روزرسانی نرم‌افزار را فراهم می‌کنند. من دوربین را با آیفون خود جفت کردم و کنترل از راه دور و عملکردهای انتقال به عنوان انتظار مطابق عمل می‌کنند. من فرصتی برای امتحان به‌روزرسانی نرم‌افزار نداشتم، اما بر اساس تجربه‌ام با EOS R7 و R10، این مسئله مشکلی نباید باشد.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین فقط موارد ابتدایی را پوشش می‌دهد

سیستم فوکوس دوربین EOS R100 به آن امکاناتی را می‌دهد که یک دوربین SLR نمی‌تواند انجام دهد، اما در مقایسه با مدل‌های بدون آینه میان‌رده، نسبت به نظر می‌آید کمی ابتدائی باشد. از نظر مثبت، دوربین R100 تقریباً تمام سنسور خود را با نقاط فوکوس سریع Dual Pixel AF پوشش می‌دهد و امکان تشخیص چشم و چهره افراد را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها سال‌هاست که در دوربین‌های بدون آینه به عنوان استاندارد وجود دارند، اما برای کسانی که از یک SLR ابتدایی به این دوربین می‌آیند، ارتقاء محسوب می‌شوند.

 

RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, 26mm, f/5.6, 1/60-second, ISO 160

 

طراحی بدن دوربین برای استفاده با لنز‌های بلند کمی کمال ندارد، همانطور که اشاره شد، و عدم وجود یک دکمه کنترلی برای جابجا کردن نقطه فوکوس به معنای احتمالاً استفاده از این دوربین برای عکاسی از عمل جدی نخواهد بود. به علاوه به عنوان رفع نقص‌های طراحی اشاره شده، دوربین R10 انواع بیشتری از سوژه‌ها را تشخیص می‌دهد، شامل حیوانات، پرندگان، مسابقات موتوری و هواپیماها. متأسفانه کانن نتوانسته است تشخیص حیوانات خانگی را به R100 اضافه کند، زیرا به نظر می‌رسد که این ویژگی برای مخاطب این دوربین جذاب باشد.


کلاس‌های تخصصی آموزش عکاسی ایده‌آل دوربین ، علاوه بر آموزش منوهای دوربین R100 ، عکاسی را تا سطح کاملاً تخصصی به شما آموزش می‌دهد.


سیستم فوکوس خودکار همانند سایر دوربین‌های بدون آینه به این ترتیب عمل می‌کند که به طور کلی اشیاء از پیش‌زمینه را به عنوان اولویت در نظر می‌گیرد؛ یک آرایه پنجره‌های آبی در منطقه فریمی را که سیستم فوکوس به آن هدف گذاشته، پوشش می‌دهد. به لطف تشخیص چهره، برای عکس‌های سریع و پرتره‌های عفونی عملکرد خوبی دارد. اگر تمایل دارید نقطه فوکوس را به طور خودکار انتخاب کنید، می‌توانید دامنه آن را به یک منطقه کوچکتر از فریم از طریق دکمه جهت‌دهی پشتیبان به محدود کنید. البته یک صفحه نمایش لمسی این کار را آسان‌تر خواهد کرد.

 

RF 28mm F2.8 STM, f/2.8, 1/2,000-second, ISO 100

کیفیت عکاسی این دوربین خوب است اما کیفیت فیلمبرداری مطلوبی ندارد 

دوربین R100 از سنسور CMOS 24 مگاپیکسل و پردازنده Digic 8 استفاده می‌کند که از دوربین‌های EOS M50 و M50 Mark II بهره‌برداری می‌کند. این دوربین به هیچ وجه آخرین فناوری‌ها را ارائه نمی‌دهد، اما از نظر کیفیت تصویر، سنسورهای دوربین دیجیتال در وضعیت نسبی توقف واقفانه‌ای قرار دارند. چیپ‌های جدیدتر برای نرخ عکاسی و پیگیری سریعتر خواندن می‌کنند اما تنها به اندکی در مواقع کم نور مزیت دارند.

 

RF 28mm F2.8 STM, f/5.6, 1/100-second, ISO 100

سنسور تصویر از مقدار ISO 100 (برای استفاده در نور روشن) شروع شده و تا مقدار ISO 12800 در دامنه اصلی خود قابل استفاده است. مقدار ISO 25600 به عنوان یک تنظیم توسعه‌یافته وجود دارد، اما به طور پیش‌فرض غیرفعال است و هرگز گزینه‌ای برای حالت ISO خودکار نیست. از جعبه، حداکثر ISO خودکار 6400 است، اما می‌توانید آن را از طریق منو به 12800 افزایش دهید.


