بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

نکاتی بسیار مهم در رابطه با تعمیر و نگهداری از دوربین

 

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

هیچ چیز برای یک عکاس دیجیتال ناامید کننده تر از از دست دادن یک یک موقعیت در زمان عکاسی ؛ به دلیل نقص تجهیزات نیست. برای کمک به جلوگیری از بروز این نا امیدی ، در این مطلب نسبتا طولانی  ؛  مراحل مهم و اساسی را برای تعمیر و نگهداری به همراه نکاتی برای مقابله با شرایط اضطراری غیر منتظره را  ارائه می دهیم .

 

مصرف باتری را کاهش دهید

 

بدون وجود نیروی کافی باتری دوربین شما حتی روشن نمی شود ، چه رسد به عکس گرفتن ،. بنابراین راهنمای کاربری دوربین خود را به دقت  بررسی کنید تا اطلاعات مربوط به وضعیت باتری را در آن  مشاهده نمایید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

علامت ها و نماد های مرتبط با نمایش وضعیت باتری دوربین را به خوبی فرا بگیرید و نسبت بهمیزان پر یا خالی بودن باتری خود با استفاده از علامت های مخصوص نمایش آن در قسمت های مختلف دوربین ؛ به خوبی آشنایی داشته باشید .

غیرفعال کردن یا محدود کردن دو مصرف کننده بزرگ انرژی  در درون دوربین یعنی قسمت های مانیتور و فلاش از جمله نکاتی است که به مصرف بهینه باتری توسط دوربین کتک می کند.

 ویزور  الکترونیکی نیز می تواند منبع اصلی مصرف انرژی دوربین به شمار آید ، اگرچه میزان تخلیه باتری توسط  از  یک مدل به مدل دیگر ممکن است متفاوت باشد .

یکی دیگر از امکانات داخلی دوربین که به مصرف باتری بسیار زیادی نیاز دارد ؛  سیستم فوکوس اتوماتیک است ، به خصوص هنگامی که از فوکوس خودکار مداوم استفاده می کنید.

 اما اگر دوربین شما فوکوس دستی را ارائه نمی دهد یا سوژه شما خیلی سریع حرکت می کند که امکان استفاده از فوکوس دستی وجود ندارد ؛ بنابراین چاره ای به جز استفاده از حالت فوکوس خودکار برای شما باقی نمی ماند .

خاموش کردن تثبیت کننده تصویر  ( استابیلایزر ) - ویژگی ای که برای جبران مقدار کمی از لرزش دوربین طراحی شده است - می تواند در برخی موارد بار مصرف باتری دوربین را کم کند.

کتابچه راهنمای دوربین یا لنز خود را بررسی کنید تا بدانید که آیا  استفاده از این امکان در دوربین شما وجود دارد  یا خیر.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 در صورت وجود استابیلایزر ؛ در زمان عکاسی با دوربین روی دست ؛ آنرا روشن کنید تا بتوانید عکسهایی با جزئیات بیشتر و بهتر را به دست آورید . اما زمانی که دوربین بر روی سه پایه قرار دارد و یا در زمان قرار دادن دوربین بر روی یک سطح ثابت ؛ استابیلایزر دوربین خود را خاموش کنید ؛ تا مصرف باتری آن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد .

نکته نهایی در این رابطه آن است که  ، اگر دوربین شما GPS و Wi-Fi را ارائه می دهد ، آن ویژگی ها را نیز خاموش کنید تا مصرف باتری به مقدار زیاد تری کاهش یابد .

اکثر دوربین ها با غیرفعال کردن خودکار مانیتور و سایر ویژگی ها و عملکرد های مصرف کننده باتری  ؛ پس از یک دوره عدم فعالیت ، انرژی باقی مانده در درون باتری را به نحو موثری ذخیره میکنند.

در بسیاری از دوربین های مدرن و پیشرفته امروزی ؛ زمان خاموش شدن عملکرد  های خودکار دوربین ؛ قابل تنظیم است و با استفاده از تنظیمات داخلی دوربین ؛ این زمان ها را می توان افزایش و یا کاهش داد .

