بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست

معرفی چند روش برای افزایش طول عمر باتری دوربین

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در گذشته و در زمان استفاده از دوربین های آنالوگ ؛ از باتری های یک بار مصرف برای روشن شدن دوربین استفاده می شد . این باتری ها به طور معمول طول عمر نسبتا کوتاهی داشتند و در موقعیت هایی که به عکاسی برای زمان های طولانی تری نیاز می بود ؛ عکاس مجبور بود تا از تعداد زیادی باتری یک بار مصرف استفاده کند . امروزه و با پیشرفت صنعت تولید دوربین ؛ در دوربین های کانن EOS و بسیاری از دوربین های دیگر از باتری هایی استفاده می شود که تا چندین هزار مرتبه از قابلیت شارژ مجدد برخوردار هستند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

 اما در زمان های عکاسی ؛ همیشه دلایل خوبی وجود دارند که ما تلاش کنیم تا مصرف باتری دوربین را به حداقل رسانده و قادر باشیم تا با یک باتری تعداد بیشتری عکس بگیریم . به طور مثال موقعیتی را در نظر بگیرید که نیروی باتری دوربین شما در حال تمام شدن است و بدون وجود یک باتری یدکی ؛ شما هنوز نیاز دارید تا تعداد بیشتری عکس بگیرید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

دوربین های کانن ( و البته تمامی دوربین های مدرن امروزی ) برای انجام تمامی عملکرد های خود به نیروی باتری نیاز دارند .به طور خاص حرکت های شاتر ؛ تنظیمات اتوفوکوس و حالت های نورسنجی دوربین , از جمله مواردی هستند که مقدار زیادی از باتری دوربین را مصرف می کنند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

برخی از راهکار های عملی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان طول عمر باتری داخل دوربین را افزایش داده و با استفاده از یک باتری بتوان تعداد زیاد تری عکس را به دست آورد .

 

1 – تا زمانی که قصد گرفتن عکس را ندارید ؛ نور سنج دوربین را فعال نکنید .

 

این تکنیک در زمان عکاسی از سوژه های دارای حرکت کارایی چندانی ندارد اما در زمان عکاسی از سوژه های ثابت ( پرتره – طبیعت و ... ) در حالت خاموش بودن دوربین می توان کادر بندی و ترکیب بندی عکس را تنظیم نمود . انجام فوکوس به صورت دستی نیز یکی از مواردی است که در زمان عکاسی از سوژه های ثابت به کمتر شدن مصرف باتری دوربین کمک می کند .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

2 – به محض پایان کار دوربین را خاموش کنید .

 

زمانی که یک موقعیت عکاسی به پایان می رسد و یا زمانی که نیاز دارید برای شروع به کار مجدد حالت هایی از صحنه را تغییر دهید ؛ در این موقعیت حتما دوربین خود را خاموش کنید . زمانی که بند دوربین را به گردن آویخته اید و در حال پرسه زدن در محیط هستید ؛ دوربین را خاموش کنید . روشن بودن دوربین در این وضعیت ؛ به مقدار زیادی از طول عمر باتری آن می کاهد .

 

3 – در زمان استفاده از لنز های استابیلایزر دار ؛ استابیلایزر لنز را خاموش کنید .

 

در زمان استفاده از لنز های استابیلایزر دار ؛ و در شرایطی که تنظیمات سرعت شاتر به اندازه کافی در حد بالا قرار دارد ؛ استابیلایزر لنز خود را غیر فعال کنید . به طور معمول و در شرایطی که در زمان عکاسی از یک سرعت شاتر بالاتر از 60/1 ثانیه استفاده می نمایید ؛ لرزش های دست شما به وسیله سرعت شاتر دوربین خنثی می شود و در این حالت عملکرد استابیلایزر در تثبیت تصویر و شارپ شدن آن ؛ تاثیری نخواهد داشت .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

استابیلایزر لنز یکی از منابع اصلی مصرف باتری دوربین است و در حالت روشن بودن و عملکرد آن مقدار زیادی از نیروی باتری دوربین مصرف می شود . در شرایط عکاسی با سرعت شاتر بالا ؛ به راحتی استابیلایزر لنز خود را در وضعیت خاموش قرار دهید تا از مصرف باتری دوربین کاسته شود .

 

4 – در محیط های کم نور از فوکوس دستی استفاده کنید .

در زمان عکاسی در محیط  های کم نور ؛ عملکرد اتوفوکوس برای پیدا کردن نقطه فوکوس و قفل کردن آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و در این شرایط جنگیدن دوربین برای تشخیص و به دست آوردن نقطه فوکوس , به مقدار زیادی از توان باتری دوربین را استفاده می نماید .

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

در زمان های عکاسی در محیط های کم نور ؛ به طور ساده لنز را در وضعیت فوکوس دستی قرار دهید و تلاش کنید تا واضح نمایی در موقعیت مورد عکاسی را به صورت دستی انجام دهید. با استفاده از این امکان به مقدار زیادی در مصرف باتری دوربین خود صرفه جویی خواهید کرد و با هر باتری تعداد زیاد تری عکس به دست خواهید آورد .

تعمیرات دوربین کانن