بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

6 نکته در مورد دوربین های کامپکت کاننCanon PowerShot

 

پیش از این در رابطه با قدرت عملکرد و کیفیت و کارایی دوربین های کامپکت کانن در سری پاور شات نکاتی را مورد اشاره قرار داده ایم . یکی از برترین نکاتی که در مورد این رده از دوربین های کمپانی کانن می توان بیان نمود آن است که دوربین های سری پاور شات ؛ کنترل هایی را بر عملکرد دوربین در زمان عکاسی در اختیار کاربران قرار می دهند که بسیاری از افراد ممکن است نسبت به آنها نا آگاه باشند . در این مطلب 6 نکته از این موارد را مورد اشاره قرار می دهیم .

 

کادر بندی از زاویه های مختلف

1 – کادر بندی از زاویه های مختلف

جدید ترین محصولات کانن در رده دوربین های کامپکت دارای صفحه نمایش باز شونده و یا چرخان می باشند . این صفحه نمایش به کاربران اجازه می دهد تا از زوایای مختلف به سوژه خود نکاه کننده و کادربندی و ترکیب بندی های متفاوت و خلاقانه ای را به مورد اجرا بگذارند .

کادر بندی از زاویه های مختلف

دستیابی به زاویه دید جدید ؛ یکی از تکنیک های عکاسی برای تولید آثار خلاقانه است و از این روی دوربین های کانن در سری پاور شات ؛ به شما اجازه می دهند تا زاویه دید متفاوتی را نسبت به سایر دوربین های غیر حرفه ای در اختیار داشته باشید .

کادر بندی از زاویه های مختلف

2 – عکاسی نمای زنده با استفاده از حالت ریموت

گاهی اوقات لازم است تا برای ثبت یک عکس از دوربین خود فاصله گرفته و در جای دیگری حضور داشته باشید . نمونه هایی از این موقعیت ها عبارتند از :

سلفی گروهی

سلفی هنری

پرتره های شخصی هنری

زوایای دید غیر متعارف در موقعیت هایی که انسان نمی تواند در آن قرار بگیرد.

تمامی دوربین ها و محصولات جدید کانن در رده پاور شات قادر به عکاسی نمای زنده با حالت ریموت و از راه دور می باشند . نرم افزار کاربردی  Canon Connect Camera که بر روی تلفن های هوشمند نصب می شود ؛ به شما اجازه می دهد تا دوربین خود را در یک موقعیت قرار داده و تصویر آنرا روی صفحه تلفن همراه خود مشاهده نموده و در هر زمان دلخواه نسبت به ثبت عکس از راه دور اقدام کنید. همچنین استفاده از گزینه عکاسی به صورت ریموت به شما اجازه می دهد تا از طریق حذف لرزش های دست و دوربین ؛ عکسهایی به مراتب با کیفیت تر و با جزئیات بالاتر را به دست آورید.  

نکته : استفاده از حالت ریموت ؛ در طول زمان فیلمبرداری نیز امکان پذیر است .

عکاسی نمای زنده با استفاده از حالت ریموت

3 – کنترل بر فلاش داخلی دوربین

در بسیاری از موقعیت ها ؛ استفاده از فلاش داخلی دوربین موجب ایجاد تصاویری با نور بسیار شدید می شود . یکی از مواردی که بسیاری از کاربران نسبت به آن آگاهی کافی ندارند آن است که دوربین های کانن در رده پاور شات , همانند محصولات DSLR به شما اجازه می دهند تا کنترل کاملی بر فعالیت فلاش دوربین خود داشته باشید . این کنترل با استفاده از گزینه جبران نوردهی فلاش امکان پذیر گردیده و با استفاده از آن میزان شفافیت و مقدار تابش نور فلاش دوربین را می توان کنترل نمود

نکته : زمان فعال شدن فلاش نیز قابل انتخاب می باشد . گزینه  1st-curtain در منو تنظیمات فعال شدن فلاش بعد از باز شدن شاتر و گزینه 2nd-curtain فعال شدن فلاش بلافاصله قبل از بسته شدن شاتر را در اختیار کاربر می گذارد .

کنترل بر فلاش داخلی دوربین

4 – فوکوس دهی سریع و دقیق بر سوژه های دارای حرکت

در صورت عدم دستیابی به فوکوس دقیق ؛ تمامی موارد مربوط به کادر بندی و ترکیب بندی ؛ زاویه دید و نوردهی دوربین ؛ نتیجه قابل قبولی را نخواهند داشت . همچنین مشکل عدم دستیابی به فوکوس ؛ در زمان ویرایش تصویر در نرم افزار های ادیت عکس ؛ قابل جبران نمی باشد .

در دوربین های کانن پاورشات ؛ سیستم اتوفوکوس به وسیله پردازشگر های نوع DIGIC پشتیبانی می شود . این پردازشگر ها به دوربین اجازه می دهد تا اتوفوکوس سریع و دقیق و حالت تعقیب سوژه مداوم را در شرایط تعقیب سوژه ، در اختیار داشته باشد .

استفاده از تکنیک های عکاسی که مستلزم حرکت دادن دوربین می باشند بسیار سخت و چالش بر انگیز است و در این شرایط برخورداری از یک سیستم اتوفوکوس متوالی با قابلیت تعقیب سوژه اهمیت بسیار زیادی دارد . دوربین های پاور شات کانن حتی در شرایط حرکت دوربین نیز قادر به انجام فوکوس متوالی و تعقیب سوژه در عکاسی پرتره و عکاسی مدلینگ هستند . همچنین سیستم کاهش لرزش این دوربین ها اصلاح لرزش تصویر به میزان 5 استاپ را ایجاد می نماید و از این روی تصاویری با جزئیات بهتر را می توان به دست آورد .

ویزور

 

5- ویزور

دوربین های کانن PowerShot G5 X Mark II و  PowerShot SX70 HS دارای ویزور هستند و چند نکته وجود دارند که کاربران و عکاسان را به استفاده از ویزور تشویق می کنند .

ویزور به شما اجازه می دهد تا دوربین را به صورت صحیح و محکم در دست بگیرید .

عکاسی با ویزور به شما اجازه می دهد تا دید و کنترل کاملتری بر صحنه مورد عکاسی داشته باشید .

در شرایط نور شدید ؛ عکاسی با صفحه ال سی دی امکان پذیر نیست .

عکاسی با فرمت RAW

 

6-عکاسی با فرمت RAW :

برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند تا در زمان ویرایش تصاویر در نرم افزار کنترل بسیار کاملی را در اختیار داشته باشند ؛ عکاسی با فرمت RAW یک گزینه بسیار ایده آل است . دوربین های پاور شات سری G قادر به عکاسی با این فرمت هستند و فایل های RAW به دست آمده با این دوربین ها ؛ به راحتی در نرم افزار های ویرایش عکس قابل ادیت هستند .

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی تعمیر دوربین کانن