بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

معرفی لنز کانن Canon RF 35mm F1.8 IS Macro STM

 

 

لنز کانن Canon RF 35mm F1.8 IS Macro STM یک لنز پرایم پر سرعت است که برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس کانن طراحی شده است . این لنز یک محصول کوچک و کم حجم است که حداقل فاصله فوکوس دهی را در 17 سانتیمتر ارایه داده و بیشترین مقدار بزرگنمایی قابل دستیابی با آن 0.5x می باشد. لرزشگیر داخلی این لنز قادر به جبران لرزش تصویر تا 5 استاپ سرعت شاتر می باشد و در طراحی آن از یک متور اتوفوکوس کاملا بدون صدا STM استفاده شده است . وزن این لنز در حدود 305 گرم بوده و یک حلقه کنترل قابل تنظیم نیز بر روی بدنه آن قرار داده شده است که حالت ها و تنظیمات متعددی را بر روی آن می توان قرار داد .

 

ویژگی های اصلی لنز کانن Canon RF 35mm F1.8 IS Macro STM

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونی لنز : 35 mm

استابیلایزر تصویر : دارد

نوع مانت لنز :‌ Canon RF

بازترین حالت دیافراگم لنز : F1.8

بسته ترین حالت دیافراگم لنز :‌ F22

حداقل فاصله فوکوس دهی لنز : 0.17 m

وزن بدنه لنز :‌ 305 g

طول بدنه لنز : 63 mm

Canon RF 35mm F1.8 IS Macro STM

کمپانی کانن بر این نکته تاکید نموده است که کاهش عرض پایه مانت RF و ایجاد یک فاصله کوتاه پشت فلنج  ، آزادی عمل بیشتری را در اختیار طراحان لنز قرار می دهد . به طور  خاص در این محصول ، انتهایی ترین بخش های لنز در فاصله بسیار نزدیکی با مانت لنز قرار دارند و این حالت را یکی از برجسته ترین تفاوت آنها با سایر محصولات مشابه باید دانست.  کانن ادعا می کند که این حالت خاص در طراحی لنز ، یکی از دلایل کلیدی برای افزایش وضوح گوشه به گوشه تصویر است، و حتی زمانی که لنز از یک زاویه دید کاملا باز استفاده می کند نیز قادر به ارایه این کیفیت در تمامی گوشه های تصویر  خود می باشد .  نمودار طراحی ساختار اپتیکال لنز همچنین نشان می دهد که دیافراگم آن نسبتا نزدیک ترین فاصله نسبت به المنتهای جلویی لنز قرار گرفته است ، و بنا بر اعلام نمایندگی تعمیر دوربین و لنز کانن این ویژگی  یکی از دلایلی است که لنز با استفاده از آن می تواند چنین دیافراگم گسترده ای را بدون کاهش اندازه ارائه دهد.

 

دیافراگم این لنز از نوع 9 تیغه ای مدور است که موجب می شود تا بوکه هایی کاملا نرم و روان را در پس زمینه های خارج از فوکوس بتوان به دست آورد و در عین حال حداقل فاصله فوکوس دهی در  17 سانتی متر موجب شده است تا مقدار فاصله مورد نیاز از جلوی لنز تا سوژه - را به 7 سانتی متر کاهش دهد .

 

در این محصول هود به صورت استاندارد با لنز ارائه نشده است، و این ممکن است با احتمال نیاز یا تمایل کاربر معمولی به استفاده از آن با حالت های مختلف نور توضیح داده شود. با این حال، برای محصولی که با این قیمت ارایه می شود، همراه نداشتن هود کمی ناامیدکننده به نظر می رسد.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

طراحی و حمل و نقل

این لنز نه تنها سبک‌ترین و فشرده‌ترین لنز RF تاکنون بوده است، بلکه نقشه راه Canon که در ابتدای سال رونمایی شد، نشان می‌دهد که برای مدتی همینطور باقی خواهد ماند. 30 گرم سبک تر از EF 35 میلی متر F2 IS USM موجود و فقط کمی عریض تراز آن  است، اما در هر صورت باید توجه داشته باشیم که این لنز  70 گرم سبک تر و طول آن بسیار کوتاه تر از نیکون Z 35 میلی متر F1.8 است. با این حال، بر خلاف لنز دوم، این لنز در برابر حالتهای آب و هوا محافظت نمی شود.

Canon RF 35mm F1.8 IS STM Macro یک لنز قابل حمل همه کاره برای سیستم EOS R جدید از کمپانی Canon است. این محصول را تنها لنز غیر «L» در مجموعه اولیه لنز های سری  RF باید دانست که با ارایه یک فاصله کانونی  35 میلی‌متری با دیافراگم باز F1.8 راه‌حلی سبک، جمع‌وجور و نسبتاً مقرون به صرفه برای انواع سبکهای عکاسی با دوربین های EOS R و RP را ارائه می‌کند. کیفیت اپتیکال بخشهای مختلف این لنز بالا است و تثبیت کننده نوری موثر موجود در آن ، این لنز را برای استفاده در طیف وسیعی از شرایط عکسبرداری موثر می سازد.

 

مناسب برای: عکاسی Canon EOS R که لنز جمع و جور و واضح برای عکاسی روزمره و کارهای نزدیک می‌خواهد.

 

نا مناسب برای: عکاسان معماری، یا هرکسی که در آب و هوای بد عکاسی می کند، یا به طور مرتب نیاز به فیلمبرداری دارد (صدای لنز در زمان فوکوس خودکار می تواند یک مشکل باشد) خوب نیست.

تهیه و تنظیم ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز کانن

لینک های مفید :

تعمیر دوربین کانن در غرب تهران

تعمیر دوربین کانن در شرق تهران