آیا شما هم در دو جلسه کلاس رایگان آموزش منوهای دوربین R100 که در آموزشگاه عکاسی ایده‌آل دوربین دایر می‌شود ، شرکت کرده اید؟


منتظرم که بیشتر کسانی که دوربین R100 را دریافت می‌کنند، به عکس‌های JPG ویژه بمانند که از دوربین آماده به اشتراک‌گذاری خارج می‌شوند. کیفیت تصویر در ISO 100 بهترین است، اما جزئیات در ISO 6400 نمایان می‌شود و رنگ‌ها درست تا این مقدار هستند. ممکن است در مرز بالایی مقدار ISO یک کمی دانه‌دانه ببینید و نتایج در ISO 12800 و 25600 نرم و آهسته به نظر می‌آید.

 

RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, 23mm, f/5.6, 1/400-second, ISO 100

 

اگر از ویرایش تصاویر خود خودداری نمی‌کنید، تلاش کنید گزینه‌های عکاسی Raw را امتحان کنید. دوربین R100 دو گزینه دارد: Raw بدون فشرده‌سازی و Raw فشرده (C Raw). فرمت C Raw به همچنان امکان تنظیم نورپردازی و رنگ به سلیقه را به رغم اندازه‌های کوچکتر فایل فراهم می‌کند. من از Adobe Lightroom Classic، نرم‌افزار ویرایش تصویر معمولی ما برای بررسی دوربین‌ها، برای پردازش تصاویر C Raw از R100 با موفقیت زیادی استفاده کردم.

سنسور دوربین دارای هیچ گونه نوع استابیلایزر ندارد، اما تا کنون تمام لنزهای زوم RF-S کانن این ویژگی را دارا هستند. استابیلیزیشن تصویر در بدن (IBIS) روی دوربین‌های گرانتر به طور معمول شایع‌تر است، اما دوربین نسبتاً مقرون به‌صرفه Olympus E-M10 Mark IV (699.99 دلار) این ویژگی را ارائه می‌دهد. E-M10 که از سنسور Micro Four Thirds استفاده می‌کند، از تکنولوژی تصویربرداری قدیمی‌تری مانند R100 استفاده می‌کند اما چند ویژگی محاسباتی اضافی مانند برای عکس‌های طولانی‌تر را پشتیبانی می‌کند.

 


در مورد ویدیو، دوربین R100 دارای ابزارهای محدودی است. این دوربین در کیفیت 4K ضبط می‌کند، اما تنها با سرعت 24 فریم در ثانیه، با فوکوس کنتراستی کندتر و با یک برش سنگین که پوشش زاویه دید گسترده را محدود می‌کند. اما در کیفیت 1080p، فوکوس سریع و بی‌صدا است، بدون برشی وجود دارد، و گزینه‌های 24، 30 یا 60 فریم در ثانیه در دسترس هستند. R50 ارتقاء مناسبی برای ایجادکنندگان ویدیو است که هنوز به یک بدن کوچک احتیاج دارند، زیرا از فیلم‌برداری با کیفیت 4K30 با استفاده از عرض کامل سنسور پشتیبانی می‌کند. ولگرها همچنین باید به دوربین‌های ویدیو متمرکز Nikon Z 30 یا Sony ZV-E10 نگاه کنند که میکروفون‌های عالی و صفحه نمایش قابل پیچاندن عرضه می‌کنند.


تعمیر دوربین R100 به دلیل نیاز به قطعات اورجینال تنها در توسط نماینده اصلی خدمات پس از فروش Canon در ایران  (شرکت ایده‌آل دوربین) انجام می‌شود، لذا از تحویل این دوربین به دیگر مراکز تعمیری که نشانی از نمایندگی رسمی کانن ندارند ، پرهیز کنید


این دوربین برای کسانی است که قصد دارند عکاسی را شروع کنند ، اما فضایی برای رشد و ترقی آنها در رشته عکاسی ندارد

دوربین Canon EOS R100 به دلیل نام خانوادگی معروف خود و قیمت جذابی که دارد، جذابیت‌های گسترده‌ای دارد. با این حال، این دوربین در واقعیت چیز جدیدی به این دسته از دوربین‌ها نمی‌آورد، زیرا بر اساس تکنولوژی‌های سال‌های قبلی ایجاد شده است. کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد، اما عدم وجود صفحه لمسی و محدودیت‌های ویدیویی آن باعث می‌شود که برای خالقان جوانی که می‌خواهند اولین دوربین اختصاصی خود را خریداری کنند، تبلیغ سختی باشد. در مورد جایگزین‌ها، دوربین قدیمی Panasonic Lumix G7 تعداد پیکسل‌های بیشتری را ارائه نمی‌دهد، اما شامل صفحه لمسی است، ویدیوی 4K بهتری دارد و اغلب با یک لنز به قیمت مشابهی که دوربین کانن عرضه می‌شود. اگر بتوانید بیشتر پول صرف کنید، EOS R50 اندازه مشابهی دارد، اما دارای تکنولوژی تصویربرداری به‌روزتری و صفحه لمسی قابل پیچاندن است.