بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

بررسی عملکرد لنز Canon RF28-70mm f/2L USM در عکاسی طبیعت

 

لنز کانن Canon RF 28-70mm F2L USM یک لنز زوم پر سرعت است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های میرورلس فول فریم ساخت کمپانی کانن طراحی شده است. این لنز از بدنه ای مقاوم در برابر شرایط اقلیمی برخوردار است و از انواع کوتینگ های مختلف برای محافظت از عناصر اپتیکال آن استفاده شده است . دیافراگم 9 تیغه ای مدور ، حداقل فاصله فوکوس دهی در 39 سانتیمتر و قطر دهانه فیلتر 95 میلیمتر ،‌از دیگر ویژگی ها و مشخصات این محصول به شمار می آیند.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

ویژگی های اصلی لنز کانن Canon RF 28-70mm F2L USM عبارتند از :

نوع لنز : لنز زوم

فاصله کانونی لنز : 28–70 mm

استابیلایزر تصویر : ندارد

نوع مانت لنز : Canon RF

بازترین حالت دیافراگم : F2

بسته ترین حالتدیافراگم : F22

حداقل فاصله فوکوس دهی لنز :‌0.39 m

وزن بدنه لنز : 1430 g

طول بدنه لنز : 140 mm

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

لنز کانن RF28-70mm f/2L USM با برخورداری از یک دیافراگم ثابت F/2 در تمامی فواصل کانونی ؛ یک لنز بسیار پر سرعت تر از لنز های زوم استاندارد است که معمولا با F2/8 ارایه شده اند . این لنز به شما اجازه می دهد تا نور بیشتری را به درون دوربین خود جذب کنید و در عین حال کنترل بیشتری بر عمق میدان تصویر خود داشته باشید. در ساختار اپتیکال این لنز از تعدادی از المنت های کاربردی استفاده شده است که کیفیت تصویر آن را به طرز خارق العاده ای افزایش می دهند. در این مقاله کارایی و ساختار این لنز در زمان های عکاسی از طبیعت را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده ایم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

یک ساختار پرقدرت برای به دست آوردن بوکه های زیبا

لنز کانن RF28-70mm f/2L را در ردیف یکی از برترین محصولات لنز کانن باید به شمار آورد. این محصول با وزنی در حدود 1430 گرم اصولا به دلیل نسبت به سایر محصولات مشابه خود دارای برتری است .

1 – برخورداری از قطر بدنه بزرگتر که امکان استفاده از المنتهای بزرگتر برای ورود نور بیشتر را به وجود می آورد.

2 – ساختار داخلی لنز که در تطابق با بدنه بزرگتر ، تعدادی از المنت های ویژه و بزرگتر را در کنار یکدیگر قرار داده است .

همچنین شایان ذکر است که این دارای ساختاری است که شوک ضربه وارد شونده به قسمت جلویی لنز را جذب می کند.

 

شارپترین جزئیات حتی در F/2

عکاسان حرفه ای در زمان عکاسی از مناظر طبیعی به طور معمول از دیافراگم های بسته تر برای افزایش جزئیات صحنه در عکس استفاده می کنند. اما در هر صورت لنز کانن RF28-70mm f/2L USM قادر است تا شارپترین حالت تصویر خود را حتی در F/2 نیز ارایه نماید . دستیابی به حالت های بافت و کنتراست طبیعی موجود در برگ درختان حتی در زمان استفاده از بازترین حالت دیافراگم این لنز امکان پذیر است . بنابراین وقتی شما با یک لنز کانن RF28-70mm f/2L USM کار می کنید ؛‌احتمالا اکثر مواقع ترجیح خواهید داد از بازترین حالت دیافراگم آن استفاده نمایید .

 

ساختار داخلی لنز : طراحی شده برای به دست آوردن بهترین کیفیت

در درون بدنه این لنز عناصر و المنت های زیر وجود دارند:

چهار عدسی نیمه کروی برای اصلاح حالت های آبیراهی ، اعوجاج و آنتیگماتیسم

سه المنت UD برای کاهش حالت های آبیراهی کروماتیک محوری و معکوس

استفاده از دو نوع کوتینگ متفاوت برای کاهش حالت های روح و شعله

تمامی عناصر و المنت های فوق به همراه هم موجب دستیابی به یک تصویر با کیفیت بسیار بالا خواهند شد و از این روی حتی در صحنه هایی که سوژه شما ضد نور می شود ، شما به راحتی قادر خواهید بود تا حالت های اعوجاج و تخریب تصویر را کنترل نموده و یک عکس با کیفیت را به دست بیاورید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

در این تصاویر ، انتقال از لبه های سوژه به سمت پس زمینه به آرامی انجام شده است و افزایش نور به سمت هایلایت ها تدریج اتفاق می افتد . در این شرایط محو شدن رنگ ها در پس زمینه سفید نیز به صورت کاملا تدریجی اتفاق افتاده است .

این لنز با استفاده از طراحی پیشرفته و فناوری‌ کوتینگ های مخصوص ، می‌تواند سوژه را بدون توجه به جهت نور با یک کنتراست بالا ثبت کند. در این عکس تک تک خوشه گندم به وضوح تکثیر شده است.

لنز کانن RF28-70mm f/2L USM نه تنها یک لنز کاملا شارپ است بلکه در بازتولید رنگها نیز عملکردی بسیار مطلوب را ارایه می دهد . در تصاویر زیر ، بازتولید رنگها در تنالیته های مختلف و دستیابی به جزئیات در مید تون ها به خوبی مشاهده می شود.

این لنز در بازترین حالت دیافراگم ، بالاترین سطح قدرت و توانایی خود را نمایش می دهد . در تصویر زیر عکاسی از یک صحنه در موقعیت بسیار کم نور موجب شده است تا حالت شفاف و درخشنده رنگها را بتوان به دست آورد.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

خطوط بازتولید شده بسیار ظریف هستند و وضوح تصویر شبیه لنزهای پرایم است. جو پرتنش زمین را به قدری خوب منتقل می کند که حتی می توان بوی برگ های پژمرده را از عکس حس کرد.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

نکته استفاده: از f/2 در فواصل کانونی مختلف بهترین استفاده را ببرید

 همراه داشتن یک لنز RF28-70mm f/2 USM  مانند همراه داشتن چندین لنز پرایم f/2 در  درون یک بدنه است. این محصول نه تنها تحرک بهتر شما در طول زمان های عکاسی را ارائه می‌کند، بلکه راحتی و سهولت ترکیب‌بندی را نیز به آسانی در اختیار شما قرار می دهد : شما مجبور نیستید لنزها را تغییر دهید، شما طیف کاملی از فواصل کانونی را هنگام کادربندی عکس در اختیار دارید و f/2 همیشه در دسترس شما قرار دارد . اما یک نکته بسیار مهم که در اینجا می توان به اشاره کرد ،  زیبایی این لنز است و قطعاً از گستره بیان خلاقانه بهره می برد.

تصاویر زیر نشان می دهد که چگونه می توانید از f/2 در فواصل کانونی مختلف برای انجام اهداف مختلف عکاسی استفاده کنید.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

 

نکته استفاده از F2 در فواصل

انتهای تله فوتو جلوه ای از نمای نزدیک ارائه می کند که برای این عکس بسیار خوب بود. شما می توانید تجربه عکاسی خود را با استفاده از پیش زمینه و پس زمینه بوکه برای ایجاد تصاویری با تاثیر قوی تر افزایش دهید.

 

تهیه و تنظیم ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین و لنز کانن

لینک های مفید :

تعمیر دوربین کانن در غرب تهران

تعمیر دوربین کانن در شرق تهران