باتری ها در هنگام سرمازدگی سریعتر از بین می روند ، بنابراین وقتی عکس نمی گیرید ، تمام تلاش خود را برای گرم نگه داشتن دوربین انجام دهید.

البته بهترین برنامه این است که همیشه یک باتری یدکی حمل کنید .

در زمان استفاده از دوربین هایی که بدنه بزرگتری دارند ؛ استفاده از گریپ باتری توصیه می شود . این ابزار وسیله ای است که به صورت جانبی بر روی دوربین نصب شده و یک یا دو باتری بیشتر را به سیستم نیروی دوربین اضافه می کند .

 

محافظت از کارت های حافظه دوربین

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برای نگه داشتن کارت های حافظه در حالت کار مناسب و اطمینان از ایمنی عکس هایی که در آنها قرار دارد ، اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

     از دست زدن به قسمت های فلزی کارت حافظه  خودداری کنید.

     قبل از وارد نمودن یا خارج نمودن باتری در دوربین  ، آنرا را خاموش کنید.

در زمان وارد نمودن کارت حافظه CF به درون دوربین ؛ دقت بسیار بیشتری انجام دهید .

     مراقب خطرات زیست محیطی باشید.

     کارت های اضافی را به درستی نگهداری کنید.

     سوئیچ قفل موجود در کارتهای SD و برخی از کارتهای CF  را بررسی کنید.

کارت حافظه را در درون قاب مخصوص آن نگهداری نمایید .

 

 

لنزها را در یک محیط محافظت شده تعویض کنید

اگر صاحب یک دوربین با قابلیت تعویض لنز هستید ، هنگام تعویض لنزها مراقب باشید ، زیرا این مورد برای محافظت از قسمت های داخلی بدنه دوربین ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد .

 هنگامی که لنز را وصل می کنید ، دوربین را کمی به سمت پایین قرار دهید. با انجام این کار می توان از ورود گرد و غبار به داخل بدنه دوربین ممانعت می توان نمود .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

هنگام عکسبرداری در فضای باز ، دوربین شما در طول این عمل در معرض خطر بیشتری قرار دارد ، بنابراین سعی کنید در حین تعویض لنز راهی برای پناه دادن به دوربین پیدا کنید.

در زمان های عکاسی در فضای باز ؛ عمل تعویض لنز را در یک محدوده کاملا امن و محافظت شده انجام دهید . در صورتی که هیچ پناهگاهی وجود ندارد ؛ از لباس خود برای محافظت از لنز و دوربین استفاده کنید .

 

با دقت تمیز کنید

 

گرد و غبار ، شن های دریا ، ذرات خاک و قطرات باران فقط برخی از موادی هستند که می توانند هنگام فرود در جلوی لنز ، تصاویر شما را خراب کنند. مانیتور و صفحه ال سی دی  دوربین نیزدراثر این عوامل  به راحتی خراب می شود . در زمان کار با صفحه نمایش لمسی ؛ باقی ماندن اثر انگشت روی صفحه نمایش دوربین ؛ یک امر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد .   

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تمیز کردن هر دو مؤلفه در صورت استفاده از ابزارها و تکنیک های مناسب ایمن و آسان است. با استفاده از یک دمنده هوا یا یک برس نرم و سبک ، که معمولاً در فروشگاه های دوربین موجود است ، ذرات بزرگ گرد و غبار یا خاک را از بین ببرید. سپس با پارچه میکرو فیبر تمیز یا ماده دیگری که برای استفاده به همراه  دوربین طراحی شده است لنز یا سطح مانیتور را به آرامی  پاک کنید.

 

نرم افزار داخلی  دوربین را به روز کنید

این نرم افزار ویژه به طور دائمی در دوربین شما زندگی می کند ، بسیاری از عملکردها و تنظیمات داخلی دوربین با استفاده از آن هماهنگ می شوند.

