بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

عکاسی زیر آب با دوربین Canon EOS R

 

دوربین Canon EOS R یک میرورلس (بدون آینه) با یک سنسور فول فریم از نوع CMOS که ویژگی Dual Pixel CMOS AF است.

این سنسور دارای 5655 نقطه فوکوس خودکار است و قدرتی معادل 3/30 مگاپیکسل دارد.

به جرأت می‌توان گفت که این دوربین به واسطه‌ی شرایط ویژه‌ای که دارد مطلوب‌ترین دوربین میرورلس فول ‌فریم برای عکاسی زیر آب است.

این دوربین ترکیب زیبایی است از طراحی خوش دست و سرعت بالای فوکوس خودکار که مجموع این دو عامل دوربین Canon EOS R را به یک گزینه‌ی دوست داشتنی تبدیل می‌کند که هر عکاسی را ترغیب می‌کند تا به درون دنیای زیبای دوربین‌های بدون آینه گرایش پیدا کند.

طراحی خوب این دوربین برای عکاسی زیر آب ، گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده است.

کنترل تنظیمات دوربین کانن EOS R را می‌توان به صورت 14 حالت مختلف شخصی سازی نمود. دکمه‌ی Q در دوربین کانن EOS R با دادن سرعت عمل و دسترسی بسیار سریع به عکاس، موجب می‌شود که غواص در زیر آب به راحتی به تنظیمات مهم دسترسی داشته باشد و با کمترین زمان و کمترین اتلاف اکسیژن ذخیره،  عکاسی کند.

 

Nirupam Nigam یک عکاس آمریکایی است که دارای جوایز متعدد بین‌المللی از عکسبرداری در زیر آب است، در حال حاضر سایت وی محبوب‌ترین مرکز دانلود عکس‌هایی است که از زیر دریا و اقیانوس برداشت شده است.

این عکاس نیز با دوربین EOS R در زیر آبهای سرد دریای سالیش در شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده عکسبرداری کرده است و از آن بسیار لذت برده است که عکس زیر نمونه‌ای از عکس‌های این عکاس‌حرفه‌ای دنیای زیر آب است:

براکت گذاری نوردهی خودکار ( AEB )


مرجان‌های پَر مانند شمالی (Eudistylia vancouveri) به همراه گونه های مختلفی از شقایق ها
Canon EOS R

 f / 6.3

 1 / ​​1250s

 ISO 640

تعمیر دوربین کانن

 

او در مورد دوربین EOSR چنین گفته است:

"من لنز EF خود را با مانت تبدیل، به روی  EOS R سوار کردم و برای عکسبرداری به زیر آب رفتم، این دو با هم عالی کار کردند، نتیجه به حدی خوب بود که من بی‌صبرانه منتظرم تا در سفرهای بعدی لنز‌های جدید RF را در برای غواصی و عکسبرداری زیر آب امتحان کنم "

یکی از نقاط قوت و برجسته‌ی این دوربین ، Dual Pixel بودن سنسور آن در زمان فوکوس خودکار است. این سنسور، در کمتر از پنج‌صدم ثانیه به فوکوس می‌رسد و به راحتی آن را تعقیب می‌کند.

دوربین EOS R در زمان عکسبرداری در حالت AF نیاز چندانی به نور زیاد ندارد و این یک ویژگی مطلوب برای این دوربین محسوب می‌شود.

تصویر زیبای زیر را Nirupam Nigam از یک مارماهی گرگی ، با دوربین EOS R گرفته است، او با اشاره به این عکس در مورد عدم نیاز به نور زیاد در فوکوس خودکار این دوربین  چنین بیان کرده است که:

"توانایی این دوربین در فوکوس خودکار با نور کم ستودنی است، این قابلیت وقتی که من در حال عکسبرداری از مارماهی گرگی بودم بسیار کارآمد بود، با این که من عکس را در زیر آب‌های سبز و تیره گرفته‌ام اما تقریبا احساس می‌کردم با دوربین EOS R نیاز چندانی به نور ندارم"

تعمیر دوربین کانن


مارماهی گرگ (Anarrhichthys ocellatus) با کمال تعجب به دوربین نگاه می کند
Canon EOS R

 f / 8

 1 / ​​160s

 ISO 400

 

مهمترین ویژگی عکاسی زیر آب با دوربین EOS R کیفیت تصویر بسیار بالای آن است.

Nirupam Nigam  در این مورد میگوید: وقتی در کامپیوتر شخصی‌ام به عکس‌هایی که از مارماهی گرگی و دیواره‌های مرجانی رنگارنگی که با این دوربین گرفته بودم نگاه می‌کردم باورم نمی‌شد که این دوربین چه قدرت شگرفی در نمایش ریز‌ترین جزئیات دارد.

وقتی با این سنسور 3/30 مگاپیکسلی از سوژه‌های کوچک عکسبرداری میکنی، مانند این است که این دوربین تصویر دلخواه تو را برش زده و عریان ،پردازش می‌کند و به شما ارائه میدهد "

عملکرد ایزو در دوربین EOS R حتی در ایزوهای بسیار بالا نیز ، عالی و با کمترین میزان نویز است و احیاناً اگر نویزهای جزئی هم وجود داشته باشد بعد از پردازش به راحتی از تصویر حذف می‌شوند.

این دوربین همانند دگیر دوربین‌های سری کانن ، پردازش رنگ قابل توجه است، در این دوربین رنگ‌های قرمز و رنگ‌های آبی آن بسیار دقیق و چشمگیر است. مخصوصاً در فیلمبرداری 4K این ویژگی نمود بیشتری دارد.

به سخن آخر اینکه ، این دوربین از نظر کیفیت ، قابلیت‌های فوکوس خودکار و خوش‌ساخت بودن برای عکاسی زیر دریا عالی است و تمامی انتظارات یک عکاسی حرفه‌ای زیر آب را برآورده می‌کند.

 

 تعمیر دوربین کانن

تعمیر دوربین کانن در شرق تهران

تعمیر دوربین کانن در غرب تهران