بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

نکات احتیاط استفاده از کارت حافظه دوربین :

نکات احتیاط استفاده از کارت حافظه دوربین :

کارت حافظه و به طور کلی قسمت کارتخوان دوربین از مهمترین و حساس ترین قسمت های آن به شمار می روند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در رابطه با این بخش ها، یکی از آسیب پذیر ترین قسمت های موجود در دوربین های عکاسی به شمار آورده می شوند .

دراین مطلب برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که با توجه و رعایت آنها احتمال بروز آسیب در قسمت کارتخوان و کارت حافظه دوربین به نحو موثری کاهش داده می شود .

نصب و خارج نمودن کارت حافظه

نصب و خارج نمودن کارت حافظه

برای این دوربین شما می توانید از کارت های حافظه SD,SDHc و یا SDXC استفاده نمایید . کارت های حافظه از نوع SDHC یا SDXC به همراه UHS-I را نیز می توان مورد استفاده قرار داد . تصاویر ثبت شده با این دوربین بر روی کارت حافظه ذخیره سازی می شوند.

اطمینان حاصل نمایید که کارت حافظه در وضعیت قفل شده نباشد . ضامن کارت حافظه را به سمت بالا قرار دهید تا قادر به ثبت یا پاک کردن تصاویر از آن باشید

بیرون آوردن کارت حافظه

بیرون آوردن کارت حافظه

 

1- درپوش محل قرار گیری کارت حافظه را باز کنید.

دوربین را خاموش کنید .                                                  

بعد از خاموش شدن لامپ وضعیت دسترسی دوربین درپوش کارت حافظه را باز کنید

در صورت نمایش عبارت [Recording …] درپوش کارت حافظه را ببندید .

 

2 – خارج نمودن کارت حافظه

کارت حافظه را به ارامی به سمت داخل فشار دهید و سپس اجازه دهید تا از محل خود بیرون بیاید .

کارت را در جهت مستقیم بیرون بکشید و سپس درپوش محل کارت حافظه را ببندید .

نکته بسیار مهم :

روشن بودن یا چشمک زدن چراغ دسترسی دوربین بدین معنا است که دوربین در حال خواندن یا ثبت تصاویر و فیلم ها بر روی کارت حافظه می باشد . در این مواقع درپوش کارت حافظه را به هیچ عنوان باز نکنید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

شرایط و عوامل زیر باعث آسیب رساندن به کارت حافظه می شوند :

بیرون کشیدن کارت حافظه در حالت روشن بودن چراغ دسترسی

خارج نمودن باتری

تکان دادن یا چرخاندن دوربین

قطع منبع نیرو یا سیم برق مستقیم

در صورت وجود عکس های قبلی بر روی کارت حافظه ، امکان آغاز شماره گذاری فایل ها از 0001  وجود نخواهد داشت

درصورت وجود اشکال یا پیغام خطا در رابطه با کارت حافظه در صفحه نمایش ، یکبار کارت حافظه را خارج نموده و مجددا وارد کنید . در صورت تداوم اشکال ، یک کارت حافظه دیگر را امتحان کنید . در صورت امکان ، تصاویر موجود بر روی کارت حافظه را به کامپیوتر انتقال دهید و سپس کارت حافظه را فرمت کنید . در این حالت ، کارت حافظه ممکن است به حالت عادی بازگردد . از دست زدن به قسمت های اتصال کارت حافظه خودداری کنید .اینکار باعث خوردگی و از بین رفتن قسمت های فلزی دارای اتصال الکتریکی خواهد شد .

کارت های حافظه چند رسانه ای (MMC) برای این دوربین قابل استفاده نخواهند بود

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

فرمت نمودن کارت حافظه

در صورت استفاده از یک کارت حافظه جدید و یا در صورت استفاده از کارت حافظه ای که با یک دوربین دیگر فرمت شده است ، کارت حافظه را مجددا فرمت نمایید .

 

زمانی که کارت حافظه فرمت می شود ؛ تمامی تصاویر و اطلاعات موجود بر روی کارت حافظه پاک می شوند . در این حالت ؛ حتی تصاویر محافظت شده نیز پاک می شوند و از این روی اطمینان حاصل نمایید که هیچ یک از تصاویر موجود در کارت حافظه ، بعد از این مورد نیاز نخواهند بود .. در صورت نیاز تصاویر و اطلاعات را به یک کامپیوتر انتقال داده و سپس کارت حافظه را فرمت کنید.

زمانی که کارت حافظه را فرمت می کنید ، تنها اطلاعات ظاهری عکس ها پاک می شوند و اطلاعات واقعی مربوط به عکس ها پاک نمی شود .در زمان فروش یا کنار گذاردن دایمی کارت حافظه به این نکته توجه داشته باشید .

برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی خود ؛ فرمت را به صورت low level انجام دهید یا اینکه کارت حافظه را به صورت فیزیکی از بین ببرید .

قبل استفاده از یک کارت Eyi-fi ابتدا نرم افزار مخصوص آنرا روی کامپیوتر نصب کنید . در مرحله بعد کارت را با دوربین فرمت نمایید . ظرفیت حافظه کارت در دوربین نسبت به ظرفیت بیان شده بر روی برچسب ممکن است کمتر باشد .این دوربین از فرمت exFAT تحت لیسانس مایکروسافت برای کارت های حافظه استفاده می کند .

در زمان پر شدن کارت حافظه دوربین در هنگام عکاسی پی در پی ، سرعت عکاسی مداوم کاهش می یابد .

منبع : نمایندگی تعمیر دوربین کانن