، سازندگان دوربین برای رفع مشکلات جزئی مرتبط با دوربین های عکاسی ، هر از چند گاهی سیستم عامل را به روز می کنند ، و این امر به طور کلی باعث می شود تا دوربین شما بهتر عمل کند. بعضی اوقات این تغییرات جزئی هستند ، اما بعضی اوقات مشکلات و خطاهای بسیار جدی به استفاده از به روز رسانی نرم افزار داخلی دوربین ؛  برطرف می کنند.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برای بهره مندی از این به روزرسانی ها ، شما باید فایلهای نرم افزار جدید دوربین خود را از وب سایت سازنده دوربین خود بارگیری کرده و آنها را روی دوربین خود نصب کنید.

به طورکلی توصیه میشود  که هر سه ماه یکبار به سادگی صفحه پشتیبانی دوربین سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک به روزرسانی مهم سیستم نرم افزار داخلی دوربین را از دست ندهید. در مورد نحوه نصب سیستم عامل در وب سایت دستورالعمل هایی پیدا خواهید کرد.

 

از گرما به سرما (و برعکس) به آرامی بروید

یک دوربین دیجیتالی تقریباً رایانه ای با لنز است و مانند هر دستگاه الکترونیکی ، برای مقابله با سرما یا گرمای بسیار شدید  محیط اطراف ؛  طراحی نشده است.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

بنابراین این مراحل ایمنی را انجام دهید:

    اجازه ندهید که دوربین شما در معرض سرمای بسیار شدید قرار بگیرد . سرمازدگی شدید باعث می شود عملکردهای مکانیکی مختلفی در دوربین شما منجمد شود. اگر لازم است تا در یک محیط سرد عکاسی کنید ، تا زمانی که آماده استفاده از آن نباشید ، دوربین را در درون کیف مخصوص آن حفظ کنید.

    گرمای شدید نیز می تواند به دوربین شما نیز آسیب برساند و به طور خاص گرمای بسیار شدید هوا موجب بروز آسیب های شدید در صفحه ال سی دی دوربین می شود. گرمای بسیار شدید موجب تاریک شدن صفحه ال سی دی و یا حتی موجب خاموش شدن آن خواه شد .  در صورت بروز این اتفاق  ، کافیست دوربین خود را به مکانی خنک تر منتقل کنید.

 

    از تغییرات سریع دما خودداری کنید.

 تغییر شدید  دما ، برای دوربین شما بسیار مضر است. برای به حداقل رساندن این مسئله ، ازعایق بندی مناسب  در کیف حمل و نقل دوربین خود استفاده کنید .  هنگامی که به مقصد خود رسیدید ، برای مدت زمان کوتاهی  دوربین خود را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید ؛  تا بتواند با تغییر دما مطابقت داشته باشد.

 

دوربین خود را خشک نگه دارید

آب - به خصوص آب شور – موجب بروز اسیب های بسیار شدید در قسمت مدار دوربین شده و  قسمت های فلزی داخلی دوربین را به راحتی از بین می برد .

 چند قطره باران احتمالاً مشکل بزرگی ایجاد نمی کند ، اما قرار گرفتن در معرض آب زیاد می تواند موجب مرگ دوربین شما شود. حتی مدلهایی که به وضوح مقاوم در برابر آب طراحی شده اند محدودیت های خود را دارند.

در صورت ورود اتفاقی آب یا رطوبت به درون بدنه دوربین ؛  ابتدا از یک پارچه نرم برای خشک کردن قسمت بیرونی دوربین استفاده کنید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

سپس باتری ها و کارت حافظه را بردارید - سعی کنید هیچ دکمه دوربین را در این فرآیند فشار ندهید - و دوربین را در محلی گرم قرار دهید که در اسرع وقت خشک شود.

در برخی موارد  ، پس از گذشت زمان و تبخیر آب و رطوبت ، دوربین دوباره زنده می شود. اگر اینطور نیست ، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا ببینیم آیا می توان کارهای بیشتری انجام داد یا خیر.

 

سنسور دوربین  را تمیز کنید

سنسور تصویر بخشی از دوربین شما است که نور را جذب می کند و آن را به یک تصویر دیجیتال تبدیل می کند.

