بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

5 نکته برای محافظت از دوربین

 

اگرچه دوربین های دیجیتالی امروزه قطعات سخت افزاری کاملاً قابل اعتمادی  هستند ، اما در هر صورت این ابزار های الکترونیکی نیز در نهایت روزی خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.  در برخی از موارد ؛ خرابی دوربین به سبب اشتباهاتی در خط تولید آن اتفاق می افتد که دراین شرایط از شرایط مندرج در برگه گارانتی آن می توان استفاده نمود . اما در بیشتر مواقع ، خرابی دوربین  به دلیل خطای کاربر و عدم نگهداری دوربین در یک وضعیت صحیح و مناسب  ، به وجود می آید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن مطالبی را ارایه می دهد که در صورت استفاده از آنها ؛ قادر خواهید بود تا دوربین خود را در بهترین شرایط حفظ و نگهداری نمایید .

 

از ورود شن و گرد و غبار به درون دوربین جلوگیری نمایید .

هنگام تمیز کردن ذرات خاک و شن و ماسه از دوربین دیجیتال خود کاملا مراقب باشید .  

برای تمیز کردن ماسه ها از جریان هوای شدید یا تحت فشار استفاده نکنید ، زیرا در این شرایط ممکن است ذرات گرد و غبار یا شن را به داخل دوربین هدایت کنید .

دوربینهای ارزان قیمت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار  از یک بدنه مقاوم برخوردار نیستند ، و این باعث می شود تا شن و گرد و غبار به نحو آسانتری وارد بدنه این دوربین ها شده  و باعث آسیب شوند.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 برای جلوگیری از  بروز این مشکل ، شنو گرد و غبار را به آرامی از درون دوربین خارج کنید . هنگام عکسبرداری در یک روز بادی در ساحل ، در محلی کاملا مطمئن قرار داشته باشید اطمینان حاصل نمایید که شنو گرد و غبار به درون بدنه دوربین شما راه نمی یابند .

 

مایعات را از دوربین خود دور کنید.

 سعی کنید تمام مایعات را از دوربین دور نگه دارید ، مگر اینکه از یک دوربین کاملا ضد آب استفاده کنید. دوربین ها مانند هر قطعه الکترونیکی هستند و در اثر ورود بیش از حد رطوبت؛  می توانند آسیب ببینند.

 

از لمس لنز و LCD خودداری کنید.

روغن های موجود در پوست شما می توانند لنز و LCD را لکه دار کنند و درنهایت باعث آسیب دائمی می شوند. در هر زمان و در صورت مشاهده اثر انگشتان بر روی صفحه نمایش دوربین و را بر عدسی لنز ؛ هر چه سریعتر لنز و ال سی دی را با یک پارچه میکرو فیبر تمیز کنید .

لنز را از تابش مستقیم نور خورشید دور کنید.

به خصوص در زمان استفاده از  دوربین های  DSLR  ؛ لنزهای دوربین خود را به مدت طولانی و مستقیماً در آفتاب قرار ندهید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تابش نور خورشید از طریق لنز دوربین می تواند به سنسور تصویر آسیب برساند یا حتی در برخی از موارد ممکن است موجب بروز آتش در درون بدنه دوربین شود.

با دقت از مایعات تمیز کننده استفاده کنید.

از استفاده بیش از حد مایع تمیز کننده به همراه دوربین خودداری کنید. به غیر از لکه های سرسخت و مقاوم که ضرورتا با استفاده از مایع تمیز کننده مخصوص برطرف می شوند  ، در سایر شرایط و در حالت عادی  دوربین را با یک پارچه میکرو فیبر خشک تمیز کنید. در صورت نیاز به مایع ، به جای اینکه مستقیماً  آنرا روی دوربین قرار دهید ، چند قطره مایع را روی پارچه خشک بریزید و سپس پارچه را روی سطح بدنه دوربین بکشید .  به جای محلول یا مایع تمیز کننده مخصوص ؛ از آب نیز می توان استفاده کرد .

کیف دوربین را تمیز کنید .  

خاک و شن داخل کیف دوربین شما می تواند به دوربین شما آسیب برساند ، بنابراین برای تمیز نگه داشتن و محافظت از دوربین خود ، حتما به طور مرتب کیف دوربین خود را تمیز نموده و خاک و گرد و غبار را از درون آن بیرون بریزید. .

 

مراقب دما باشید

اگر چه برخی از دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تغییرات دما مقاوم باشند ، اما اکثر دوربین ها اینگونه نیستند. دوربین خود را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

همچنین  جایی که درجه حرارت به سرعت می تواند از 100 درجه فارنهایت فراتر رود نیز برای دوربین شما خطرناک خواهد بود . کاهش شدید دمای هوا نیز موجب از بین رفتن ال سی دی و صفحه نمایش دوربین خواهد شد و از این روی در شرایط دمای هوای بسیار سرد نیز ؛ از دوربین خود با دقت بیشتری مراقبت نمایید .

از بندهای گردن و حلقه های مچ دست استفاده کنید.

مسلماً ، بسیاری از نکات تعمیر و نگهداری "پیشگیرانه" هستند ، اما حتماً در هر زمان ممکن  از  بند گردن و حلقه های مچ دست خود در دوربین خود استفاده کنید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 

در زمان راه رفتن در محیط های لغزنده و یا در هنگام عکاسی در محیطی شبیه به کناره استخر  در صورت از دست رها شدن دوربین ؛  بندها می توانند دوربین شما را از سقوط بالقوه فاجعه بار نجات دهند.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

دوربین را به درستی نگهداری کنید.

 اگر قرار نیست چند ماه از دوربین خود استفاده کنید ، حتما لازم است تا آن را در یک محیط با رطوبت کم و خارج از نور مستقیم خورشید  نگهداری نمایید .. علاوه بر این ، سعی کنید باتری دوربین را از آن خارج نموده و در ظرف مخصوص باتری نگهداری کنید. خارج کردن باتری از دوربین ؛ احتمال خوردگی قطعات داخل محفظه باتری را به میزان زیادی کاهش می دهد  .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

تعمیرات دوربین , فرایندی سخت و پیچیده است و در اکثر موارد قطعات یدکی دوربین  های عکاسی ( کانن ) بسیار گران قیمت هستند . با به کارگیری نکات ایمنی و دقت در نگهداری دوربین ؛ تا حد امکان از بروز آسیب در دوربین جلوگیری نموده و نیاز به تعمیر دوربین خود را کاهش دهید  .

در هر شرایط ؛ اگر دوربین شما نیاز به تعمیر پیدا کرد ؛ در سریعترین زمان ممکن به تعمیرگاه دوربین مراجعه نمایید و از انجام هرگونه دستکاری اضافی در دوربین خود خودداری کنید.

منبع : نمایندگی کانن ایران

تهیه و تدوین : نمایندگی تعمیر دوربین کانن