بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

تفاوت کانن EOS R5 و سونی a7R V

 

 Canon EOS R5 و Sony A7R V از نظر مشخصات و ویژگی های اصلی با یک قیمت مشابه شباهت های بسیار زیادی دارند، بنابراین این سوال برای شما پیش می‌‌آید که کدام یک را بهتر است انتخاب کنید؟ تیم بخش IT سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین برای شما این مقاله مقایسه دقیق بین دو دوربین کانن R5 و سونی a7R V را تهیه کرده تا برای خرید بهترین دوربین بدون آینه فول فریم، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 

سنسور

 

 

 

Canon EOS R5 دارای یک سنسور سیموس CMOS 45 مگاپیکسلی است در حالی که A7R V دارای 61 مگاپیکسل است که به آن برتری بیشتری در وضوح خارج شده می‌دهد. با این حال، تشخیص تفاوت بین این دو در دنیای واقعی سخت است، مگر اینکه چاپ های بزرگ انجام دهید یا بسیار زیاد بر روی آن زوم کنید. به هر حال این 16 مگاپیکسل اختلاف ممکن است برای برخی از عکاسان حرفه ای ارزش جمع آوری پول و پرداخت هزینه بیشتری را داشته باشد.

 

تعمیر سنسور دوربین سونی آلفا و کانن از جدید ترین محصولات خود تنها در ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنزهای سونی و کانن انجام می‌شود.

 

سرعت ISO

 

 

 

درباره دوربین Sony A7R V محدوده حساسیت اصلی ایزو آن 100-32000 است که تا ایزو 50-102400 افزایش می‌یابد. دوربین عکاسی Canon R5 نیز دارای محدوده ایزو 160-51200 است که به طور مشابه تا ایزو 50-102400 افزایش می‌یابد.

 

برای یادگیری نحوه کار با دوربین عکاسی سونی و کانن به صورت حرفه ای به کلاس های آموزش رایگان و تخصصی سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین مراجعه و ثبت نام کنید.

 

 

Pixel Shift Multi Shooting

 

 

 

Sony A7R V دارای یک حالت عکاسی چند شات ویژه است که در آن 16 عکس مختلف می گیرد که می تواند با استفاده از نرم افزار Imaging Edge Desktop ترکیب شود و یک تصویر 241 مگاپیکسلی تولید کند.

علاوه بر این، نسخه جدیدی از برنامه Imaging Edge Desktop سونی که همزمان با A7R V منتشر می‌شود، می‌تواند به طور خودکار حرکات کوچک را در ۱۶ تصویر، مانند برگ‌های درختان یا افراد، شناسایی و تصحیح کند. این باید تا حد زیادی گسترش یابد که کجا و چه زمانی می‌توانید حالت Pixel Shift Multi Shooting را اجرا کنید.

 

 

ویدئو

 

 

 

A7RV  می تواند 8K/24p  و 4K/60p با برش متوسط ​​1.2 xبا کیفیت 10bit 4:2:2  ضبط کند. همچنین ضبط K/30/25/24p 4 و 1080 p /120 بدون برش را ارائه می دهد.

سایر ویژگی های ویدیویی جدید پشتیبانی شده توسط A7R V شامل خروجی 16 بیتی RAW، نمایه S-Cinetone، جبران تنفس، نقشه فوکوس و تثبیت Active+ است.

 

 

Canon R5 فیلمبرداری داخلی 8K بدون برش را با وضوح K8.2 تا p30 در Canon Log 4:2:2 10 بیتی (H.265)    یا 4:2:2 10 بیتی HDR PQ (H.265) ارائه می دهد. ، علاوه بر ویدیوهای4K  بدون برش تا 120p.

Canon R5  همچنین می‌تواند به صورت داخلی تا ۱۲ بیت RAW فیلمبرداری کند.

هنگام عکاسی 8K/30p  و 4K/60p ، EOS R5 می تواند تا 20 دقیقه قبل از داغ شدن بیش از حد، فیلمبرداری کند، در حالی که Sony A7 V محدودیت توصیه ای 30 دقیقه ای دارد، اما ظاهراً می تواند حتی بیشتر از آن به ضبط ادامه دهد.

 

 

 

فوکوس خودکار

 

 

 

A7R V  جدید دارای 693 نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز با سنسور است که 79 درصد از قاب تصویر را پوشش می دهد.

