بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

سرعت لنز چیست ؟

 

در بسیاری از مقالات عکاسی (سرعت لنز ) یکی از اصطلاحات پر کاربرد است و برخی از لنز های تولید شده از سوی کمپانی کانن را به عنوان لنز های سریع معرفی می نماییم . به طور معمول سرعت لنز ؛ واژه ای است که برای اشاره به نوع دیافراگم آن لنز مورد استفاده قرار می گیرد و یک لنز سریع به طرو معمول لنزی است که از یک دهانه دیافراگم نسبتا باز در طول زمان عکاسی برخوردار باشد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

به عنوان مثال لنز کانن EF24mm f/2.8 را یک لنز با سرعت متوسط به شمار می آوریم اما لنز کانن یک لنز پر سرعت محسوب می گردد . لنز کانن EF50mm f/1.8 II نیز دارای سرعت متوسط است اما لنز کانن EF50mm f/1.4 USM یک لنز سریع است .

در میان لنز های سوپر تله فتو لنز هایی با فاصله کانونی 300mm یا بیشتر که دارای دیافراگم f/2.8 هستند ؛ لنز هایی با سرعت بالا به شمار آورده می شوند .

 

در لنز های زوم ؛ به دلیل وجود تعداد زیادی از عناصر مختلف در درون بدنه لنز ؛ طراحی یک لنز زوم سرعت بالا فرایندی دشوار و پیچیده به شمار می آید و به طور کلی در این دسته از لنز ها حتی دیافراگم f/3.5 نیز موجب به وجود آمدن یک لنز سریع خواهد شد . لنز کانن EF16-35mm f2.8L II USM و EF24-70mm f2.8L II USM از جمله لنز های زوم ساخت کانن هستند که در رده لنز  های سرعت بالا نیز قرار داده می شوند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

موتور لنز :

 

در مقایسه با بسیاری از لنز های اولیه و ابتدایی ؛ لنز های سری EF از کمپانی کانن فاقد حلقه مخصوص برای تنظیم دیافراگم هستند و در زمان استفاده از این لنز ها ؛ تنظیم دیافراگم را با استفاده از تنظیمات داخلی دوربین می بایست انجام داد . در این شرایط یک پالس الکتریکی از از دوربین به اتصال دهنده های لنز به بدنه دوربین ارسال می شود . این پالس توسط قسمت الکترومغناطیسی دیافراگم دریافت شده و موتور چند مرحله ای آن دستور ارسال شده توسط این پالس را دریافت نموده و دیافراگم لنز را بر اساس آن تنظیم می نماید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در درون هر لنز یک موتور ثاویه نیز وجود دارد که فرایند تنظیم فوکوس خودکار را بر عهده می گیرد . با توجه به نوع لنزهای موجود در بازار ؛ انواع مختلفی از موتور های اتوفوکوس وجود دارند اما یکی از برترین این موارد موتور اتوفوکوس USM است که در لنز های پشرفته سری L از کمپانی کانن مورد استفاده قرار می گیرد .

 

در این نوع از لنز های پشرفته ساخت کانن ؛ نیروی گردشی از یک انرژی لرزشی اولتراسونیک به دست آمده و از آن برای به حرکت در آوردن موتور لنز استفاده می شود . در حال حاضر دو نوع موتور Micro USM و Micro USM II در لنز های کانن مورد استفاده قرار می گیرند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در برخی از نخستین انواع لنز های سری EF از موتور AFD استفاده می شده است . این یک موتور بسیار کوچک بود که به راحتی در درون بدنه کوچک لنز ها قرار داده می شد .

 

به طور کلی لنز های USM از سرعت عملکرد بالاتری در مقایسه با لنز های AFD برخوردارند و البته با قیمت بالاتری نیز عرضه می شوند .

 

منبع : نمایندگی تعمیر دوربین کانن