بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

ویژگی های فیلمبرداری در دوربین کانن Canon EOS R5

 

کمپانی کانن به تازگی فهرستی از ویژگی های جدید دوربین کانن Canon EOS R5 را ارایه نموده است . این ویژگی های جدید به طور عمده به توانایی هایی این دوربین در طول زمان فیلمبرداری اشاره دارند و از جمله مهمترین موارد بیان شده ؛ به توانایی این دوربین در ثبت فیلم های 8K/30p  و همچنین فیلمبرداری 4K تا 120 فریم بر ثانیه با استفاده از تمام سطح سنسور با 10-bit 4:2:2 و استفاده کامل از تمام ظرفیت اتوفوکوس در همه مود های تصویر برداری می توان اشاره نمود .

 

توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 8K یک ویژگی خارق العاده به نظر  می رسد  و این ویژگی است که از طریق انتخاب گزینه ثبت فایل RAW و یا با استفاده از مود های 10-bit 4:2:2 H.265 در دسترس قرار می گیرد .

Canon EOS R5

هر یک از این مود ها از توانایی ارایه خروجی فیلم Canon Log یا HDR PQ برخوردارند و هر یک از این حالت ها در شرایطی به دست می آیند که کاربر قصد انجام تدرج رنگ و یا تمایل به نمایش HDR مستقیم از دوربین را داشته باشد .

 

بنا بر اعلام کانن ؛ این دوربین در تمام مود های فیلمبرداری قادر به استفاده از تمام ظرفیت های سیستم اتوفوکوس Dual Pixel خود می باشد .

 

فیلمبرداری فوتیج های 8K با استفاده از تمام سطح سنسور ؛ به همراه خروجی فیلم DCI 4K  به معنای این میباشد که در این دوربین تصاویری با نسبت ابعاد بزرگتر از 8192 x 4320 پیکسل نسبت به حالت 8K را ارایه می دهد .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در رابطه با فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز توانایی استفاده از 120 فریم بر ثانیه با استفاده از تمام سطح سنسور برای خروجی DCI 4096 x 2160 ؛ یک نکته جالب توجه به نظر می رسد . در این حالت نیز گزینه استفاده از 10-bit 4:2:2 H.265 در هر یک از حالت های C-Log یا HDR PQ وجود دارد .

 

فوتیج های فیلمبرداری شده 4K/60p قابل ذخیره سازی در دوربین و یا قابل ارایه در خروجی HDMI خواهند بود .

 

این دوربین دارای دو درگاه قرار گیری کارت حافظه است و یک درگاه برای کارت حافظه CFexpress و درگاه دوم برای UHS-II SD قابل استفاده می باشد.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در رابطه با طول زمان های فیلمبرداری یا مقدار انتقال داده  ها و طول عمر باتری در زمان فیلمبرداری هنوز اطلاعاتی از سوی کانن ارایه نشده است اما در هر صورت کانن در رقابت با سایر رقبا در تلاش است تا بهبود های قابل ملاحظه ای را برای فیلمبرداری با دوربین های رزولوشن بالا به وجود بیاورد و از این روی می توان انتظار داشت که دوربین کانن Canon EOS R5 مرز های جدیدی را در زمینه فیلمبرداری با دوربین های کوچک به وجود آورد .

تهیه و تنظیم ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز کانن

لینک های مفید :

تعمیر دوربین کانن در غرب تهران

تعمیر دوربین کانن در شرق تهران