اگر گرد و غبار ، یا هر ذرات خارجی دیگر روی سنسور قرار بگیرد ، می تواند به عنوان نقاط کوچک روی عکس های شما نمایان شود. لکه های سنسور تصویر اغلب در آسمان یا در مناطق روشن و شفاف یک تصویر قابل مشاهده هستند ، اما تقریباً در هر نقطه مشاهده می شود

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

بیشتر دوربین ها دارای سیستم تمیز کردن داخلی هستند که به منظور حذف هرگونه لکه های روی سطح  سنسور طراحی شده است.

به طور معمول تنظیمات پیش فرض دوربین به گونه ای است تا با  هر بار روشن یا خاموش کردن دوربین ، چرخه تمیز کردن خودکار سنسور  را انجام دهد. همچنین با انتخاب گزینه ای در درون منو تنظیمات ممکن است بتوانید چرخه تمیز کردن خودکار سنسور  را در مواقع دیگری انجام دهید.

 

اگر مکانیسم های تمیز کردن داخلی دوربین این کار را انجام نمی دهند ، دوربین خود را به تعمیرگاه دوربین ببرید تا سنسور به صورت دستی تمیز شود.

برای دوربین هایی که لنزهای قابل جابجایی دارند ، می توانید محصولاتی را پیدا کنید که به شما کمک کند این کار را خودتان انجام دهید ، اما این یک عمل ظریف است و در صورت عدم دقت ، می توانید به راحتی به سنسور آسیب بزنید.

 

ضبط اثبات مالکیت

هنگامی که یک دوربین جدید ، لنز یا سایر تجهیزات گران قیمت جدید دریافت می کنید ، اطلاعات گارانتی درخواست شده توسط سازنده را پر کرده و ارسال کنید.

اگرچه این مرحله برای به دست آوردن خدمات گارانتی در اکثر موارد از نظر فنی لازم نیست ، اما سازنده را قادر می سازد تا شما را از هرگونه به روزرسانی یا به روزرسانی سیستم عامل آگاه کند.

این روزها معمولاً می توانید اطلاعات خود را از طریق اینترنت ارسال کنید ، اما برخی از تولید کنندگان هنوز کارت های ثبت نام از طریق پست را ارائه می دهند.

 

همچنین از هر قطعه تجهیزات ، از جمله بسته های نزدیک سری سریال محصول و شماره مدل ها (معمولاً در پایین دوربین ها) ، چند تصویر بگیرید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

آن عکس ها را چاپ کنید و آنها را با رسید خرید خود نگه دارید. به این ترتیب ، اگر تجهیزات شما به سرقت رفته و بعدا توسط نیروی انتظامی کشف می شود ، می توانید ثابت کنید که این دوربین متعلق به شما است.

البته این اطلاعات در دریافت مطالبه بیمه ای که در صورت بروز آتش سوزی ، سیل یا سایر خسارت هایی که در تجهیزات شما خراب می کند نیز کمک می کند.

 

برای نجات عکس های از دست رفته از نرم افزار بازیابی تصویر استفاده کنید

دیر یا زود برای همه اتفاق می افتد: شما به طور تصادفی یک تصویر مهم را پاک می کنید - یا بدتر ، یک پوشه کامل و پر از تصاویر. هنوز وحشت نکنید - ممکن است بتوانید آن تصاویر را پس بگیرید.

قدم اول: عکاسی را متوقف کنید. اگر عکس دیگری بگیرید ، ممکن است نتوانید پرونده های حذف شده را نجات دهید.

اگر باید فرایند عکاسی را ادامه دهید و کارت حافظه دیگری نیز دارید ، کارت دیگری را جایگزین کنید. بعدا می توانید با کارت مشکل کار کنید.

وقتی آماده بازیابی تصاویر خود هستید ، یک برنامه بازیابی فایل نصب کنید. می توانید چندین برنامه خوب را بصورت آنلاین پیدا کنید و برخی از کارتهای حافظه حتی با یک برنامه بازیابی تصویر روی کارت نیز همراه هستند.

برای کار با برنامه های ریکاوری ، رایانه شما باید بتواند به کارت حافظه دوربین دسترسی داشته باشد ، گویی این کارت یک درایو معمولی روی سیستم است.

 اگر وقتی دوربین آن را به رایانه وصل می کنید ، دوربین شما به عنوان درایو نشان داده نمی شود ، باید دستگه کارت خوان بخرید.