سونی یک واحد پردازش یادگیری عمیق هوش مصنوعی را به A7RV اضافه کرده است که به آن امکان می‌دهد سوژه‌های بیشتری را نسبت به EOS R5 تشخیص دهد و در عین حال تشخیص انسان و حیوانات (پرندگان) را نیز تا حد زیادی بهبود بخشد.

برای اولین بار در هر دوربین سونی، A7R V می تواند یک انسان را از طریق ژست و همچنین چشم و صورتش تشخیص دهد. بنابراین اگر سر فرد از دوربین برگردانده شود، A7 RV همچنان بر اساس یادگیری عمیق هوش مصنوعی، سوژه را به‌عنوان انسان تشخیص می‌دهد.

تشخیص حیوانات و پرندگان در این دوربین گسترش یافته است تا A7R V بتواند چشم، سر و بدن را تشخیص دهد. همچنین در A7RV  قابلیت تشخیص هواپیما، اتومبیل، قطار و حشرات جدید است.

Canon R5  از سیستم Dual Pixel CMOS AF با 5940 نقطه تشخیص فاز مجزا استفاده می‌کند که با استفاده از انتخاب ناحیه فوکوس خودکار خودکار، قاب را تا 100٪ عمودی و افقی پوشش می‌دهد.

همچنین حالت تشخیص چهره (چشم) و توانایی تشخیص و ردیابی گربه‌ها، سگ‌ها و پرندگان و تمرکز بر روی بدن، صورت یا چشم‌های آنها را ارائه می‌دهد.

در نهایت، EOS R5 عملکرد فوکوس خودکار در نور کم بهتری دارد و می‌تواند تا EV-6  در مقایسه با EV-4 Sony A7R V فوکوس کند.

گاهی ممکن است دوربین یا لنز شما خوب فوکوس نکند که این دلیل می‌تواند علت های مختلفی مانند خرابی موتور فوکوس لنز یا خرابی سنسور باشد که در این صورت تمامی این موارد و مشابه آن ها در سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین به صورت حرفه ای قابل تعمیر است.

 

عکاسی متوالی

 

 

Canon R5 می تواند تصاویری با سرعت 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی یا 12 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی برای 170 فریم JPEG، 83 فایل RAW یا 130 فایل فشرده C-RAW ثبت کند. سرعت عکسبرداری پشت سر هم در مدل جدید A7R V با سرعت 10 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی یا الکترونیکی بسیار کندتر است، اما اندازه بافر بزرگتر از R5 است. A7R V می تواند تا 88 RAW فشرده نشده، 184 RAW فشرده JPEG، 583 RAW  فشرده یا 1000+ JPEG ضبط کند که برای یک دوربین 61 مگاپیکسلی بسیار چشمگیر است.

 

بدنه و طراحی

 

Sony A7R V  تا حد زیادی از طراحی آزمایش‌شده و آزمایش‌شده تقریباً تمام دوربین‌های قبلی سونی آلفا پیروی می‌کند. اگر خراب نشد، دوباره آن را تعمیر نکنید، به نظر می‌رسد شعار جدیدترین دوربین آلفا در بلوک است Canon R5 .از یک صفحه LCD در بالای صفحه و ترکیب دکمه Mode به جای صفحه کلید حالت عکاسی سنتی استفاده می کند. ما رویکرد دوم را ترجیح می دهیم. در غیر این صورت، بهترین رابط های کاربری DSLR و بدون آینه کانن را در یک کل منسجم با هم ترکیب می کند.

Canon EOS R5 دارای یک دستگیره بیرون زده تر و درشت تر است که ما آن را به دستگیره کوچکتر و زاویه دارتر ارائه شده توسط Sony A7R V ترجیح می دهیم.

همانطور که از یک مدل سطح حرفه ای انتظار دارید، هر دو دوربین دارای آب و هوای آب و هوا هستند.

در هر دو دوربین، مکانیزم شاتر بسته شده و در هنگام خاموش شدن توسط یک پوشش محافظت می شود.

گاهی مشاهده می‌شود که عکاسان به دلیل زیاد کارکردن با دوربین عکاسی خودشان باعث باز شدن یا شل شدن گریپ بدنه دوربین می‌شود. با این حال باز هم نیازی به نگرانی نیست زیرا تکنسین های ایده‌آل دوربین/نمایندگی تعمیر دوربین کانن و سونی چه از نظر فنی و چه از نظر بدنه دوربین شما را مثل روز اول نو می‌کنند.

 

منظره یاب

 

آلفا A7R V جدید دارای منظره یاب الکترونیکی OLED Quad-XGA با 9.44 میلیون نقطه با بزرگنمایی 0.90 برابر و نرخ تازه سازی تا 120 فریم در ثانیه است.  Canon R5  دارای یک منظره یاب الکترونیکی OLED 5.76M نقطه ای با بزرگنمایی 0.76x و نرخ تازه سازی سریع 120fps است، اما نمی تواند کاملاً مشابه با سونی باشد.

 

برخی از خدمات پس از فروش سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین شامل تعویض قاب ویزور چشمی یا تعویض شیشه منظره یاب است

 

صفحه نمایش LCD

Canon EOS R5 دارای یک پنل LCD 3.2 اینچی آشنا با وضوح 2.1 میلیون نقطه است که از زمان عرضه آن در دوربین EOS R  بدون تغییر است. این صفحه نمایش کاملاً مفصلی دارد که می تواند به طرفین چرخانده شود، به سمت جلو بچرخد و در پشت دوربین تا شود تا از آن محافظت کند. یکی از بهترین ویژگی های A7R V صفحه نمایش ال سی دی فوق العاده خوب آن است که حتی بهتر از صفحه نمایش R5 است.

 

این صفحه نمایش 3.2 اینچی با وضوح 2095K  نقطه بسیار مشابه با R5 دارد، اما بزرگترین تغییر، تطبیق پذیری کامل صفحه نمایش جدید است. این دوربین دارای یک صفحه نمایش چند زاویه ای جدید و باورنکردنی است که می تواند به طرفین چرخانده شود، به سمت جلو بچرخد، برای کمک به محافظت از دوربین، آن را در مقابل پشت آن تا کنید و در موقعیت های بسیار دیگری در بین آن قرار دهید.

 

علت خراب شدن صفحه نمایش LCD دوربین عکاسی سونی یا کانن دلایل مختلفی دارد که می‌توانید به صورت تلفنی یا حضوری از کارشناسان ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز از آن ها آگاه شوید.

 

کارت های حافظه

 

همانطور که از یک دوربین حرفه ای انتظار دارید، هر دو مدل دارای دو اسلات کارت حافظه هستند.

Canon R5از یکی برای کارت های SD نوع UHS-II با سرعت بالا و دیگری برای کارت های CFexpress نوع B بسیار سریع استفاده می کند. هر دو اسلات دوگانه Sony A1 را می توان برای کارت حافظه سازگار با SD UHS-I/II یا کارت های CFexpress Type A استفاده کرد که باعث می شود کمی همه کاره تر شود.

 

توجه داشته باشید که همیشه در هنگام جا زدن کارت های حافظه اگر کارت را برعکس یا به صورت ناهماهنگ درون کارت‌خوان جا بزنید باعث شکستگی کارت داخل آن یا خراب شدن درپوش و هرچیز مرتبط با آن می‌شوید.

 

عمر باتری

 

 

Sony A7R V دقیقاً از باتری NP-FZ100  استفاده می‌کند که تمام دوربین‌های آلفای اخیر استفاده می‌کنند، که تا 440 عکس در هنگام استفاده از منظره یاب و 530 عکس هنگام استفاده از مانیتور LCD ارائه می‌دهد.  Canon R5 از باتری LP-E6NH استفاده می کند که در دوربین R6 نیز استفاده می شود، که طول عمر 470 عکس در هنگام استفاده از منظره یاب و 490 عکس در هنگام استفاده از مانیتور LCD ارائه می دهد.

 

 

برای مطمعن شدن از اصل بودن باتری دوربین سونی A7R V یا کانن EOS R5 می‌توانید آن را به کارشناسان سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین نشان دهید تا از سلامت و اورجینال بودن باتری دوربین خود باخبر شوید.

 

قابلیت اتصال

هر دو مدل تعداد زیادی گزینه اتصال از راه دور از جمله عکسبرداری را از طریق LAN بی‌سیم یا USB که به عنوان وب کم استفاده می‌شود را ارائه می‌دهد.

 

نتیجه

این یک حالت نزدیک بین Sony A7R V و Canon EOS R5 است که اولی مگاپیکسل بیشتر، صفحه نمایش LCD و منظره یاب باورنکردنی و حالت عکاسی چند شات 241 مگاپیکسلی را ارائه می دهد، اما کانن با ویدیوهای 8K  و 4K  برش نخورده مقابله می کند. ، عکاسی متوالی بسیار سریعتر و طراحی ارگونومیک تر.

خب چه فکری می کنید؟ آیا سونی A7R V جدید را انتخاب می کنید یا  Canon EOS R5؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

 

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز